New Media

Experienta care ii determina pe 55% dintre Millennials sa renunte la un brand

27 Apr, 16:01 • Redactia DailyBusiness
Un nou studiu releva faptul ca aproape 55% din membrii generatiei Millennials sustin ca o experienta neplacuta cu aplicatiile mobile ale unei companii reduce sansele ca ei sa foloseasca produsele sau serviciile acesteia.
Experienta care ii determina pe 55% dintre Millennials sa renunte la un brand

Potrivit unui
raport global realizat de Oracle, Millennials si mobilitatea:
cum pot atrage business-urile generatia aplicatiilor, 39%
dintre Millennials sunt mai putin inclinati spre a recomanda altora
produsele sau serviciile unei companii care nu genereaza o experienta
placuta prin intermediul aplicatiilor mobile, iar 27% admit ca acest
factor i-ar determina sa acorde chiar si o nota negativa produselor
sau serviciilor acelei companii.

Aceste rezultate arata ca o companie
care nu poate oferi clientilor actuali sau viitori o interactiune
mobila placuta, care sa reflecte valorile brandului, risca alienarea
generatiei Millennials, in timp ce competitia ii atrage cu o oferta
mobila mai convingatoare.

Suhas Uliyar, vicepresedinte de
strategie mobila si produse mobile in cadrul Oracle spune: „O
experienta captivanta si personalizata oferita clientilor a devenit
noua arma in razboiul pentru clientii din generatia Millennials.
Companiile care nu pot aduce valoare adaugata clientilor si
experiente mobile convenabile, functionale si relevante vor avea mici
sanse de a se remarca intr-un top”.

Raportul arata de asemenea, ca
generatia Millennials nu este atrasa de comunicari nesolicitate prin
notificari Push care nu sunt relevante pentru nevoile lor
individuale, dar sunt multumiti de serviciile de suport cu valoare
adaugata prin comunicare, pe care unele companii le ofera.

73% apreciaza posibilitatea de a
cumpara produsul sau serviciile unei companii folosind o aplicatie
mobila. Totodata, 71% apreciaza posibilitatea de a achita facturi
pentru diverse servicii, iar 65 % apreciaza posibilitatea de a
raporta unei companii probleme sau plangeri prin intermediul unei
aplicatii mobile.

In acest context, mai mult de jumatate
(56%) prefera sa nu primeasca notificari Push
. Acelasi procentaj
reactioneaza rar la notificarile Push pe care le primesc, chiar daca
aproape 50% dintre acestia admit ca notificarile respective sunt
personalizate.

Suhas Uliyar adauga: „Posibilitatea
de a administra facturile sau de a raporta problemele serviciilor
unei companii prin intermediul unei aplicatii mobile implica un acord
intre client si brand sau furnizorul de servicii. Lucrurile stau cu
totul altfel in cazul notificarilor Push. Companiile vor fi nevoite
sa ofere servicii bazate pe aplicatiile mobile care vor trasa cu
exactitate linia dintre ajutor si insuportabil, daca vor dori sa
stimuleze afinitatea tinerilor pentru aplicatiile mobile fara sa-i
distanteze”.

Studiu arata si rezultate regionale
specifice: tinerii din regiunea APAC (Asia-Pacific) sunt mult mai
avansati in utilizarea aplicatiilor din toata gama, respectiv cele
legate de locul de munca si alte functii „serioase”.

Aproape de trei ori mai multi membri ai
generatiei Millennials din regiunea APAC evalueaza aplicatiile de
lucru sau de securitate ca „must-have” absolut, comparativ cu cei
din regiunea EMEA. In plus, daca milenialii din intreaga lume au
descarcat fiecare in medie intre 20 si 25 de aplicatii pentru mobil,
40% din APAC au platit la fel de mult pentru cinci din aceste
aplicatii, comparativ cu aproximativ 25% din EMEA si America de Nord.

Pentru milenialii din APAC, aplicatiile
mobile reprezinta resurse necesare in vietile lor de zi cu zi.
Tinerii din aceasta regiune sunt intr-o constanta cautare de noi
aplicatii inovative, iar incurajator pentru companii este faptul ca
sunt dispusi sa plateasca pentru aplicatii care ofera o experienta
valoroasa.

La scara globala, studiul releva o
discrepanta intre folosirea aplicatiilor pentru smartphone si cele
pentru tableta in randul generatiei Millennials. in vreme ce tinerii
folosesc tablete la o scara considerabila, smartphone-ul ramane
dispozitivul preferat pentru a accesa aplicatiile mobile.

De
exemplu, 61% dintre membri generatiei Millennials au postat pe internet
continut media folosind o aplicatie pentru smartphone.

Vorbind despre
transferul de bani, 48% au folosit o aplicatie de smartphone pentru
asta si doar 22% au ales aplicatiile pentru tablete.

„Evident, ramane destul spatiu pentru
inovatie in segmentul aplicatiilor pentru tablete sau pentru
phablet-uri, iar companiile care raspund acestui apel vor valorifica
o piata in dezvoltare. Totusi, aplicatiile pentru smartphone si
tablete nu ar trebui sa fie create independent una de cealalta. Multi
membri ai generatiei Millennials detin mai multe dispozitive conectate
si companiile vor fi nevoite sa ofere o experienta mobila consistenta
si calitativa pentru toate acestea daca doresc sa aduca valoare
clientilor”, adauga Suhas Uliyar.