Cel mai ridicat procent de cumparatori
online s-a inregistrat in Marea Britanie (82% dintre utilizatorii de
internet), arata datele publicate marti de Oficiul European de
Statistica (Eurostat), citate de Agerpres.
Pe locurile urmatoare s-au clasat
Danemarca si Suedia (ambele cu 79%), Germania (77%), Luxemburg (73%)
si Finlanda (72%).
Cele mai scazute nivele s-au
inregistrat in Romania (11%), Bulgaria (17%), Estonia si Italia
(ambele cu 29%).
Cu ocazia desemnarii anului 2013 drept
An European al Cetatenilor de catre Comisia Europeana, saptamana
14-20 octombrie este dedicata cumparaturilor online.
In 2012, cele mai multe cumparaturi
online au fost in domeniul vestimentar si articolelor sportive, urmat
de rezervarea vacantelor si a calatoriilor, achizitionarea de carti
si reviste, precum si cumpararea de alimente si articole de bacanie. In randul statelor membre, cel mai
ridicat procent al utilizatorilor de Internet care au efectuat
achizitii online in domeniul imbracamintii si articolelor sportive
s-a inregistrat in Marea Britanie (51%) si Germania (49%).
Cele mai multe rezervari de vacante si
calatorii au fost in Suedia (60%) si Danemarca (56%) iar cele mai
semnificative achizitii de carti, reviste s-au inregistrat in
Luxemburg (47%) si Germania (41%).
In Marea Britanie (21%) s-a inregistrat
cel mai ridicat procent al achizitiilor de alimente si articole de
bacanie.