New Media

Cate mari companii romanesti se promoveaza pe Facebook sau YouTube

31 Oct, 11:05 • Redactia DailyBusiness
78% dintre companiile romanesti utilizeaza retelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumatate dintre companii utilizeaza marketing-ul pe retelele de socializare de 1-3 ani. 
Cate mari companii romanesti se promoveaza pe Facebook sau YouTube

Aproape jumatate
dintre aceste companii au o frecventa zilnica a postarilor si
considera ca utilitatea retelelor de socializare pentru companie va
creste in viitorul apropiat. Cele mai utilizate retele sunt Facebook
cu 93% rata de utilizare, YouTube cu 43% si LinkedIn cu 43%, conform
studiului EY Romania – Social media si mediul de afaceri romanesc.

Studiul analizeaza
raspunsurile a 173 de reprezentanti ai unor companii romanesti din
diverse industrii cu privire la modul in care abordeaza marketing-ul
prin intermediul retelelor de socializare si impactul pe care acesta
il are in prezent in activitatea lor. Chestionarul a fost aplicat in
perioada 22 august – 10 octombrie 2013, iar 79% dintre respondenti
sunt reprezentanti ai unor companii cu venituri anuale care depasesc
10 milioane de euro.

Pentru a se promova
in social media, 39% dintre companiile romanesti respondente au deja
un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece
considera in proportie de 83% retelele sociale ca fiind o modalitate
foarte rapida si eficienta de a prezenta noile produse si servicii.

Faptul ca 78% dintre
respondenti utilizeaza retelele de socializare pentru promovarea
companiei arata un nivel mare de constientizare a potentialului
acestor canale de comunicare si a favorabilitatii pe care o poate
genera pentru produsele ori serviciile companiei. Totusi acest nivel se
situeaza sub cel la nivel mondial, care se apropie de 100%.
[quote=Elena Badea, EY]Companiile multinationale sunt cele mai avansate in utilizarea social media. Acestea au inteles ca generatia Y devine din ce in ce mai relevanta pentru business, ca potentiali consumatori sau angajati[/quote]
Daca Facebook-ul
este utilizat de 93% dintre respondenti, Twitter are o rata de
utilizare de 26%, in timp ce LinkedIn marcheaza o rata de utilizare
de 41% in Romania.

Majoritatea espondentilor aloca pentru marketingul
pe social media intre 1-5 ore, in timp ce 30% aloca peste 10 ore in
fiecare saptamana. Frecventa postarii variaza si ea, cu 49% dintre
respondenti postand zilnic, 15% o data la 2-3 zile, 21% saptamanal,
iar 15% lunar sau o data la cateva luni.

Scopurile cele mai
des intalnite in utilizarea retelelor de socializare sunt comunicarea
de brand, in proportie de 87%, si marketing/vanzari, in proportie de
85% dintre respondenti. Retelele sociale sunt utilizate si pentru
recrutare, networking, analiza competitiva si cercetare, dar intr-o
masura mai mica.

„Sondajul
nostru indica faptul ca organizatiile romanesti se indreapta in
directia buna, dar constientizarea importantei social media se
asteapta sa fie dublata de actiuni in acest sens”, a spus

Elena Badea, director de marketing, EY Romania
.



„Se observa o
distanta intre cei 83% care considera marketing-ul pe retelele de
socializare ca fiind eficient si care considera prezenta in social
media un avantaj competitiv si cei 78% care utilizeaza aceste retele
pentru promovarea companiei”, a adaugat Badea.