- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Cariere

Membrii CA al CFR, revocati din functie pe motiv de management defectuos

11 Jan, 10:13 • Redactia DailyBusiness
Adunarea Generala a Actionarilor Companiei Nationale Cai Ferate „CFR” a decis, vineri, revocarea din functie a membrilor Consiliului de Administratie, pe motiv ca acestia au exercitat un management defectuos, care a afectat situatia financiara a companiei.
Membrii CA al CFR, revocati din functie pe motiv de management defectuos

Potrivit unui
comunicat al Ministerului Transporturilor, au fost constatate o serie de
nereguli grave in actul de management al administratorilor, precum neindeplinirea
obligatiei de supraveghere si control a executivului companiei, ceea ce a
permis perpetuarea unor acte prejudiciabile pentru companie savarsite de
executiv si constatate de organele de control, dar si incalcarea prevederilor
Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a
intreprinderilor si a altor prevederi legale.

Totodata, Adunarea
Generala a Actionarilor a numit noi membri ai Consiliului de Administratie ai
CNCF CFR. Acestia sunt: Ovidiu Petrisor Artopolescu, membru al consiliului de
supraveghere al Transelectrica, Ovidiu Putura, secretar de stat in Ministerul
Justitiei, Victor Cionga, managing partner la AZ Capital Advisors, Florin Luca,
consultant financiar, si George Ciobanasu, auditor financiar.
Acestia au fost
evaluati si validati de consortiul de consultanti alcatuit din
PriceWaterhouseCoopers, George Butunoiu Group si David & Baias, precizeaza
MT.

In perioada urmatoare,
noul Consiliu de Administratie se va intruni pentru a alege noul presedinte al
CA.

Adunarea Generala
a Actionarilor a pus in vedere noului Consiliu de Administratie sa analizeze de
urgenta modul de indeplinire de catre Micu George a indatoririlor sale de
director general interimar al societatii.

„Chiar daca intampinam rezistenta, dorim sa fie clar pentru toata lumea ca
Ministerul Transporturilor a pornit un proces ireversibil de viabilizare
economica a companiilor din subordine. Toate rezultatele controalelor efectuate
vor fi trimise institutiilor abilitate spre analiza, pentru a fi luate masurile
legale ce se impun, iar conducerea ministerului va lua decizii in consecinta”,
a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.

Seful de la Transporturi a afirmat, miercuri, la postul de televiziune Digi TV,
ca directorul general si membrii Consiliului de Administratie de la compania
CFR ar putea fi dati afara in perioada urmatoare, in urma raportului intocmit
de Corpul de control al ministerului pe care il conduce, document care scoate in
evidenta o serie de nereguli la nivelul activitatii companiei.

„In urma neregulilor mentionate in raportul Corpului de control al Ministerului
Transporturilor, probabil ca se va intampla sa-i dam afara in perioada urmatoare
pe directorul general si pe membrii Consiliului de Administratie de la compania
CFR Infrastructura. Trebuie, insa, sa respectam legea, deoarece exista niste
proceduri, termene. Legea ma obliga sa parcurg niste etape. Cine nu respecta
legea poate ajunge la Directia Nationala Anticoruptie (DNA). Eu sper sa nu mai
dureze mult aceasta procedura, pentru ca, pentru fiecare zi de intarziere in
plus, sunt pierderi”, a afirmat Manescu.

La randul lor, reprezentantii „CFR” au spus ca neregulile semnalate in raportul
Corpului de control al MT cu privire la disparitia unor vagoane din parcul
centralizat al companiei fac obiectul unor dosare aflate deja pe rolul instantelor,
fiind deficiente inregistrate de companie in perioada 2003 — 2004.

Potrivit unui comunicat al CFR, publicat joi, compania a inaintat inca
din anul 2012 sesizari organelor abilitate de control si a deschis procese
pentru neregulile semnalate in situatia electronica a parcului centralizat de
vagoane, spete care se afla in faza de recurs sau in ancheta.

„Reamintim
faptul ca verificarea evidentei electronice a parcului centralizat de material
rulant al CNCF CFR se face prin inventarieri anuale, in baza unei Dispozitii
Comune semnata de societati desprinse din fosta SNCFR (respectiv SNTFM CFR Marfa,
CNCF CFR si SAAF), intrucat vagoanele sunt puse in circulatie pe intreaga retea
de cale ferata, ele nefiind mijloace fixe stationare permanent si/sau inregistrate
in gestiunea unei persoane, majoritatea fiind identificate si inventariate
anual in locatii diferite”, se mentioneaza in comunicat.

De asemenea, ca urmare a actiunii proprii de inventariere a parcului
centralizat de material rulant, actiune efectuata de reprezentantii CFR in anul
2012, a rezultat ca peste 900 de vagoane sunt deja in litigiu.

„Este vorba despre vagoanele care nu au fost preluate cu procese verbale
de catre CFR inca din anii 2003/2004, data emiterii Ordinelor MTCT, deoarece nu
au fost gasite pe teren, dar introduse eronat in sistemul electronic al
parcului centralizat de material rulant al companiei (in aceasta speta compania
are deja doua actiuni deschise pe rolul instantelor, actiuni aflate in faza de
recurs); vagoane sustrase pentru care s-au transmis sesizari organelor de
ancheta si vagoane care, nefiind fizic identificate pe teren, nu au putut fi
inventariate, urmand ca astfel de situatii sa fie actualizate in baza de date
electronica”, a adaugat compania,
conform Agerpres.

Ministerul Transporturilor a demarat un control la CFR Infrastructura si CFR Calatori,
in urma semnalelor primite in legatura cu aceste doua companii, a anuntat, la
sfarsitul lunii noiembrie, ministrul Transporturilor.

„Exista un
control pe care l-am demarat in companii, la CFR Calatori si CFR Infrastructura.
Exista o nemultumire si am semnale suficient de multe si am motive sa fiu ingrijorata
ca rute stabilite de CFR Calatori ca fiind insuficient de profitabile au fost inchiriate
catre privati si au devenit profitabile. Merg oamenii aceia pe rute extraordinar,
sunt trase (parcurs tren — n.r.) fantastic de profitabile, trase pe care le-au
oprit pentru CFR Calatori sunt tot timpul neprofitabile. Sigur, mai exista si
alta explicatie. Pe trasele operate de privati o sa vedeti ca trenurile sunt cu
3 — 4 — 5 vagoane, atat cat sa fie profitabile si sunt pline. Daca CFR Calatori
opereaza cu trenuri de 10 — 12 vagoane, sigur ca acele 10 — 12 vagoane nu vor
fi niciodata pline. ?i asta tine tot de capacitatea managerului privat de a
alege cea mai buna solutie pe trasa pe care si-a pastrat-o”, a explicat
Ramona Manescu.

Un alt control a fost demarat si la TAROM, raportul fiind deja finalizat.
Potrivit unor informatii obtinute de la MT in urma solicitarii AGERPRES, si in
cazul TAROM au fost sesizate organele in drept cu privire la savarsirea unor
infractiuni, cum ar fi suspiciuni de comitere a unor infractiuni si abuz in
serviciu.

In ceea ce priveste
controalele la CFR Marfa si CFR Calatori, acestea sunt in curs de finalizare,
urmand sa fie supusa controalelor in perioada urmatoare si Societatea de
Administrare Active Feroviare (SAAF).

Actiunile
desfasurate de Corpul de control al Ministerului Transporturilor vizeaza
activitatea aferenta perioadei 2012 — pana in prezent.

Citeste si: CFR Marfa va face disponibilizari anul
viitor