- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Aeroporturile Otopeni și Băneasa sunt 100% pregătite pentru spațiul Schengen. CNAB anunță că pregătirile s-au încheiat încă din 2022

10 Jan, 16:47 • Fundeanu Madalina
Marile aeroporturi din Capitală sunt pregătite pentru spațiul Schengen. CNAB a anunțat că a luat din timp toate măsurile necesare pentru ca infrastructura să asigure o operare fără neconformități.
Aeroporturile Otopeni și Băneasa sunt 100% pregătite pentru spațiul Schengen. CNAB anunță că pregătirile s-au încheiat încă din 2022

Cele două aeroporturi care deservesc Capitala, mai precis Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu, au declarat că sunt în totalitate pregătite pentru operarea pe fluxuri separate Sehengen / non-Schengen, așa cum informează știripesurse.ro.

Marile aeroporturi din Capitală sunt pregătite pentru spațiul Schengen

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) a anunțat că a luat din timp toate măsurile necesare pentru ca infrastructura să asigure o operare fără neconformități și în colaborare cu instituțiile abilitate, în special cu Inspectoratul General al Poliției de Frontieră, a pregătit procedurile specifice.

„Menționăm că, din totalul traficului internațional, două treimi dintre pasageri călătoresc către sau dinspre destinații aflate în spațiul Schengen și, odată cu intrarea României în spațiul de liberă circulație, acești pasageri nu vor mai fi trece pe la ghișeele de control de frontieră, acestea urmând a fi relocate”, se arată în comunicatul transmis de CNAB.

Fluxurile de pasageri sunt pregătite pentru operare, iar ghișeele de control destinate fluxurilor non-Schengen, atât pentru ieșirea din țară cât și pentru intrare, au fost deja amplasate pe poziții și racordate la rețeaua informatică.

„Pregătirile s-au încheiat încă de la finalul anului 2022, și numai decizia nefavorabilă a Consiliului JAI a făcut ca acestea să nu intre atunci în funcțiune.

Precizăm că o mare parte a infrastructurii de terminal de la aeroportul Henri Coandă – este vorba de cea dată în exploatare în anii 2011 și 2012 – a fost proiectată pentru utilizare în sistem Schengen / non-Schengen și, în perioada scursă de atunci, CNAB a trebuit să depună eforturi deosebite pentru a asigura procesarea unui trafic de pasageri care, în ultimii 11 ani, s-a dublat”, adaugă Compania Națională Aeroporturi București.

Citește și: Europarlamentarul Rareş Bogdan, noi declarații despre Acordul privind aderarea României la Schengen pe cale aeriană: „Nu se întâmplă absolut nimic nefiresc”

Schengen
Schengen

„Verificările care vor fi făcute în aeroporturile din România sunt firești”

Europarlamentarul PNL Rareş Bogdan a discutat, miercuri, la Antena 3 CNN, că Acordul privind aderarea României la Schengen aerian nu reprezintă niciun fel de umilinţă, iar verificările care vor fi făcute în aeroporturile din România sunt ceva firesc.

Rareş Bogdan a precizat că noi avem la ora actuală pe aeroporturi 220 de poliţişti români iar pe graniţele terestre, aproximativ 450 de poliţişti.

„În total, sunt peste 700 de poliţişti din Ministerul Afacerilor Interne din România care sunt detaşaţi, pe Frontex sau pe alte forme de cooperare, în diverse granite ale UE, în diverse state care au aderat la Schengen cu ani în urmă.

Faptul că există un control aleatoriu al maşinilor vi se poate întâmpla dvs când treceţi între Ungaria şi Austria, şi nu aveţi număr de România.

Vi se poate întâmpla, când coborâţi din avionul de Frankfurt, când faceţi o escală către Paris sau New York, şi vă întreabă doi poliţişti sau reprezentanţi Frontex unde plecaţi, să vă prezentaţi actele şi să le daţi biletul de călătorie”, a afirmat liberalul.

Vezi și: Câți bani are o familie din România? Studiu INS: lunar, 6.432 lei ajung într-o gospodărie