- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Nielsen: Piata de retail a bunurilor de larg consum a crescut cu 27% in 2008

26 May, 12:35 • Redactia DailyBusiness
Piata de retail a bunurilor de larg consum a urcat cu 27% in 2008 fata de 2007, in principal datorita cresterii volumelor de vanzari cu 16%, potrivit unui studiu Nielsen.
Nielsen: Piata de retail a bunurilor de larg consum a crescut cu 27% in 2008

Desi comertul modern isi continua ascensiunea numerica si valorica, magazinele traditionale pastreaza ponderea valorica cea mai mare (doua treimi) din retailul bunurilor de larg consum.

Ponderea hiper/supermarketurilor in total retail s-a ridicat anul trecut la 34%, fata de 29% cat avea in 2007, in vreme ce comertul traditional si-a diminuat ponderea de la 63% in 2007, la 59% in anul trecut.

In topul celor mai dinamice retele de comert modern, dupa numarul de magazine deshise, se mentin magazinele de tip discount, urmate de hipermarketuri.

Anul trecut, reteaua Penny Market a crescut cu 27 de unitati, pana la 65 de magazine in total, iar de la inceputul anului si pana in aprilie, a mai deschis alte 3 magazine.

Cu 22 de magazine, pana la 71 in total, s-a marit anul trecut reteaua Plus Discount, care in luna aprilie mai numara inca 2 magazine. Si lantul de magazine Profi, care include si magazinele Albinuta, s-a marit anul trecut cu 8 unitati, pana la 43 in total, iar in aprilie reteaua a ajuns la numar de 55 magazine.

Pe segmentul hipermarketurilor, cel mai mult s-a extins reteaua franceza Carrefour, care si-a dublat numarul de magazine, la 22 in total. In aprilie, aceasta avea cu un magazin mai mult decat la finele anului trecut.

Reteaua germana Real, parte a grupului Metro, avea la finele anului trecut un numar de 20 de magazine, cu 6 mai multe decat in 2007, iar pana in aprilie inclusiv, a mai deschis o unitate.

Kaufland numara in luna aprilie 40 de magazine, cu 2 mai multe decat la finele anului trecut si cu 9 mai multe decat in 2007.

Retelele Auchan si Cora au stagnat la nivelul de 6, respectiv 3 unitati, in perioadele mentionate.

Berea a urcat pe primul loc in comertul modern, peste bauturile carbonatate

Topul celor mai bine vandute 10 categorii din comertul modern a fost dominat anul trecut de bere, care a depasit bauturile racoritoare carbonatate.

O explicatie a acestei evolutii ar fi cresterea mai accelerata a vanzarilor de bere comparativ cu cea a racoritoarelor carbonatate. Astfel, vanzarile de bere din comertul modern au crescut anul trecut cu 56% in valoare si cu 50% in volum. Racoritoarele necarbonatate au atras vanzari cu 36% mai mari in valoare si cu 25% mai in volum.

In Top 10 categorii comert modern au urmat salamul (crestere valorica de 39%), uleiul (68%), detergentii (20%), apa minerala (45%), cascavalul (58%), tigarile (30%), iaurtul (51%), cafeaua (43%).

In total retail (fara HoReCa si cash&carrry), tigarile continua sa fie cele mai bine vandute produse de larg consum, cu o valoarea a vanzarilor de 1,85 mld. euro in 2008, cu 35% mai mare decat in 2007. In volum, vanzarile de tigari din retail au crescut anul trecut cu 17%.

Berea este a doua mare piata de bunuri de larg consum, cu un total de 731 mil. euro in 2008, in crestere cu 17% fata de 2007 in valoare si cu 11% in volum.

Racoritoarele necarbonatate au atras anul trecut vanzari de 636 milioane euro, in crestere cu 18% in valoare si cu 9% in volum, fata de 2007.

Pe urmatoarele locuri in Top 10 categorii total retail s-au plasat anul trecut apa minerala (vanzari de 253 mil. euro, cu 21% mai mari) si salamul (vanzari de 244 mil. euro, in crestere cu 18%).

Singura categorie din top 10 care a inregistrat scaderi in volum anul trecut a fost cea de ulei, care a crescut totusi ca valoare cu 53%, pana la 214 mil. euro.

Detergentii, bauturile necarbonatate, cafea si ciocolata tablete s-au plasat pe urmatoarele locuri in top 10 categorii total retail, cu vanzari de peste 120 mil. euro fiecare si cresteri valorice de peste 12%.