- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Yahoo intra pe piata cu \”reclame online inteligente\”

16 Aug, 14:19 • Redactia DailyBusiness
Compania Yahoo spera sa castige teren in domeniul publicitatii online odata cu testarea cu succes a unor reclame inteligente, care isi schimba culoarea, imaginea si mesajul in functie de profilul persoanei care vizualizeaza reclama, relateaza Wall Street Journal.
Yahoo intra pe piata cu \reclame online inteligente\

„Oamenii iubesc aceste reclame! O sa le extindem in toate mediile in care putem”, a spus David Karnstedt, director executiv al vanzarilor de publicitate din SUA.

Reclamele inteligente (SmartAds) au fost testate in ultima luna pe site-ul de turism Yahoo Travel, cu rezultate foarte bune, conform oficialilor companiei. In functie de site-urile pe care le-a vizitat pornind de la cautarile efectuate pe Yahoo, utilizatorului ii este definit un anumit profil. De pilda, o femeie care cauta anumite destinatii de vacanta pe site-ul Yahoo Travel vede reclame la curse aeriene catre acele destinatii, incluzand preturi, totul pe un fundal grafic gandit pentru a fi pe placul publicului feminin.

In urma testelor, compania a sesizat o rata de click-uri pe reclame de cel putin doua ori mai mare decat in cazul reclamelor normale. Oficialii Yahoo au decis sa inceapa sa introduca treptat reclamele inteligente pe toate domeniile site-ului Yahoo.

Yahoo spera sa castige o cota cat mai mare pe o piata a publicitatii online care va ajunge in 2008 la 1 mld. $, de la 575 mil. $ in 2007, conform companiei de analiza eMarketer.

Yahoo spera sa castige o cota cat mai mare pe o piata a publicitatii online din SUA care va ajunge in 2008 la 1 mld. $, de la 575 mil. $ in 2007, conform companiei de analiza eMarketer.

In trimestrul doi incheiat in iunie, compania a realizat venituri din publicitatea online in crestere cu 13%, pana la 441 mil. $, comparat cu aceeasi perioada a anului precedent. Compania si-a incetinit cresterea, in primul trimestru inregistrand o evolutie a veniturilor din publicitatea online de 20%.