New Media

Impactul tehnologiei digitale asupra fotbalului

04 Dec, 11:46 • Redactia DailyBusiness
Fotbalul intra in era digitala. Cluburile au inceput sa foloseasca continut personalizat pentru a genera venituri suplimentare din media. Tehnologia avansata creeaza noi modele de business si strategii de dezvoltare. Acestea sunt rezultatele studiului "Football's Digital Transformation - Growth opportunities for football clubs in the digital age" realizat de PwC Elvetia, International Football Arena si Exozet.
Impactul tehnologiei digitale asupra fotbalului

Un proverb din fotbal spune ca meciul cel mai
important este urmatorul, iar tehnologia digitala si noile canale
media permit comunicarea dintre cluburi si suporteri si dupa
terminarea timpului de joc regulamentar. Aceste posibilitati tehnice
satisfac nevoia suporterilor de a avea mai mult continut referitor la
clubul preferat si o experienta digitala personalizata. 

„In era digitala,
cluburile de fotbal trebuie sa dezvolte noi modele de business si
strategii de marketing daca vor sa ramana in competitie atat pe teren
cat si in afara lui” spune David Dellea, lider al echipei de
servicii de consultanta Sports Business Advisory, PwC Elvetia.

„O
generatie intreaga de suporteri a crescut in era digitala; pentru
acesti „nativi digitali”, oferta unui club va avea un rol cheie
in decizia lor de a deveni suporteri ai echipei si de a ramane
loiali.

Experienta personalizata a
utilizatorului


Suporterii echipelor
de fotbal lasa o amprenta puternica atunci cand interactioneaza in
lumea digitala. Analizand aceste date, cluburile isi pot cunoaste
fiecare suporter in parte. in plus, in urma personalizarii
continutului catre grupuri tinta si a mesajelor de promovare a
produselor relevante, cluburile pot obtine un avantaj semnificativ in
industrie. Acesta va ajuta la fidelizarea fata de brand, si, in
acelasi timp, va contribui la cresterea veniturilor prin
cross-selling si up-selling.

Informatii exclusive la indemana in
orice moment

Gratie accesoriilor
digitale portabile („wearables”), suporterii vor putea sa isi
compare pulsul cu cel al jucatorilor preferati sau sa aiba parte de o
noua experienta a meciului prin comentarii live de la marginea
terenului. „Piata gadgeturilor wearable tocmai incepe sa prinda
avant. Preturile sunt accesibile, iar platformele sunt inca
nereglementate. Disponibilitatea atator date comerciale va crea
modele profitabile de business si strategii avantajoase de marketing
atat pentru cluburi, cat si pentru jucatori” spune Frank Zahn, CEO
al Exozet.

Studiul „Football”s
Digital Transformation – Growth opportunities for football in the
digital age” este rezultatul unei colaborari intre PwC Elvetia,
International Football Arena si Exozet. Osi propune sa analizeze un
numar de zone conexe afacerilor din fotbal si sa evidentieze
potentialul lor impact asupra modului in care afacerile din fotbal
sunt gestionate in prezent.