„Pana in prezent, am investit milioane bune de euro pentru a intra pe piata din Romania, dar avem o strategie pe termen lung in care nu excludem achizitia unui producator local sau construirea unei fabrici de lactate”, a declarat Tzafrir Granat, vicepresedintele de marketing al Muller Dairy Romania, citat de NewsIn.
„Pana acum am adunat echipa, am incheiat contracte cu marile lanturi de retail si cu alte magazine din tara. In prezent, iaurturile Muller sunt aduse direct din fabricile din Germania si sunt depozitate in patru locatii din Bucuresti, Timisoara, Cluj si Iasi”, a mai spus Granat.
Acesta a mai spus ca producatorul german de lactate a intrat pe piata locala in urma unui joint venture cu CBC Group Israel.
Compania vizeaza ca pana la sfarsitul anului 2009 sa fie intre primii trei producatori romani de iaurturi.
Potrivit reprezentantilor companiei, Muller va ataca pentru inceput segmentul iaurturilor simple si cu fructe cu brandurile Biaco si Froop pe care le distribuie in marile lanturi de magazine din Capitala.
Avans de 16,8% pentru piata iaurturilor de la inceputul anului
Oficialul companiei germane sustine, citand date statistice, ca oferta de iaurturi pe piata din Romania a crescut cu 15,1% in 2007 fata de 2006, iar in 2008, comparativ cu 2007 cresterea este deja de 16,8% pana in prezent.
Reprezentantii Muller au mai spus ca in tarile din estul Europei consumul de iaurt este de doua pana la cinci ori mai mic decat in vest, iar romanii consuma doar 2,3 kilograme de iaurt simplu/cap de locuitor/an si 1,3 kilograme de iaurt cu fructe/cap de locuitor/an.
„Vrem mai intai sa ne facem cunoscuti pe piata din Romania si doar apoi putem vorbi de profit. Exista destul loc pe aceasta piata, iar noi venim cu ceva nou fata de ceilalti”, a declarat Jacob Katz, presedintele Muller Romania.
Compania germana are peste 5.000 de angajati si o cifra de afaceri de 2,3 miliarde de euro in 2007, fiind al doilea producator european de lactate, potrivit estimarilor proprii. Muller detine patru fabrici, din care trei in Germania si una in Marea Britanie, si este prezenta cu filiale proprii in peste 10 tari europene.
Muller s-a infiintat in 1896 ca o afacere de familie intr-o localitate bavareza din Germania, avand astfel o experienta in productia de lactate de peste 100 de ani.