AUTO

Dacia vrea sa "colonizeze" Africa. Ce ascunde de fapt planul francezilor

15 noiembrie 2012, ora 00:07, autor(i): Adrian Negrescu 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
logan2.jpg
Dacia se va concentra din aceasta toamna pe extinderea operatiunilor din Africa. La prima vedere, intentia e laudabila insa, potrivit analistilor citati de DailyBusiness.ro, noul plan denota "criza de sistem" de la Mioveni. Vezi cum spera francezii sa isi impuna strategia, dar si ce piedici le stau in cale.

Lansarea  noilor versiuni Logan, Sandero si Sandero Stepway a avut parte de tot fastul. Dacia a vrut sa arate ca masinile sale sunt tot mai performante si ca au crescut la nivel calitativ. Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, a declarat, surprinzator, ca practic daca ai pune sigla VW pe noul Logan, n-ar fi nicio diferenta fata de masinile germane.

Dincolo de fast si de absenta oricarei tinte de vanzari, a surprins declaratia presedintelui Basescu, care le-a urat francezilor sa cucereasca Africa cu masinile produse sub marca Dacia.

"Sper ca Dacia sa devina masina Africii pentru ca este o explozie in vanzarile pe Africa", a spus Basescu, adaugand ca prestigiul si aprecierea pentru marca romaneasca sunt foarte raspandite pe continentul african. DailyBusiness.ro scria, inca de acum doi ani, ca tinta francezilor in viitor va fi continental african. 



Anticipam atunci ca Dacia, daca nu va investi masiv in masinile sale, va fi ajunsa din urma de concurenta si ca, in aceste conditii, va trebui sa isi caute alte piete, si vedeam Africa drept principala tinta.

Vanzarile au scazut in Franta si Germania

Motivele invocate in 2009 sunt aceleasi si acum, poate chiar sau accentuat. In contextul in care Germania si Franta, cele mai importante piete de export, au renuntat la Programul Rabla, vanzarile Logan-ului si Sandero au scazut, singurul produs competitiv – la nivel de pret – fiind Duster-ul. 

Vicepresedintele Stroe ne spunea atunci ca "ne asteptam ca la un moment dat, acest lucru sa se intample, insa suntem pregatiti sa atenuam socul, indreptandu-ne exporturile catre alte destinatii, iar Africa va fi in prim-plan".

Intre timp, Dacia s-a mai ales cu o mare problema. Principalii sai concurenti au inteles "lectia crizei" si au lansat la randul lor produse competitive din punct de vedere al raportului pret-calitate. 

Am scris, recent, intr-o analiza DailyBusiness.ro, despre noul Skoda Rapid, despre Aveo sedan, Peugeot 301 si de Voleex-ul made in Bulgaria. Aflati detalii aici.

Va reusi Dacia sa isi surclaseze concurenta, la fel cum a facut-o pana acum? Opiniile sunt impartite. Vicepresedintele Constantin Stroe a declarat, marti seara, la lansarea noilor Logan, Sandero si Stepway ca are incredere in noile produse, convins fiind ca Dacia are deja o clientela bine conturata.

“Or mai fi masini ieftine, dar noi avem un raport foarte bun pret-calitate”, a spus Stroe.

Esecul programului Rabla in Romania

Cum sunt vazute insa planurile companiei din exterior?

“Dacia are, in prezent, o mare problema. Vanzarile la export se bazeaza aproape exlusiv pe Duster, iar pe piata interna, chiar daca sunt liderii pietei, cei de la Mioveni sunt sub potential. Asta din cauza crizei si esecului programului Rabla”, spune analistul auto Razvan Marinescu.

“Francezii spera ca noile masini, ce vin cu facilitati superioare, dar si cu preturi mai mari – Dacia costa acum 6.690 euro – la pretul asta ai deja concurenta serioasa – sa isi gaseasca clienti mai ales pe pietele occidentale”, afirma acesta.

Cert este ca inmatricularile de autoturisme noi Dacia in Franta, cea mai mare piata externa pentru Dacia, s-au redus luna trecuta cu 22,6%, la 6.626 de unitati, de la 8.565 de unitati in octombrie 2011, pe o piata in scadere cu aproape 8%, potrivit datelor Comitetului constructorilor francezi de automobile (CCFA). Pentru perioada ianuarie – octombrie 2012, scaderea Dacia a fost insa sub media pietei auto din Franta.

“Pe piata interna, in absenta unui program de buy-back agresiv, tintit pe cei care si-au luat masini in urma cu 10-15 ani, nu vad cum vor atrage un prea mare succes”, mai spune analistul.

Pe forumurile de specialitate, opiniile despre noul Logan sunt impartite. Unii remarca noile facilitati, altii nu vad decat diferente mult prea discrete pentru a fi luate in seama.

“Sunt piese aduse din gama Logan, folosite pe alte masini, Symbol de exemplu. Ma asteptam la mai mult, asa cum anticipau pozele spion. Speram sa fie mai apropiat de Fluence decat de Symbol”, a scris un utilizator.

Sperante pe continentul negru

In conditiile in care pe piata europeana, concurenta este tot mai mare, focusul pe Africa este absolut normal. Dacia isi vinde deja masinile in Maroc, Togo si Nigeria sub marca proprie, iar in Africa de Sud sub marca Renault. 
Tot in Africa de Sud, se vinde Dacia Logan Pick-up sub marca Nissan, rebotezat NP200.

Tari cu potential sunt Reunion, Kenya si Senegal, acolo unde Renault are reprezentante, insa a evitat pana acum sa aduca si modelele Logan sau Sandero.

Ramane insa de vazut daca francezii vor alege sa exporte masinile produse in Romania sau daca vor folosi fabrica din Tanger-Maroc. Cei de la Renault nu au dorit sa comenteze afirmatiile presedintelui Basescu.

Sa nu uitam ca modele Dacia sau Renault, care au la baza platforma Logan, se mai produc in Romania, Rusia, Columbia, Iran, India, Brazilia si Africa de Sud.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 18 August 2022, 19:25
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter