FINANTE-BANCI

Marea hartuiala fiscala: Ce datorii trebuie sa ai ca sa devii interesant pentru ANAF

26 septembrie 2013, ora 00:07, autor(i): Madalina Pana 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
anaf.jpg
Colectarea datoriilor catre stat implica automat cheltuieli pentru Fisc, inclusiv cu trimiterea de notificari prin Posta Romana. Vezi de la ce nivel al datoriei considera Agentia Natioanala de Administrare Fiscala (ANAF) ca merita sa iti trimita scrisori.

DailyBusiness.ro a relatat intr-un articol anterior experientele unor antreprenori care se simt agasati de Fisc, atat din prisma numeroaselor notificari trimise cat si din cauza popririi conturilor bancare din cauza unor neintelegeri.

Contactati de catre DailyBusiness.ro, reprezentantii ANAF au mentionat cateva masuri luate pentru evitarea irosirii banilor publici cu notificari transmise contribuabililor. 

“In scopul evitarii unor cheltuieli bugetare, precum si pentru a nu tensiona in mod nejustificat relatia administratiei fiscale cu contribuabilii, prin comunicarea frecventa a deciziilor referitoare la obligatiile de plata accesorii, a somatiilor si a titlurilor executorii cu sume nesemnificative, prin Ordinul presedintelui ANAF nr.2289/2010 privind emiterea si comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita, a fost stabilita frecventa emiterii si comunicarii catre contribuabili, a acestor acte administrative", au spus reprezentantii Agentiei.

Astfel, limita obligatiilor fiscale restante pentru care se emit decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii, somatii si titluri executorii a fost stabilita in functie de calitatea debitorului, respectiv:



- pentru debitorul care are calitatea de mare contribuabil, daca valoarea acestora nu depaseste 1.500 lei;
- pentru debitorul care are calitatea de contribuabil mijlociu, daca valoarea acestora nu depaseste 1.000 lei;
- pentru celelalte categorii de debitori, daca valoarea acestora nu depaseste 500 lei;
-pentru debitorul persoana fizica, daca valoarea acestora nu depaseste 100 lei.

De asemenea, in vederea imbunatatirii si eficientizarii activitatii de colectare a creantelor fiscale, precum si a reducerii cheltuielilor materiale si postale ocazionate de tiparirea si transmiterea de catre unitatile fiscale teritoriale a actelor administrative si procedurale catre contribuabili, a fost elaborat si Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1359/2009.

Prin acest act normativ a fost aprobata procedura privind tiparirea si transmiterea centralizata a actelor administrative si procedurale catre contribuabili, prin intermediul Unitatii de imprimare rapida, infiintata in cadrul Directiei generale a Finantelor Publice a judetului Valcea, organul fiscal asigurand doar tiparirea documentelor administrative care nu au fost transmise sau nu au putut fi tiparite de acest centru de tiparire, precum si comunicarea acestora catre contribuabili. 

Totodata, prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1107/2012 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimare masiva a unor acte administrative si procedurale, au fost stabilite categoriile de acte administrative fiscale si procedurale, emise de catre organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin intermediul centrului de imprimare masiva, valabile fara semnatura si stampila organului emitent, indeplinind cerintele aplicabile actelor administrative si procedurale.

Cati bani reuseste ANAF sa colecteze

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a colectat la bugetul de stat in primele trei luni ale anului venituri de 27 miliarde lei, 
in crestere cu 6,5% fata de perioada similara a anului trecut. 

Cresterea a provenit insa din reintregirea veniturilor bugetarilor si din TVA si accize, in vreme ce incasarile din impozitul pe profit au scazut cu 330 milioane de lei.

Pe langa faptul ca tot mai multe firme trec pe pierdere, creste si numarul celor declarate inactive, in urma controalelor ANAF. 

Anul trecut, numarul firmelor declarate inactive din punct de vedere fiscal s-a dublat, pana la circa 255.000 de la 127.000 in decembrie 2011. 
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 20 Octombrie 2020, 03:00
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter