- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Clientii vor accepta noile reguli pentru reclamele online din Romania, spun \”publicitarii\”

12 Jun, 01:01 • Redactia DailyBusiness
Butonul de inchidere a reclamei devine obligatoriu, reclama nu poate ramane desfasurata pe pagina web mai mult de 15 secunde, iar sunetul trebuie activat manual de internaut. Aceste noi standarde nu vor afecta puternic piata de publicitate online din Romania, dar o vor uniformiza pana la finele anului, spun specialistii.
Clientii vor accepta noile reguli pentru reclamele online din Romania, spun \publicitarii\

Cititi noile reglementari ale IAB, care au ca termen de aplicare 1 septembrie a.c.

Regulile, care au fost recomandate de asociatia IAB Romania pentru campaniile publicitare pe internet, urmeaza sa intre in vigoare incepand cu 1 septembrie 2007.

Una dintre cele mai importante modificari va fi integrarea obligatorie a unui buton prin care utilizatorul sa inchida reclamele pop-up, precum si pornirea sonorului din reclame numai daca utilizatorul activeaza manual aceasta functie.

De asemenea, se va limita dimensiunea in kilobiti a unui mesaj publicitar, acesta putand avea o marime de maxim 80 kb si de minim 10 kb.

Standardele limiteaza la maxim 15 secunde timpul in care reclama poate ramane pe ecran, impunand si folosirea unui anumit set de fonturi.

„Daca unii clienti nu vor dori sa se conformeze acestor reguli, desi acestea nu sunt in nici un caz dure, vor exista doua filtre de care va trebui sa treaca. Cele doua filtre sunt publisherii si agentiile de publicitate, care nu vor incalca aceste reguli, deci clientii, in cele din urma, va trebui sa se conformeze”, a spus Alin Popescu, director executiv al IAB.

De aceeasi parere este si Orlando Nicoara, director al Media Pro Interactive, divizia de internet a grupului Mediapro. Acesta a subliniat importanta alinierii Romaniei la normele impuse de IAB in afara tarii.

„90% din piata se afla in IAB. Atata timp cat membrii IAB au votat aceste standarde nu cred ca vor fi comentarii in acest sens. Stardardele IAB sunt respectate pe toate pietele mari din lume iar adoptarea lor pe piata romaneasca este o stare de normalitate ce confirma profesionalizarea pietei”, a spus Nicoara.

Acesta a subliniat ca probabilitatea ca vreunul dintre membrii actuali ai IAB Romania sa paraseasca grupul, pentru ca nu doreste sa se conformeze noilor norme publicitare, este foarte scazuta.

„Incercam sa implementam pe piata din Romania standarde deja folosite si acceptate de pietele din vestul Europei, dar nu neaparat identice. Trecerea la aceste standarde se va realiza treptat, pe masura ce piata va realiza necesitatea acestora. Initial vor fi mai permisive”, a spus Popescu.

Membrii IAB Romania sunt reprezentanti din cadrul publisherilor si agentiilor de publicitate, printre care NetBridge, Webstyler, Media Investment, Mindshare Media, AdEvolution, Zenith Media, Internet Corp.