New Media

Ce faci dupa ce ti-ai vandut afacerea catre Apple? O retea sociala

24 Mar, 14:05 • Redactia DailyBusiness
Bill Nguyen (foto), antreprenorul care in 2009 si-a vandut serviciul online de muzica Lala catre Apple, a lansat un nou proiect: o retea sociala a carei misiune principala este sa transforme Internetul intr-un mediu sigur si transparent, relateaza presa internationala.
Ce faci dupa ce ti-ai vandut afacerea catre Apple? O retea sociala

Internetul nu ar mai fi atat de „inspaimantator” daca mai multi oameni ar fi sinceri cu privire la adevarata lor identitate, potrivit lui Nguyen.

Acesta este motivul pentru care Nguyen a creat Color, o retea de socializare „transparenta”.

De fiecare data cand utilizatorii acceseaza reteaua, disponibila numai pe smartphone-uri, acestia vor putea sa vada poze sau continut video postate de persoane aflate pe o raza de 45 metri.

Serviciul functioneaza in timp real, ceea ce inseamna ca poza odata incarcata, este automat impartasita.

De exemplu, daca la o nunta invitatii fac poze cu tinerii casatoriti si le incarca ulterior pe Color, toate fotografiile vor fi impartasite cu toate celelalte telefoane aflate la eveniment, inscrise in reteaua Color.

Fotografiile realizate in afara acestei aplicatii nu sunt vizibile pentru ceilalti utilizatori. De asemenea, Color permite utilizatorului sa blocheze atat accesul celorlalte persoane la fotografiile sale, cat si accesul sau la continutul impartasit.

Color nu implica cereri de prietenie sau setari legate de privacy.

Daca utilizatorii acceseaza serviciul si isi introduc numele, inseamna ca acestia sunt de acord sa impartaseasca informatii.

Potrivit lui Nguyen, proximitatea si transparenta vor impulsiona simtul responsabilitatii si comportament civilizat al utilizatorilor.

Lansarea Color a redeschis dezbaterile privind transparenta in mediul online. De exemplu, in timp ce Facebook cere utilizatorului sa isi foloseasca numele real, pentru a impiedica prezentele incognito, fondatorul forumului 4Chan.org, Christopher Poole, sustine ca ascunderea identitatii reale iti permite sa iti exprimi liber sentimentele si ideile.

Nguyen sustine ca reteaua Color nu va functiona la fel ca Facebook, unde campaniile de marketing se bazeaza pe informatiile furnizate de utilizatori. Astfel, sistemul de promovare al Color se bazeaza pe geolocatie, si nu pe informatii personale.

Inainte de Lala si Color, Nguyen a creat serviciul de email Onebox, pe care l-a vandut in anul 2000 firmei Phone.com, iar in prezent este membru in board-ul unei companii similare, Seven Network Inc.

Color, disponibil atat pe dispozitive iPhone, cat si pe cele Android, are circa 30 de angajati, printre care inginerii de la Googlem Twitter si Apple. Nguyen intentioneaza sa isi dubleze personalul pana la sfarsitul anului.