- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Dosarul de pensie 2023. Condiții, acte necesare și procedura de depunere a dosarului de pensionare

07 Apr, 20:22 • Bocioacă Bianca
Dosarul de pensie 2023. Românii au datoria de a-și achita obligațiile către stat pentru a primi calitatea de asigurat. Iată care sunt condițiile care trebuie îndeplinite și procedura de depunere a dosarului de pensionare.
Dosarul de pensie 2023. Condiții, acte necesare și procedura de depunere a dosarului de pensionare

Ce trebuie să conțină dosarul de pensie în 2023. Românii trebuie să își achite obligațiile către stat pentru a dobândi calitatea de asigurat. Persoanele angajate cu contract de muncă, români sau străini cu permis de ședere permanentă pe teritoriul țării noastre, vor beneficia de toate drepturile oferite de legislația în vigoare privind protecția socială în România.

Ce documente trebuie să conțină dosarul de pensie

  • copie după cartea de identitate a solicitantului;
  • copie după cartea de muncă a solicitantului;
  • adeverințe emise de angajatorii solicitanutului, prin care atestă faptul că solicitantul a lucrat în cadrul instituției/autorității/societății respective, funcția deținută, perioada în care a fost salariat al respectivului angajator, salariul de bază și sporurile de care a beneficiat;
  • dovada realizării perioadelor asimilate de lege la stagiul de cotizare și dovada încheierii unui contract de asigurare socială.

Citește și: Românii nu mai pot cumpăra vechime la pensie. Senatorii au respins proiectul de prelungire a termenuluiDepunereaa dosarului de pensie

Atunci când o persoană dorește să se pensioneze și deține toate actele necesare, poate întocmi un dosar de pensionare pe care îl poate depune la Casa Județeană de Pensii de care aparține, fie îl poate încărca pe site-ul Casei de Pensii.

Pentru depunerea online a dosarului, solicitantul trebuie să își creeze un cont pe site-ul www.cnpp.ro. Pentru a-și face un cont, vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator și să-și exprime acordul pentru condițiile de utilizare a portalului CNPP. Pentru identificarea utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont. Datele introduse trebuie să fie în mod obligatoriu conforme cu realitatea.

Structura formularului

  • date de identificare:
  1. nume și prenume;
  2. CNP;
  3. adresa de e-mail;
  4. act de identitate;
  5. adresa de domiciliu.
  • se introduce text (cod CAPTCHA);
  • se apasă butonul de finalizare formular;
  • se printează formularul, pentru a fi semnat olograf pe hârtie.

Citește și: Angajații trebuie să știe asta! Există anumite tipuri de concedii care sunt luate în calcul atunci când se stabilesc drepturile de pensieProcedura de depunere a dosarului de pensie

După ce cererea a fost semnată, solicitantul se va prezenta cu aceasta la orice casă teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original și copie sau cu documentele justificative în original și copie pentru fiecare persoană terță căreia îi va administra contul.

Cererea va fi procesată și aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii. Mai apoi, vor fi transmise datele de acces solicitantului, pe adresa de e-mail indicată în cerere. După ce dosarul de pensie a fost depus la Casa de Pensii, solicitantul trebuie să aștepte emiterea Deciziei de pensionare și plata primei pensii.