Real Estate

Re/Max mizează pe dublarea business-ului obținut din comisioane

08 Oct, 13:44 • Redactia DailyBusiness
Re/Max România mizează în acest an pe dublarea business-ului obținut din comisioanele din tranzacții imobiliare, comparativ cu 2014,  la circa 1 milion de euro.
Re/Max mizează pe dublarea business-ului obținut din comisioane

„În ultimul an, ne-am focusat pe extinderea rețelei de
francize imobiliare Re/Max. Astfel, dacă la finele lui 2014 aveam 7 birouri, în
acest moment am ajuns la 13, acoperind opt orașe din întreaga țară. Creșterea
numărului de agenții aflate sub umbrela Re/Max, dar și serviciile oferite de
agenții noștri, au avut un puternic impact în business-ul companiei”, a
declarat Răzvan Cuc (foto), Director Regional Re/Max România.

Acesta a subliniat că, după ce anul trecut business-ul Re/Max obținut din comisioanele din tranzacții imobiliare a ajuns la circa 450.000 de euro, pentru acest an previziunile
situează afacerile companiei la aproximativ 1 milion de euro.

În ceea ce privește estimările pentru anul viitor, Răzvan
Cuc mizează, de asemenea, pe o creștere a business-ului companiei, dar și pe
continua dezvoltare a rețelei de francize. Astfel, compania își menține
targetul de a ajunge la 110 birouri francizate și peste 1.000 de agenți
imobiliari în următorii circa 10 ani.

Conform declarațiilor lui Răzvan Cuc, o influență importantă
în evoluția pozitivă a Re/Max România a avut și dezmorțirea pieței imobiliare
rezidențiale. Astfel, încă de la începutul anului s-a putut simți un reviriment
și, până în acest moment, datele Re/Max România arată că, la nivel de piață,
numărul tranzacțiilor realizate a fost mai mare cu 5% comparativ cu 2014.

Piața rezidențială din București , „dictată” de Prima Casă

„O piață foarte importantă pe care dorim să ne dezvoltăm
puternic în următorul an este și cea din București, unde momentan avem doar un
sigur birou și vizăm să mai deschidem alte două până la finele anului. Pe
termen mediu însă avem în plan 25 de birouri francizate Re/Max în Capitală”, a
mai spus Răzvan Cuc.

Potrivit afirmațiilor sale, piața imobiliară din București este una dinamică, însă destul
de nișată pe anumite segmente. 

Astfel,
segmentul de rezidențial a înregistrat creșteri în ceea ce privește oferta de
locuințe, în acest an, iar prin programul guvernamental Prima Casă, locuințele
cu prețuri cuprinse între 30.000 de euro și 80.000 de euro au fost printre cele
mai numeroase din punct de vedere al tranzacțiilor efectuate.

Pe segmentele medii de preț, de peste 85.000 euro și până la
150.000 euro, numărul ofertelor noi a fost, în acest an, foarte mic, iar gradul
de absorbție, precum și oferta, este atenuată datorită unei lipse de finanțări
facile pentru aceste nivele.
 
 
 
 
 
 
 

În ceea ce privește segmentul rezidențial de lux, cu
locuințe de peste 150.000 de euro, acest an a adus o stabilitate, deoarece
aceste apartamente se cumpără prin aport integral din partea cumpărătorilor sau
prin cote de finanțare mai reduse și, astfel, presiunea cumpărătorilor pe preț
este mai mare. În plus, cererea pe aceste segmente este mai mică față de
ofertă.

„În ceea ce privește prețul pe metrul pătrat, în București,
pentru un apartament vechi, acesta se situează, în zonele din cartierele
limitrofe sub 1.000 euro, iar în cele centrale între 1.000 și 1.500 euro, chiar
2.000 euro. În cazul unui apartament nou, prețul variază, de la 800/mp, în
zonele periferice, la  3.000 euro/mp, în
zonele centrale”, a declarat, la rândul său, Andrei Marinescu, Broker Owner Re/Max Properties, București.

Acesta a încheiat afirmând că, în ceea ce privește achiziția
unui apartament, bucureștenii preferă zonele unde au mijloace de transport în
comun, școli, grădinițe, mall-uri sau parcuri. Dar dorința de a cumpăra
locuințe care să le ofere și acces la programul Prima Casă i-a împins către
zonele periferice, unde s-au înregistrat cele mai multe dezvoltări în ultimii
ani.