Primele nouă luni ale acestui an au venit cu aproape 200.000 de joburi noi pe piață, postate de angajatorii din România în proporție de aproape 93%. Însă, și angajatorii din străinătate au venit cu oferte, procentul fiind de 7,2%, conform eJobs.
Luna iulie a dominat în privința disponibilității locurilor de muncă, fiind aproximativ 25.000 de joburi. Comparativ, media pentru restul anului a fost de 20.000 de poziții pe lună.
„Sunt în continuare oportunități pentru cei care vor să se angajeze, cu toate că timpul mediu de angajare a crescut ușor față de anul trecut, iar angajatorii au ridicat nivelul de așteptări pe care le au de la candidați.
De aceea, este mai ușor pentru specialiști să se angajeze sau pentru cei care au măcar un nivel minimal de experiență decât pentru cei foarte tineri care nu au mai lucrat niciodată și față de care există atât o temere legată de durata de acomodare cu jobul și de învățare, cât și de faptul că, în general, au fost asociați cu o rată mare de fluctuație.
Astfel, chiar și pentru joburile entry-level, angajatorii preferă în acest moment candidați care să mai fi avut măcar un loc de muncă înainte”,
a declarat Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/09/job-1-1024x576.jpg)
Cu aproape 50.000 de locuri noi de muncă, retailul domină în continuare piața joburilor din țara noastră, jucătorii din acest sector păstrându-și planurile de expansiune în ciuda schimbărilor economice și fiscale. Un număr de 27.000 de joburi au venit din partea angajatorilor din servicii, iar un număr similar a venit și din call center, în timp ce 22.000 a venit din industria alimentară.
Alte domenii care au avut peste 15.000 de poziții deschise din ianuarie și până în prezent sunt transportul, logistica, producția, turismul, construcțiile și financiar/bancar.
Cei mai căutați au fost candidații eligibili pentru joburile entry level (cu cel mult doi ani de experiență) și cei din segmentul mid-level (2-5 ani experiență).
„Nu doar candidații caută stabilitate, ci și angajatorii – mai mult de 80% dintre joburile de anul acesta sunt full time, aproximativ 10% part-time și restul – proiecte sezoniere sau internship-uri.
În aceeași logică, vedem din ce în ce mai puține opțiuni remote, procentul acestor joburi ajungând la aproape 4% din total. Este cel mai scăzut nivel al ultimilor ani”, a mai adăugat Roxana Drăghici.
Domeniile în care se găsesc cele mai multe joburi , inclusiv remote, sunt call center, IT, retail, advertising, marketing, PR, asigurări și educație și training.
În același timp, București își menține poziția de lider când vine vorba de numărul de joburi postate, iar locul doi este ocupat de Iași, care a depășit Clujul, regăsit pe locul trei.
După aceste orașe urmează Brașov, Ilfov și Timiș, iar topul se încheie cu Argeș, Mureș și Arad, acestea fiind județele în care s-au făcut cele mai puține angajări.