New Media

Cele mai expuse magazine online la tentative de frauda

11 Apr, 13:34 • Redactia DailyBusiness
Procentul tentativelor de frauda la plata online a continuat sa scada si in 2012 ajungand la nivelul de 0,19% din totalul tranzactiilor, fata de 0,24% in 2011, conform unui studiu recent realizat de PayU.
Cele mai expuse magazine online la tentative de frauda

In acelasi timp insa, valoarea
totala asociata tentativelor de frauda a crescut cu 37%. Astfel,
sistemul PayU a protejat magazinele online de pierderi de peste
750.000 euro.

Segmentele cele mai expuse tentativelor
de frauda
sunt reprezentate de turism (32% din numarul tentativelor
de frauda), telecom (31%), servicii (18%) si IT&C (9%).

“In 2010 sau 2011, domeniul IT&C
era unul dintre segmentele cu cel mai mic numar de tentative, sub 3%
din total. Observam in prezent o crestere a varstei medii a celui
care incearca o frauda, de la putin peste 20 de ani la 30 de ani,
precum si o evolutie semnificativa a valorii medii a unei tentative,
cu 31%”, a declarat Anamaria Pirjol, Risc & Customer Experience Manager PayU Romania.

„Aceste tendinte, impreuna cu cresterea
preferintei pentru produse cu livrare fizica sau produse mai scumpe,
demonstreaza ca persoanele care incearca sa fraudeze sunt tot mai
bine pregatite si mai indraznete. Din acest motiv, de la un an la
altul, serviciile de securitate devin tot mai importante
pentrumagazinele online”, explica Pirjol.

Astfel, in perioada 2013 – 2014,
strategia de securitate a companiei vizeaza integrarea serviciilor de
antifrauda din toate tarile in care opereaza pentru a putea face
evaluare si monitorizare de risc la nivel international, in timp real
si dezvoltarea unor filtre de securitate suplimentare pentru
produsele de plata online noi.

Cardurile folosite in tentativele de
frauda sunt emise in proportie de 38% in Statele Unite, 16% in
Romania, 8% in Italia si 8% in Marea Britanie. Restul cardurilor
folosite au fost emise in special in Franta, Australia, Germania si
Canada.

Tentativele de frauda au fost initiate
din 178 de tari, de pe IP-uri din Romania (49%), Statele Unite (23%),
Italia (5%) sau Marea Britanie (4%).

„Datele identificate in sistemul PayU
arata inca o data ca in comertul electronic nu exista limite si ca
toti jucatorii pot actiona la nivel global. Romania este o tara
foarte bine securizata in privinta platilor online, insa tendintele
observate arata ca exista provocari si ca investitiile in securitate
trebuie sa fie prioritare. Pentru noi, antifrauda nu este un simplu
modul, ci reprezinta punctul central in jurul caruia a fost
construita platforma si mergem chiar mai departe, colaborand foarte
strans cu autoritatile locale. In 2012, numarul dosarelor in care am
colaborat cu DIICOT a crescut la 45, de la 18 in 2011”, adauga Anamaria Pirjol.

PayU este furnizor de solutii eCommerce
integrate, detinut de Naspers Ltd, un grup multinational, cu
operatiuni in 131 de tari in domenii ca media, Internet sau
eCommerce.

Comertul electronic cu plata online prin Romcard a avut o valoare anul trecut de circa 220 de milioane de euro, in crestere cu 38% fata de 2011. De asemenea, au fost inregistrate 4,1 milioane de tranzactii, mai mult cu 51% comparativ cu anul anterior.