- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Sa inceapa razboiul publicitatii pe aplicatii mobile: Apple va introduce iAds in Marea Britanie, Google nu se lasa mai prejos

09 Aug, 10:08 • Redactia DailyBusiness
Google si Apple "ambaleaza motoarele" giganticelor masini media si pun la punct servicii de publicitate in interiorul aplicatiilor pentru mobile, o strategie care va schimba peisajul advertising-ului pentru totdeauna, spun analisti citati de presa internationala.
Sa inceapa razboiul publicitatii pe aplicatii mobile: Apple va introduce iAds in Marea Britanie, Google nu se lasa mai prejos

Utilizatorii de terminale mobile din Marea Britanie vor fi printre primii targetati de cele doua companii. iAds, serviciul de publicitate in aplicatii mobile al Apple va fi lansat in Marea Britanie in septembrie. Separat, Google a adoptat ceea ce seful companiei, Eric Schmidt, numeste „un mediu fundamental pentru tot ceea ce facem”.

Cu terminalul iPhone migrand catre masa consumatorilor si cu iPad ce se vinde in 200.000 de unitati/zi, decizia Apple de a incepe sa integreze publicitate in aplicatii va starni o adevarata revolutie pe piata media din Europa, spun analisti.

Steve Jobs, seful Apple, a demonstrat pentru prima oara iAds in iunie, la San Francisco. Atunci, Jobs a demonstrat serviciul printr-un mini-joc publicitar pentru Nissan, ce include si un clip video de 15 secunde. Fondatorul Apple spune ca iAds va permite producatorilor de aplicatii sa lanseze programe gratuite, sponsorizate doar din advertising.

Si intr-adevar, la opt saptamani de la prezentarea din San Francisco, Apple a vandut publicitate prin iAds in valoare de 60 milioane de dolari, in SUA, unde serviciul a fost deja lansat. Companiile interesate au fost Unilever sau Disney. Comparati aceasta valoare cu intreaga piata de mobile online advertising din SUA, care a fost in 2009 de 250 mil. $ si veti realiza potentialul acestei piete.

Pentru a se asigura de succesul iAds si in Europa, compania americana a inceput sa colecteze date despre cei 150 milioane de utilizatori de iTunes precum si despre obiceiurile de consum ale utilizatorilor de iPhone 4 – acest lucru fiind permis prin contractul semnat de client.

Directorul de vanzari de reclame pe mobile al Google, responsabil si pe Europa, subliniaza potentialul acestei piete. „Imaginati-va un om care citeste de pe telefonul mobil un review al unei carti, intr-o cafenea. Majoritatea smartphone-urile avand deja GPS integrat, va cunoaste cafeneaua respectiva si va targeta userul cu reclame pentru produse specifice restaurantelor. De asemenea, vazand ca utilizatorul citeste o recenzie a unei carti, reclamele vor fi si despre carti si librarii din zona”, spune oficialul Google.

Dezvoltatorii de reclama vor primi din partea iAds al Apple 60% din veniturile generate in timp ce Google a sugerat ca va oferi publisherilor „cel putin 50%” din veniturile generate de reclamele ce ruleaza pe continutul acestora.

Vor reusi cei doi giganti sa cucereasca aproape integral (si) aceasta piata? Ramane de vazut. Desi inca redusa ca marime (in Marea Britanie, advertiserii au cheltuit doar 35 mil. lire sterline pe mobile advertising, adica 1% din intreaga piata de publicitate – n.r.), acest segment are potential enorm de dezvoltare in viitor, spun analistii, dublati de oficiali ai Google si Apple.