New Media

Evenimentul anului in comertul romanesc. Lista de cumparaturi de Black Friday

19 Nov, 11:36 • Redactia DailyBusiness
Numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% in randul persoanelor cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care stiu acum de Black Friday. Vezi care este lista de cumparaturi, potrivit unui studiu Millward Brown Romania.
Evenimentul anului in comertul romanesc. Lista de cumparaturi de Black Friday

„Succesul evenimentelor Black Friday din anii trecuti, cresterea
numarului de jucatori care participa, diversificarea categoriilor cu promotii,
cresterea expunerii media a evenimentului, toate acestea au contribuit la atingerea
nivelului ridicat de notorietate a Black Friday in randul romanilor”, explica
Daniela Lazar, managing director, MillwardBrown Romania.

Numarul celor care planuiesc sa cumpere ceva cu aceasta
ocazie este de asemenea in crestere. Comparativ cu nivelul din 2013, anul
acesta sunt cu peste 1,3 milioane mai multe persoane care intentioneaza sa faca
o achizitie in perioada reducerilor. Cu alte cuvinte, 38% dintre romanii cu varsta
intre 18 si 65 de ani (aproximativ 4,75 milioane) doresc sa cumpere ceva de Black
Friday („probabil voi cumpara” sau „sigur voi cumpara”).

La fel ca in anii precedenti, in randul barbatilor si al
segmentului de tineri (24 – 34 de ani), se observa un nivel al intentiei de
cumparare semnificativ mai ridicat decat la nivelul populatiei generale. Fata
de media generala de 13% a celor care au auzit de Black Friday si spun ca
„sigur vor cumpara”, in cazul barbatilor media urca la 15% iar in cazul
tinerilor la 16%.

„In general, barbatii sunt mai entuziasti decat femeile cand
vine vorba de cumparaturile online. O explicatie este ca produsele de care
femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, incaltamintea sau produsele de ingrijire
personala), sunt mai degraba „senzoriale” si astfel necesita o experienta directa
pentru o validare completa inainte de achizitie. Satisfacerea acestei nevoi reprezinta
in continuare o bariera importanta”, completeaza Daniela Lazar.

Anul acesta de Black Friday lista de cumparaturi este compusa,
in medie, din 2 categorii de produse. Pe aceasta lista se regasesc cel mai
frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, robotii
de bucatarie iar televizoarele (30%) si telefoanele mobile (20%) le urmeaza,
potrivit intentiei de achizitie. 
 
 
 


 
 
 

Televizoarele si telefoanele mobile sunt si categoriile care
inregistreaza cea mai mare crestere a intentiei de cumparare fata de 2013.
Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane in cazul televizoarele si cu mai multe
9% in cazul telefoanelor mobile.

Intrebati care sunt magazinele pe care le iau in calcul
pentru a-si face cumparaturile de Black
Friday, topul romanilor, in functie de primul nume mentionat
de ei, arata astfel:
 

Prezenta eMAG pe primul loc este fireasca. Retailerul este
nu doar initiatorul acestui gen de eveniment in Romania, in urma cu 3 ani, dar si
cel mai activ jucator din piata de retail online.