New Media

Halloween in social media: Topul companiilor care au inspirat groaza (Foto)

04 Nov, 15:04 • Redactia DailyBusiness
Subiectul Halloween a generat in ultima luna 35.000 aparitii in social media romaneasca, cu un viewership de 84 milioane de impresii, potrivit unui studiu. Vezi care au fost companiile care s-au promovat cel mai mult cu aceasta ocazie.
Halloween in social media: Topul companiilor care au inspirat groaza (Foto)

Toti se pregatesc de
Halloween pe 31 octombrie: isi aleg costume, sculpteaza dovleci si merg la petreceri.
Pentru branduri, este ocazia perfecta de a realiza concursuri,
promotii si, mai mult decat atat, ocazia perfecta pentru a crea
continut personalizat pentru aceasta sarbatoare. 

Studiul realizat pe baza ZelistMonitor releva 7
lucruri principale in ceea ce priveste Halloween-ul in
Social Media din Romania.



In ultimele 30 de zile, acest subiect a
generat 35 000 aparitii, cu un viewership (impresii estimate) de 84
milioane de impresii.
Prin comparatie cu aceeasi perioada din
2012, numarul aparitiilor si al viewership-ului a fost mai mare in
acest an. Astfel, intre 4 octombrie si 4 noiembrie 2012, subiectul
Halloween a inregistrat 31.000 aparitii si 71 milioane de impresii.

2. Facebook, principalul generator de
discutii

Cele mai multe discutii au avut loc pe
Facebook, atat pe paginile publice, cat si in discutii publice de pe
profile personale. In perioada monitorizata, Facebook a generat 15
000 aparitii, avand un viewership estimat de 70 milioane impresii.
Aparitiile de pe Facebook insumeaza peste 40% din numarul total de
aparitii.

3. Aparitii pe Instagram

Instagram a ocupat locul al doilea in
topul canalelor care au generat cele mai multe aparitii despre
Halloween. Astfel, in ultimele 30 de zile, pe Instagram au fost 6.100
de postari referitoare la Halloween.

4. Portretul emitentului tipic

Cele mai active persoane care au scris
pe bloguri sau Twitter despre Halloween au fost barbatii (62% din
totalul emitentilor), cu varsta cuprinsa intre 19 si 24 de ani (35%
din total), stabiliti in Bucuresti (55%).

5. Postarea cu cele mai multe impresii

Cele mai multe impresii estimate din
perioada monitorizata au fost aduse postarii de pe pagina de Facebook
Captain Morgan. Aceasta a generat un viewership estimat la 124.000 de impresii.

6. Ziua cu cele mai multe mentionari

Desigur, ziua cu cele mai multe
aparitii a fost 31 octombrie, zi care a generat subiectului
monitorizat un numar de peste 10 mii aparitii, cu un viewership
estimat la 26 milioane de impresii.

7. Cum au comunicat brandurile in
Social Media cu ocazia Halloween-ului

Promotii, concursuri sau content
dedicat acestei sarbatori, brandurile si-au costumat conturile din
retelele sociale.

Cateva branduri monitorizate de
ZelistMonitor, care au avut viewership puternic in perioada
monitorizata si care au comunicat pe subiectul Halloween, au fost: Kiss FM – 124 mii impresii, Radio ZU – 114 mii impresii, Lidl Romania – 102 mii impresii, Doncafe – 73 mii impresii, KFC Romania – 68 mii impresii, McDonald’s Romania – 68 mii impresii, Emag – 59 mii impresii.
 
Aceste date au fost preluate din
ZelistMonitor, standardul de facto in monitorizarea online din
Romania. Impresiile au fost preluate strict
din postarea linkata.