- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

CFR nu mai are bani pentru repararea căilor ferate. Compania ia în calcul introducerea unei taxe care va înfuria românii

24 May, 14:29 • Bumbeneci Diana
CFR are nevoie de tot mai mulți bani pentru repararea căilor ferate. O propunere este introducerea unei taxe pentru folosirea gărilor.
CFR nu mai are bani pentru repararea căilor ferate. Compania ia în calcul introducerea unei taxe care va înfuria românii

CFR

vrea să pună taxă pentru folosirea gărilor. În plus, pentru că statul nu dă suficienți bani pentru repararea căii ferate, șefii companiei care administrează infrastructura feroviară, cer să se ia în calcul închiderea liniilor unde trenurile nu pot circula în siguranță. Aceștia atrag atenția că, în fiecare an, sumele primite pentru întreținerea și reparea șinelor au fost infime față de nevoi. Digi24 a solicitat un punct de vedere din partea conducerii Ministerului Transporturilor despre starea îngrijorătoare a căii ferate, însă MT nu a furnizat niciun răspuns.

Ghinioniștilor care s-au urcat aseară în tren, în Capitală, cu ideea că vor ajunge la Oradea dis de dimineață, li s-au lungit urechile stând în vagoane. Aproape 17 ore a durat călătoria, cu aproape trei ore și jumătate mai mult decât era planificat.

-„Am stat foarte mult în gara din Simeria. Se pare că a fost o furtună și a fost o cădere de curent, iar locomotiva nu s-a mai putut pune în mișcare timp de o oră și ceva”.

Întârzieri semnificative au fost înregistrate și de alte trei trenuri. Un raport al CFR Infrastructură subliniază că nu este nevoie de condiții meteorologice extreme pentru a apărea probleme pe calea ferată. Situația este agravată de lipsa finanțării necesare pentru reparații și întreținere, care persistă din anii ’90.

Problemele s-au amplificat în timp, iar acum este nevoie de fonduri uriașe pentru reabilitarea infrastructurii feroviare. De exemplu, anul acesta ar fi trebuit alocate suplimentar 4 miliarde de lei. Peste 71% din linii necesită reparații capitale, iar în aceeași situație se află aproape 54% din tuneluri, 64% din terasamente și poduri, precum și 85% dintre instalațiile și macazele feroviare.

Subfinanțarea căii ferate crește riscul apariției defectelor care pot compromite siguranța circulației trenurilor, conform unui document al CFR Infrastructură care identifică peste 1.100 de puncte periculoase. Pentru a evita tragediile, există sute de restricții de viteză, iar fără fonduri suplimentare, șefii CFR propun închiderea temporară a liniilor nesigure. Această măsură este susținută de unii sindicaliști, care nu o resping în totalitate.

Citește azi și: Fonduri nerambursabile de 50.000 de euro pentru fiecare român. Cum poți primi banii

CFR
CFR

Grigore Mare, președintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane: „Trebuie să ne hotărâm și noi să vedem de câți kilometri de cale ferată mai avem nevoie, unde mai avem nevoie și acolo să investim puternic”.

În loc să închidă linii, România trebuie să facă fix pe dos: să investească masiv în repararea și modernizarea căii ferate pentru a crește viteza de circulație, astfel încât trenul să devină atractiv și pentru călători și pentru cei care transportă marfă, spun alții.

Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelelor Transportatorilor Feroviari din România:

„Am mers în Italia de la Roma până la Napoli cu 300 de km la oră. Într-o oră și 10 minute s-a parcurs 350 km. Dacă și în România parcurgeam 350-400 de km în 2 ore”.

Pentru a repara ce s-a degradat în zeci de ani, fondurile europene nu sunt suficiente, spune raportul. Este nevoie și de alocări mari de la bugetul de stat, dar și ca veniturile proprii ale companiei să crească. O variantă luată în calcul este închirierea mai multor linii către operatori privați. O altă propunere vizează introducerea unei taxe pe utilizarea gărilor, care să fie plătită de companiile feroviare. Dacă va ajunge să fie introdusă, cel mai probabil ea se va reflecta în prețul biletelor de tren.

Ai putea citi și: Avertisment de ultimă oră pentru toți românii care au card Revolut și cont de Facebook

Urmărește Daily Business pe Google News
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult
Alte articole
Bunici de închiriat, pentru 23 de dolari pe oră! Fac curat, gătesc și îți pot oferi sfaturi
Bunici de închiriat, pentru 23 de dolari pe oră! Fac curat, gătesc și îți pot oferi sfaturi
Curs valutar 15 iulie 2025. Leul se întăreşte, euro şi aurul scad
Curs valutar 15 iulie 2025. Leul se întăreşte, euro şi aurul scad
Europa în flăcări: 230.000 de hectare arse în 6 luni pe fondul schimbărilor climatice
Europa în flăcări: 230.000 de hectare arse în 6 luni pe fondul schimbărilor climatice
Albert NBN, amendat cu 3.000 de lei după ce a înjurat România la festivalul „Beach, Please!”
Albert NBN, amendat cu 3.000 de lei după ce a înjurat România la festivalul „Beach, Please!”
Euro își schimbă imaginea. Cum ar putea arăta noile bancnote ce vor fi introduse în Uniunea Europeană
Euro își schimbă imaginea. Cum ar putea arăta noile bancnote ce vor fi introduse în Uniunea Europeană
Ministrul Muncii trage un semnal de alarmă cu privire la frauda certificatelor de handicap: „Medicii vor trebui să răspundă cât de aspru se va putea”
Ministrul Muncii trage un semnal de alarmă cu privire la frauda certificatelor de handicap: „Medicii ...
Dan Bursuc a trecut la nivelul următor. Impresarul de manele: „Discutăm, facem analiză”
Dan Bursuc a trecut la nivelul următor. Impresarul de manele: „Discutăm, facem analiză”
Asigurare de sănătate fără contribuții: Cine va fi scutit de plata CASS din 1 septembrie
Asigurare de sănătate fără contribuții: Cine va fi scutit de plata CASS din 1 septembrie
Cele mai tranzitate pasaje şi poduri din Bucureşti intră în reparaţii capitale. Care este durata lucrărilor
Cele mai tranzitate pasaje şi poduri din Bucureşti intră în reparaţii capitale. Care este durata ...
Câți bani scot românii din buzunare pentru vacanțe. Cele mai scumpe locații în 2025
Câți bani scot românii din buzunare pentru vacanțe. Cele mai scumpe locații în 2025
Importanța detaliilor: 9 accesorii și dotări indispensabile într-o cameră de hotel
Importanța detaliilor: 9 accesorii și dotări indispensabile într-o cameră de hotel
Lovitură de proporţii dată de Dan Şucu. Anunţul momentului în Italia
Lovitură de proporţii dată de Dan Şucu. Anunţul momentului în Italia
Ministrul Energiei, în discuții cu Ambasada SUA din București despre centrala nucleară cu reactoare nodulare de la Doicești
Ministrul Energiei, în discuții cu Ambasada SUA din București despre centrala nucleară cu reactoare ...
Rusia râde de Donald Trump. Kremlinul nu se lasă mai prejos de amenințările șefului de la Casa Albă. „Se află sub o presiune enormă, aș spune obscenă”
Rusia râde de Donald Trump. Kremlinul nu se lasă mai prejos de amenințările șefului de la Casa Albă. ...
Rabla 2025. Ce se întâmplă cu toate programele gestionate de AFM
Rabla 2025. Ce se întâmplă cu toate programele gestionate de AFM
Tanczos Barna: salariile și pensiile nu vor fi indexate în 2025, dar eliminarea unor sporuri este definitivă. Ce spune de programul Rabla
Tanczos Barna: salariile și pensiile nu vor fi indexate în 2025, dar eliminarea unor sporuri este definitivă. ...
Sorin Oprescu, surprins relaxat în Grecia, deşi e condamnat la peste 10 ani de închisoare în România
Sorin Oprescu, surprins relaxat în Grecia, deşi e condamnat la peste 10 ani de închisoare în România
În ce constau pachetele 2 și 3 de măsuri fiscale: mai puțini angajați în unele comune, fără viceprimari și noi reguli de impozitare
În ce constau pachetele 2 și 3 de măsuri fiscale: mai puțini angajați în unele comune, fără viceprimari ...