COMPANII

De ce 90% din afaceri esueaza in primii 5 ani

11 februarie 2015, ora 00:07 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
afacere.jpg
Fiecare business porneste de la un vis, de la o idee. Nu-ti inchipui niciodata ca afacerea ta ar putea esua in cinci ani. Totusi, realitatea dura este ca majoritatea firmelor noi ajung chiar in aceasta situatie. Mai exact, 90% dintre ele se inchid in primii cinci ani. Asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la visul tau de a deveni antreprenor. Insa trebuie sa reflectezi asupra motivelor pentru care cele mai multe companii dau rateuri pentru a le evita greselile.

Motivele pentru care noile afaceri esueaza sunt numeroase. Exista totusi cateva care se intalnesc in cele mai multe cazuri, dupa cum scrie pe pagina sa de LinkedIn speciastul in marketing digital si social media Husam Jandal. 

1. Nu sunt finantate adecvat

Este tentant sa crezi ca afacerea ta iti poate aduce profit inca din prima zi. Un astfel de scop este insa realizabil doar in putine cazuri. Conform cercetarilor, cele mai multe business-uri ajung la punctul de break-even in 3-5 ani.
Asta inseamna ca trebuie sa ai finantarea necesara pentru a sustine cheltuielile de operare pentru cel putin cinci ani pentru ca afacerea ta sa treaca pe profit si sa aiba succes.

2. Proprietarii si managerii nu au experienta in gestionarea unei afaceri

Lipsa experientei este un alt motiv pentru care cele mai multe afaceri sunt inchise. Inca o data, sa ai un vis si o idee buna este grozav, dar trebuie sa stii si sa gestionezi un buget, sa creezi un produs sau serviciu de calitate si sa motivezi angajatii. Daca tu, ca fondator al afacerii nu ai aceste abilitati, atunci trebuie sa angajezi pe cineva care le are.

3. Incep fara un plan de marketing

Marketingul poate parea un lux atunci cand incep o afacere. Totusi, fara el, potentialii clienti nici nu vor sti ca afacerea ta exista si ce produse sau servicii ofera.

De ce e marketingul esential pentru afacerea ta? Firmele de toate marimile, pana si cele mai mici, au nevoie de un plan de marketing si de un buget pentru implementarea acestuia. Prea multi antreprenori considera ca e suficient sa aiba o idee buna si sa deschida usile publicului pentru ca afacerea sa mearga mai departe. Dar promovarea afacerii tale nu trebuie sa fie neaparat foarte costisitoare.

Unele dintre cele mai eficiente metode de marketing, cum ar fi sa fii activ pe conturile de social media ale companiei, nu te costa mai nimic. Altele, precum lansarea de oferte promotionale in zilele cu vanzari mici sau achizitia de reclama pe diferite site-uri nu iti vor afecta prea mult bugetul.

Sa conduci o afacere poate fi o provocare. Asigura-te ca ti-ai setat-o de la inceput pe un curs catre succes, in ciuda tuturor obstacolelor. Ai grija ca aceasta sa reziste pe piata cativa ani in conditii dificile, ca ai oamenii potriviti cu experienta necesara si sa nu te zgarcesti cu bugetul de marketing.



Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 27 Septembrie 2021, 08:07
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter