- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Bucureștenii plătesc, în medie, 10.5 lei pe o cafea. Câte cafele beau în fiecare zi românii?

30 Jul, 23:01 • Bumbeneci Diana
Un nou studiu scoate la iveală date nebănuite. Studiu Hospitality Culture Institute: Bucureștenii plătesc, în medie, 10.5 lei pe o cafea. Iată câte cafele beau românii.
Bucureștenii plătesc, în medie, 10.5 lei pe o cafea. Câte cafele beau în fiecare zi românii?

În România, piața de cafea out of home este o industrie care se ridică la 600 de milioane de euro, o treime din această sumă fiind generată în București, acolo unde prețul mediu al unei cafele ajunge la 10.5 lei, arată un studiu Hospitality Culture Institute.

Studiul „Consumul de cafea out-of-home în România” și-a propus să analizeze comportamentul de consum de cafea în 10 centre urbane din România: București, Ploiești, Brașov, Timișoara, Oradea, Cluj, Iași, Constanța, Craiova, Galați.

Potrivit datelor Hospitality Culture Institute, 9 din 10 respondenți consumă cafea acasă iar 5 din 10 respondenți beau mai multe cafele pe zi. În rândul acestora, media de consum se ridică la 2.7 cești de cafea pe zi.

Prețul mediu al unei cafele în București se ridică la 10.5 lei

În București, prețul mediu plătit pentru o ceașcă de cafea se ridică la 10.5 lei. În celelalte orașe analizate, prețul mediu este de 9.4 lei. Doar 49% dintre respondenții din București cunosc termenul „cafea de specialitate”, în celelalte orașe analizate media fiind de 47%.

Vezi și: Între 300 și 500 de lei în plus la pensie pentru acești români! Anunţul zilei făcut de ministrul Muncii

Consum cafea - analiză
Consum cafea – analiză

„România este încă departe de consumul mediu al cafelei la nivel european, dar lucrurile evoluează într-o direcție pozitivă. Marii jucători din zona de sitting și to go au „normalizat” din ce în ce mai mult consumul de cafea în afara casei iar cafenelele de specialitate reprezintă adevărate puncte de coagulare a comunităților, deși rămân în continuare o nișă atunci când le raportăm la economia întregii industrii. Semne bune vin și dinspre zona de investiții, marile fonduri internaționale manifestându-și din ce în ce mai mult interesul pentru această zonă. În traducere liberă, asta înseamnă că ne putem aștepta ca efervescența să continue în această piață și în anii următori, atât în ceea ce privește cafeaua de masă cât și cafeaua de specialitate”, afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

De unde ne cumpărăm cafeaua?

Potrivit studiului, 47% dintre bucureșteni și-au achiziționat ultima cafea dintr-o cafenea. Pe locurile doi și trei în top se află benzinăriile și automatele de cafea, ambele cu 20% dintre răspunsuri.

În cadrul celorlalte orașe analizate, 36% dintre respondenți și-au achiziționat cafeaua dintr-o cafenea, 25% dintre respondenți au cumpărat-o din benzinărie iar 21% dintr-un automat de cafea.

Studiul a fost realizat de Exact Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute. Datele cantitative au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eșantion de peste 800 de respondenți.

Despre Hospitality Culture Institute

Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărțăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, National Food Service Research, Urbea Food Fest și Intimate Roundtable Conversations.

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult