New Media

Studiu SAP: Utilizarea platformelor colaborative de tip social media poate genera economii de 30.000 de dolari pe an, per angajat

14 Jul, 16:31 • Redactia DailyBusiness
Companiile pot pierde până la 30.000 de dolari pe an, per angajat, în lipsa optimizării eficienței acestora la locul de muncă, potrivit unui studiu realizat de IDC la solicitarea SAP.
Studiu SAP: Utilizarea platformelor colaborative de tip social media poate genera economii de 30.000 de dolari pe an, per angajat

Același studiu mai arată că platformele colaborative de tip social media îi pot
ajuta pe angajați să acceseze informații utile în timp real, ducând la
rezultate de business măsurabile, compensând astfel aceste pierderi.

Potrivit studiului, sarcinile zilnice, precum
citirea email-urilor și formularea răspunsurilor sau căutarea de informații
prin corespondeță, pot îngreuna în anumite situații desfășurarea activităților
angajaților.

Din cauza lipsei unor mecanisme care să ajute la atingerea unui
grad de eficacitate cât mai ridicat la locul de muncă rezultă costuri
considerabile pentru companii, care însă pot fi eliminate prin utilizarea unor
platforme colaborative.
Platformele colaborative sunt soluții software
care asigură utilizatorilor posibilitatea de a comunica în timp real cu membrii
echipei, de a distribui în cadrul grupului documente, imagini sau video-uri,
asigurând astfel posibilitatea de a accesa rapid și eficient informațiile
necesare pentru realizarea sarcinilor de serviciu. 

Utilizarea unor asemenea platforme are scopul
de a stimula inovația în rândul angajaților și de a crește eficiența acestora
printr-un magangement mai facil al informațiilor și al fluxurilor de lucru în
procesele de business.

În cadrul companiilor unde comunicarea între
angajați se realizează prin canale multiple și diferite, situație care poate
încetini desfășurarea proceselor de lucru, există soluții care vin să
contracareze efectele negative care ar putea apărea în desfășurarea proceselor
de business.

Spre exemplu, SAP Jam, o platformă socială colaborativa dezvoltată
în cloud, care numără până la acest moment 17,5 milioane de utilizatori, poate
ajuta la diminuarea timpului în care se iau decizii în cadrul companiilor,
facilitând strângerea mai multor informații necesare, în timp util.

De
asemenea, îmbunătățește calitatea muncii, o chestiune critică în succesul unei
afaceri. „Companiile ar trebui să ofere experiențe
unitare de lucru, prin integrarea puternică a aplicațiilor colaborative în
sistemele și procesele existente. Abilitatea de a conecta angajați, parteneri,
furnizori și clienți pentru a transmite informații în timp real stă la baza
diferențierii în mediul concurențial”, a spus Vanessa Thompson, Director de
Cercetare, Enterprise Social Networks and Collaborative Technologies, IDC
Research.

Colaborarea este foarte importantă în special
în cadrul liniilor de business care se confruntă cu anumite provocări specifice.
Studiul a inclus și o cercetare calitativă în ceea ce privește anumite linii de
business – vânzări, serviciu de relații cu clienții, resurse umane și marketing
– pentru a stabili ce este cel mai important pentru fiecare și cum pot
platformele colaborative precum SAP Jam să ajute la atingerea indicatorilor de
performanță.

Iată mai jos cum platformele colaborative de
tip social media pot răspunde provocărilor specifice pe care le au aceste linii
de business, potrivit studiului:

Pentru departamentul de resurse umane:
accelerează procesul de integrare a echipei, oferind proaspeților angajați
recomandări privind persoane relevante, content și training; filtrează
inteligent atât informațiile în legătură cu programele de training și
dezvoltare adecvate, cât și informațiile detaliate în legătură cu managementul
personalului.

Pentru serviciul de relații cu clienții:
facilitează un dialog deschis și transparent cu clienții pe tot parcursul
relației acestora cu firma respectivă.
Pentru departamentul de marketing: conectează
echipele de marketing cu date de la consumatori, clienți, parteneri și
furnizori pentru a ajuta la reducerea costurilor de marketing și la diminuarea
timpului de răspuns.
Pentru departamentul de vânzări: conectează
echipele interne din cadrul companiei, asigurând rezolvarea rapidă a
problemelor, pentru accelerarea ciclurilor de vânzări și îmbunătățirea
calității interacțiunii cu clienții, păstrând în același timp costurile
semnificativ reduse.

Deoarece este o platformă colaborativă care
funcționează la toate nivelurile unei companii, SAP Jam poate ajuta la
măsurarea rezultatelor reale, sprijinind în același timp procesele de lucru și aplicațiile
cu modele de lucru pentru fiecare linie de business specifică.