New Media

Cifrele fenomenului Rosia Montana in social media: 12 milioane de impresii in 24 de ore

17 Sep, 16:57 • Redactia DailyBusiness
In ultimele saptamani, se discuta foarte mult in mediul online despre proiectul de exploatare de la Rosia Montana. Numai in ultimile 24 de ore, aparitiile au avut un viewership estimat la 11,95 milioane de impresii, potrivit ZelistMonitor.
Cifrele fenomenului Rosia Montana in social media: 12 milioane de impresii in 24 de ore

Saptamana trecuta, pe 12 septembrie, se
scria pe blogul Zelist ca subiectul “Rosia Montana” atinsese un
numar de aproape 7.500 de mentionari in 24 de ore.

ZelistMonitor a monitorizat din nou
discutiile despre proiectul de exploatare miniera, concluzionand ca
in data de 16 septembrie, acest subiect a atins 9.940 de mentionari,
numarul acestora crescand odata cu protestele din Bucuresti.

Aparitiile din ultimele 24 de ore au
avut un viewership estimat la 11,95 milioane de impresii. Cel mai
eficient canal se dovedeste a fi Facebook
, cu 2.693 de aparitii pe
paginile publice, in ultimele 24 de ore, si un viewership estimat la
6.659.000 de impresii si 2.662 de aparitii in discutiile publice de
pe profile personale, cu un viewership de 330.000 de impresii.

Din randul persoanelor care au scris
despre subiectul “Rosia Montana” pe bloguri si pe conturi de
Twitter, majoritatea este reprezentata de persoane de gen masculin,
proportia fiind de 82,5%.

64% dintre emitenti sunt din Bucuresti,
iar 12,4% din Transilvania
. 42,8% dintre cei care au scris despre
Rosia Montana au varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani.

In perioada 9- 16 septembrie, expresia
monitorizata a fost mentionata in social media din Romania de 58.362
de ori, aparitiile avand un viewership estimat la 79.147.000
impresii. Si in acest caz, Facebook a fost cel mai eficient canal de
comunicare din punct de vedere al numarului de aparitii si al
viewership-ului: 19.296 aparitii pe paginile publice, respectiv
11.526 de mentionari in discutii publice de pe profile personale si
un viewership estimat la 39.110.000 de impresii, respectiv 1.894.000
de impresii.

Discutiile din perioada 9-16 septembrie
(58.362) reprezinta aproape 40% din totalul mentionarilor din ultimul
an, in ultimele 365 de zile, subiectul “Rosia Montana” fiind
mentionat de 147.009 ori.

In aceasta perioada, cele mai multe
mentionari ale subiectului “Rosia Montana” au avut loc in data de
9 septembrie. Astfel, subiectul monitorizat a fost mentionat de
15.181 de ori in social media din Romania, cele mai multe mentionari
venind dinspre Facebook: 5.191 aparitii pe pagini publice si 3.855
aparitii in discutiile publice de pe profile private. Multe dintre
aparitii au legatura cu inchiderea proiectului Rosia Montana,
anuntata in ziua de 9 septembrie de catre premierul Victor Ponta.

Raportandu-ne la ultimele 30 de zile,
subiectul monitorizat a avut 116 718 de aparitii, cu un viewership
estimat la 164.816.000 de impresii. Cel mai eficient canal a fost,
din nou, Facebook, cu 40 367 de mentionari pe paginile publice si un
viewership de 86.371.000 de impresii si 22.964 de aparitii in
discutiile publice de pe profile personale, inregistrand un
viewership estimat la 3 906 000 de impresii.

In ultimele 30 zile, discutiile despre
Rosia Montana au inregistrat cresteri si scaderi din punct de vedere
al numarului de mentionari. Ziua in care au avut loc cele mai multe
discutii din ultima luna a fost tot 9 septembrie.

In ultimul an, discutiile despre Rosia
Montana au atins 147.009 mentionari, cu un viewership estimat la
237.198.000 impresii. Dintre cei care au scris pe bloguri sau Twitter
despre Rosia Montana, majoritatea este reprezentata de barbati, cu un
procentaj de 79,7%. De asemenea, 48,5% dintre cei care au scris au
varsta cuprinsa intre 30 si 34 de ani, iar 58,9% sunt din Bucuresti.

Cele mai importante 3 articole in
functie de impactul mentiunii:

1. Documentarul pe care investitorii
de la Rosia Montana n-ar vrea sa-l vada vreodata romanii
(Business24.ro

Articolul a avut un viewership estimat
la 730.202 impresii, fiind propagat in mai multe retele sociale:
Facebook- 13.596 share-uri, 948 comentarii si 15.122 like-uri;
Twitter- 27 link-uri si 8.953 followers agregati; blogosfera- 6
trackback-uri.

2. Marea minciuna cu despagubirile
pentru Rosia Montana si procedura de urgenta
(Voxpublica.realitatea.net

Articolul a avut un viewership estimat
la 263.246 impresii, fiind propagat in mai multe retele sociale:
Facebook- 4.442 share-uri, 602 comentarii si 5.970 like-uri; Twitter-
25 link-uri si 17.954 followers agregati; blogosfera- 4
trackback-uri.

3. Victor Ponta: Proiectul Rosia
Montana este inchis. Protestele si-au atins scopul (Hotnews.ro)

Articolul a avut un viewership estimat
la 185.955 impresii, fiind propagat in mai multe retele sociale:
Facebook- 2.020 share-uri, 1.976 comentarii si 4.102 like-uri;
Twitter- 20 link-uri si 24.608 followers agregati; blogosfera: 8
trackback-uri.

ZelistMonitor a monitorizat si
hashtag-urile #salvatirosiamontana si #unitisalvam pentru a observa
numarul de aparitii defalcate pe aceste expresii. Astfel, in ultimele
7 zile, hashtag-ul #salvatirosiamontana a inregistrat 1.212 aparitii, cu un viewership estimat la 1.103.000 impresii, iar
hashtag-ul #unitisalvam a inregistrat 4.010 aparitii, avand un
viewership de 2 887.000 impresii.

S-a observat faptul ca aparitiile
tag-ului #unitisalvam” au crescut cu 25% fata de data de 12
septembrie, ultima perioada monitorizata de Zelist Monitor.