New Media

Bărbații sau femeile? Cine sunt mai interesați anul acesta de reducerile de Black Friday

19 Nov, 15:33 • Redactia DailyBusiness
Românii din mediul urban, cu acces la internet, sunt mai atrași anul acesta de reducerile de Black Friday, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Ponderea celor care intenționează să achiziționeze produse cu această ocazie a crescut semnificativ de la 28%, în 2014, la 34%, în 2015.
Bărbații sau femeile? Cine sunt mai interesați anul acesta de reducerile de Black Friday

În continuare, bărbații sunt mai
interesați de evenimentul din 20 noiembrie, 42% dintre aceștia așteptând să
profite de reducerile de Black Friday, față de 27% dintre femei.
 

Topul produselor pentru care românii își
doresc reduceri de Black Friday este similar celui din 2014: TV, electronice și
foto (preferate la promoții de 33% dintre români), urmate de electrocasnice
(31%), telefoane și tablete (25%) și produse IT (19%).  
 

„Intențiile de cumpărare de Black Friday
diferă în funcție de diferitele categorii de cumpărători. Femeile vizitează
site-urile cu reduceri de Black Friday în principal pentru a căuta ofertele
pentru produsele electrocasnice, însă exista un interes tot mai ridicat pentru
cumpărăturile online de fashion, tendință tot mai prezentă în comportamentul de
cumpărare al reprezentantelor de sex feminin. Achizițiile de tehnologie rămân
teritoriul bărbaților, însă tinerii apreciază tot mai mult reducerile de Black
Friday la telefoane sau tablete”, afirmă Traian
Năstase, Managing Partner iSense
Solutions.

[img=6986]Traian Nastase si Andrei Canda[/img]

Potrivit studiului, femeile îi depășesc pe
bărbați în ceea ce privește achiziția electrocasnicelor (37% față de 25%) și a
articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte (15% față de 6%). În același timp,
cumpărătorii cu vârsta cuprinsă între 15 și 24 de ani doresc cel mai mult să
cumpere telefoane sau tablete (40%, față de 25% din totalul cumpărătorilor). De
asemenea, 43% dintre persoanele cu venituri mari pe gospodările (5.000 RON sau
mai mult) au declarat că vor cumpăra electrocasnice.
 

Exceptând ziua de Black Friday, primele cinci
categorii de produse pe care românii din mediul urban, cu acces la internet,
intenționează să le cumpere online, în următoarele 12 luni, sunt articolele de
îmbrăcăminte/încălțăminte (44%), electrocasnicele (35%), cosmeticele (33%),
telefoanele mobile și tabletele (32%), urmate de pachetele turistice sau de
petrecere a timpului liber (31%).
 

Comparativ cu 2014, se constată o creștere a
intenției de cumpărare pentru următoarele categorii de produse:
îmbrăcăminte/încălțăminte (+7 puncte procentuale), electrocasnice (+12 puncte
procentuale), televizoare, electronice și foto (+6 puncte procentuale) și
jucării/produse pentru copii (+6 puncte procentuale).

Dacă femeile sunt mai
interesate decât bărbații de achiziționarea online a articolelor de
îmbrăcăminte/încălțăminte (50% față de 37%) și a produselor cosmetice (43% față
de 22%), bărbații intenționează într-un procent mai mare decât femeile să
cumpere online telefoane mobile și tablete (37% față de 27%), televizoare,
electronice și foto (39% față de 18%), computere și periferice (34% față de
15%), precum și servicii de telecomunicații și internet (25% față de 10%).

Studiul mai arată că românii apreciază
recenziile despre produse, scrise de alte persoane, considerându-le foarte
importante la achiziționarea de produse precum pachetele turistice sau de
petrecere a timpului liber, produsele bio, telefoanele mobile și tabletele.
 

Studiul a fost realizat online de către
compania iSense Solutions pe un
eșantion de 1.011 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele
sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul
urban din România, utilizatori de Internet. Rezultatele au un grad de eroare de
+/-3%, la un nivel de încredere de 95%.