New Media

Timeline pentru companii: Cum ajuta pagina de brand de pe Facebook

05 Apr, 11:11 • ioana.mucenic
Cei mai multi dintre utilizatorii de Facebook s-au aratat deranjati de introducerea Timeline, dar nu acelasi lucru s-a intamplat cu paginile de brand, pentru care trecerea la noul format aduce o vizibilitate mai mare, un branding crescut si posibilitatea de a-si expune intreaga istorie.
Timeline pentru companii: Cum ajuta pagina de brand de pe Facebook

Despre ce inseamna pentru un brand introducerea Timeline, dar si despre beneficiile si dezavantajele  modificarilor, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu mai multi specialisti.

[img=2849]Adriana Liute (Grapefruit)[/img] Adriana Liute, brand & communication strategist in cadrul agentiei Grapefruit, sustine ca prin modificarile aduse, Facebook a incercat sa ajute companiile sa spuna povesti, prin imagini mai mari, prin posibilitatea de a scoate in evidenta anumite postari, de a marca evenimente importante in viata companiei.

La randul sau, Valeriu Ispir, digital manager GolinHarris Bucuresti, a afirmat ca Timeline este un format care avantajeaza foarte mult companiile cu o istorie bogata, care investesc in continutul vizual.

[img=2847]Valeriu Ispir[/img] „Totusi, daca privim in afara acestor schimbari de suprafata, cel mai important ingredient al succesului social online ramane neschimbat, strategia coerenta si autenticitatea experientei de brand”, a adaugat reprezentantul  GolinHarris.
 
Branding mai bun cu cover photo 

Cea mai vizibila modificare adusa de Facebook Timeline este acea ”imagine de coperta”, cover photo, care prin dimensiunile sale generoase, permite un mai bun branding de pagina sau poate fi folosit ca un spatiu de comunicare cu impact maxim pe respectiva pagina.

Pe de alta parte, Ionut Oprea, managerul agentiei Standout, a explicat cum coverphoto-ul Timeline permite, teoretic, o expunere mai mare, insa in acelasi timp elementele individuale de continut isi pot pierde din vizibilitatea.

Pagini mai usor de urmarit 

De asemenea, paginile de companie sunt mai usor de urmarit prin trecerea la Timeline, prin separarea continutului paginii de cel generat de utilizatori.

 Pe de alta parte, daca vrei sa vezi acum toate elementele de continut ale unei pagini sau toate cele adaugate de utilizatori pe pagina, trebuie sa accesezi pagini separate, a explicat reprezentantul Standout.

„Pana la introducerea Timeline, utilizatorii interactionau intr-o proportie covarsitoare cu continutul paginilor in cadrul sectiunii News Feed si nu in cadrul paginilor de brand, si de aceea Facebook a incercat sa le dea companiilor posibilitatea sa-si creeze pagini mai interesante, care sa invite utilizatorii sa le viziteze. Vom vedea daca
Timeline-ul va schimba asta”, a mai spus Ionut Oprea.

Istoricul pre-Facebook si introducerea Timeline

[img=2848]Ionut Oprea [/img] Totodata, Oprea a explicat ca istoricul pre-Facebook a fost unul din motivele principale pentru adoptarea formatului Timeline.

„Facebook deja agrega automat actiunile utilizatorilor si brandurilor efectuate prin intermediul retelei, insa cum Facebook nu putea adauga si retroactiv tot istoricul utilizatorilor si companiilor, i-a lasat pe utilizatori, persoane si companii sa faca asta, in Timeline”, a mai afirmat managerul Standout.

In opinia acestuia, cele  mai importante facilitati ale noului format impus de Facebook pentru paginile create pe aceasta platforma, pe langa noua structura a informatiilor, pe doua coloane.

Astfel, imaginea “cover photo” permite paginilor sa creeze un element grafic foarte vizibil, optiunile de highlight si de pinned post pentru elementele de continut publicate pe pagina si posibilitatea de a adauga si un istoric al companiei sau al brandului chiar si dinainte de aparitia Facebook sau de crearea paginii.

Pe de alta parte, Ionut Oprea a subliniat ca marea schimbare de perspectiva este ca, daca pana acum paginile hotarau care este continutul pe care-l vad utilizatorii la fiecare accesare a paginii, in prezent, Facebook are un cuvant din ce in ce mai important de spus in privinta asta.

Personalizarea continutului 

Si asta pentru ca o parte din continutul paginilor este acum personalizat in functie de activitatea prietenilor paginii.

„Vezi cati si care din prietenii tai sunt fani ai paginii sau au dat check-in in locurile asociate paginii, dupa care urmeaza un mesaj recomandat de facebook in functie de activitatea ta sau a prietenilor tai pe pagina respectiva”, adaugat reprezentantul Standout.

La randul sau, reprezentanta Grapefruit a adaugat ca prin introducerea Timeline, Facebook da in prezent posibilitatea de a marca evenimentele importante din viata companiei, iar optiunea „milestone”, a fost folosita de multe companii pentru a-si povesti istoria.

Astfel, multe pagini Facebook Timeline au devenit „muzee” electronice ale respectivelor companii.  Sau alte pagini s-au dedicat reconstruirii istoriei domeniului in care activeaza – vezi pagina Spotify (serviciu de streaming muzical), unde poti „descoperi si asculta istoria muzicii”, asa cum explica ei.

Dezavantajele Timeline

Introducerea Timeline pentru pagina de companie nu este insa lipsita de dezavantaje.

Adriana Liute spune ca,  ca in cazul oricarei modificari, principalul dezavantaj este faptul ca trebuie depus un efort de adaptare.

Atat pentru cei care intretin un cont de companie, cat si pentru cei care „consuma” informatiile postate de altii.

Dincolo de asta, pentru unele companii care si-au creat landing page (adica acea pagina de deschidere pe care „aterizau” noii veniti), noul format a insemnat si renuntarea la aceasta.

Tragand linie,  noul format are mai multe avantaje decat dezavantaje, sustine reprezentanta agentiei Grapefruit.
Introducerea Timeline este cu atat mai importanta cu cat majoritatea brandurilor mari sunt deja prezente pe Facebook, cu o pagina locala sau cu elemente locale de continut pe o pagina internationala.

Potrivit serviciului de monitorizare Facebrands.ro, la sfarsitul lunii martie, o treime din paginile romanesti deja adoptasera formatul Timeline cu cateva zile inainte ca acesta sa devina obligatoriu.

Din top 100 pagini romanesti de Facebook cu cel mai mare numar de fani, 40 adoptasera deja formatul Timeline. Cele mai mari branduri care trecusera voluntar la  noul format Timeline pentru pagini erau  Kiss FM, Lidl Romania, Pepsi Romania, Asiguratorii.ro, Fashiondays.ro si KFC Romania.