New Media

Finanțare prin crowdfunding: Cum să obții de 3 ori mai mulți bani cu o promovare corectă

08 Sep, 13:52 • Redactia DailyBusiness
Mesajul de prezentare, transparența privind folosirea contribuțiilor, interacțiunea cu susținătorii și promovarea cauzei sunt principalii factori de care depinde vizibilitatea unui proiect înscris pe o platformă de crowdfunding.
Finanțare prin crowdfunding: Cum să obții de 3 ori mai mulți bani cu o  promovare corectă

Conform Sprijina.ro, cea mai nouă platformă de
crowdfunding, 100% românească, proiectele promovate corect sunt mai vizibile în
rândul potențialilor susținători și pot primi cu până la 75% mai multe contribuții
decât alte proiecte similare, care nu beneficiază de aceeași promovare.
 

Potrivit reprezentanților Sprijina.ro, succesul unui proiect
depinde, în primul rând, de mesajul de prezentare a proiectului. Acesta are
rolul de a informa și de a atrage potențialii susținători.

Prin urmare, mesajul
trebuie să ofere informații relevante despre proiect, în termeni ușor de
înțeles de către publicul larg, despre beneficiari și despre modul în care
urmează să fie folosiți banii proveniți din contribuții.
 

Astfel, din prezentare nu pot lipsi datele referitoare la
beneficiari, mai exact, cine sunt, de ce au nevoie de sprijin și cum îi pot ajuta
fondurile atrase. În ceea ce privește contribuțiile, inițiatorii unei cauze
trebuie să precizeze clar care este suma pe care își propun s-o strângă și cum urmează
să fie cheltuită aceasta.
 

„Din 23 iulie, data lansării Sprijina.ro, până în prezent, pe
platformă au fost înscrise peste 27 de cauze, care au fost vizualizate de peste
50.000 de persoane. Am observat că, deși făceau parte din categorii diferite,
proiectele care au atras cei mai mulți susținători aveau aceleași elemente în
comun: titlu și subtitlu scurte, de impact, mesaj puternic, exprimat clar și o
prezentare convingătoare a beneficiarilor cauzei. În plus, inițiatorii acestor
proiecte au utilizat foarte bine facilitățile oferite de platformă, inserând
imagini și videoclipuri relevante în prezentările lor”, a declarat Remus Pakei,
Project Manager Sprijina.ro.
 

Comunicarea constantă, distribuirea înainte de lansarea a
proiectului pe platformele sociale, cu feedback și informații constante despre proiect
și despre recompensele oferite, sunt esențiale pentru succesul cauzei inițiate.

Mai mult, spun specialiștii Sprijina.ro, un tutorial scurt de 1-3 minute, cât
mai personal, în care apare inițiatorul proiectului, crește credibilitatea
cauzei respective. Proiectele care au un tutorial strâng, în medie, cu circa
45% mai multe fonduri decât cele care nu au o astfel de prezentare.
 

„Un alt factor, extrem de important pentru succesul unui
proiect care caută finanțare prin crowdfunding, este diversitatea recompenselor
oferite susținătorilor. Noi le recomandăm să ofere între cel puțin două și
maxim opt recompense. Din ce am observat, proiectele care oferă recompense
strâng cu până la 140% mai multe fonduri față de cele care nu oferă niciun fel
de recompensă contribuabililor”, explică Remus Pakei.
 

La fel de importantă pentru evoluția proiectului este
stabilirea unei strategii de comunicare, cu echipe de promotori, în care
fiecare își cunoaște temeinic rolul. Cei care derulează  campanii cu minim 2 membri, atrag cu până la
85% mai multe fonduri față de inițiatorii care derulează campanii individuale,
arată datele Sprijina.ro.
 

Menținerea unei comunicări constante cu susținătorii și
potențialii contribuabili, este, de asemenea, esențială,  fiind necesară oferirea de informații
suplimentare și răspunsuri la întrebări, de fiecare dată când aceștia au
nelămuriri.

„Rolul platformei este de a oferi persoanelor cu inițiativă care
își înscriu proiectele pe Sprijina.ro o rampă de lansare pentru punerea în
practică a ideilor lor. În acest sens, le punem la dispoziție toată experiența
noastră și o serie de instrumente de promovare, disponibile pe platformă. Am
observat că proiectele care folosesc toate instrumentele pe care le au la
dispoziție pe Sprijina.ro pot primi și de trei ori mai multe donații decât celelalte”
, a adăugat Remus Pakei, Project Manager-ul Sprijina.ro. 
 

Sprijina.ro este o platformă online care se concentrează pe
descoperirea, promovarea și finanțarea proiectelor excepționale dezvoltate de
români, în spiritul inițiativei, altruismului și autenticității.

Echipa și
comunitatea Sprijina.ro promovează și încurajează comunicarea în comunitate, ca
soluție optimă pentru înfruntarea și depășirea unor situații sociale, militând
pentru o mentalitate degajată, liberă de prejudecăți.