- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Două orașe, de pe traseul celei mai periculoase șosele din România, vor avea șapte pasaje pietonale subterane cu lifturi și scări rulante. CNAIR a făcut anunțul

21 Aug, 10:17 • Constantin Cristina
CNAIR face șapte pasaje pietonale subterane cu lifturi și scări rulante pe DN 2 în județele Buzău și Vrancea. Construcțiile vor fi realizate din fonduri PNRR.
Două orașe, de pe traseul celei mai periculoase șosele din România, vor avea șapte pasaje pietonale subterane cu lifturi și scări rulante. CNAIR a făcut anunțul

Buzău și Vrancea vor beneficia de șapte pasaje pietonale subterane urmează să fie realizate pe DN 2 (E 85), care vor fi asigurate din PNRR, de pe traseul celei mai periculoase șosele din România, a informat economedia.ro.

Citește și: Podul peste Prahova de pe DN 1 București-Ploiești intră în reparații! CNAIR anunță perioada în care circulația va fi restricționată

Două orașe, de pe traseul celei mai periculoase șosele din România, vor avea șapte pasaje pietonale subterane cu lifturi și scări rulante. CNAIR a făcut anunțul

De asemenea, DN 2 București-Bacău-Suceava-Siret este principala legătură a Capitalei cu județele din Moldova și, potrivit statisticilor cea mai periculoasă șosea din țară cu doar 17 kilometri de Autostradă (A 7 Centura Bacău) care să preia traficul de tranzit. Pe DN 2 E 85 traficul este la nivel de autostradă, iar pe unele tronsoane se circulă pe acostament lărgit folosit incorect ca bandă de circulație, iar depășirile sunt foarte periculoase.

Principala cauză pentru care s-a luat decizia de a se construi aceste pasaje, potrivit statisticile poliției reprezintă traversările neregulamentare. Proiectul pasajelor pietonale subterane face parte dintr-un program mai amplu pentru a crește siguranța rutieră pe DN 2- E 85. Se estimează că începând din a doua jumătate a anului viitor vor fi deschise unele tronsoane de pe Autostrada Moldovei A 7 Ploiești-Pașcani (319 km., dar fără contract semnat pe lotul 2, Pietroasele -Buzău).

Pentru realizarea pasajelor, CNAIR a scos la licitație șapte contracte pentru Studiul de Fezabilitate, fiecare contract cu o valoare de 309 mii lei. Sunt patru pasaje pietonale în județul Buzău la Limpezis, Costești, Mărăcineni și Poșta Câlnău respectiv Golești, Garoafa și Mărășești în Vrancea. Primul pasaj, cel de la Limpeziș este proiectat la km. 84, iar ultimul, cel de la Mărășești la km. 203 în zona Mausoleului Eroilor. Conform caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia, CNAIR solicită lifturi pentru persoane cu dizabilități, scări fixe și rulante, supraveghere video și posibilitatea alimentării cu energie din panouri solare. Durata Studiului de Fezabilitate este de 90 de zile, iar Proiectul pentru Autorizarea Lucrărilor de 60 de zile.

CNAIR construiește pasaje pentru Buzău și Vrancea
CNAIR construiește pasaje pentru Buzău și Vrancea

„Obiectivul general al contractelor este Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivelor de investitii: Lot 1: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 84+120, localitatea Limpezis, jud. Buzau; Lot 2: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 95+470, localitatea Costesti, jud. Buzau; Lot 3: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 115+300, localitatea Maracineni, jud. Buzau; Lot 4: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 122+700, localitatea Posta Calnau, jud. Buzau;

Lot 5: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 179+025, localitatea Golesti, jud. Vrancea; Lot 6: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 in zona km 192+948, localitatea Garoafa, jud. Vrancea; Lot 7: Amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 km 203+630, in zona Mausoleului Eroilor de la Marasesti, jud. Vrancea;”

Cel mai aglomerat tronson al DN 2 în jud. Buzău este la Mărăcineni, zona de nord a municipiului. Potrivit CNAIR, pe acest tronson, la recensământul din 2015 s-a înregistrat o medie zilnică anuală (MZA) de 31603 autovehicule. Ca nivel de comparație în cele mai aglomerate zile de vară, pe Autostrada Soarelui -A 2 la Fetești – stațiile de taxare sunt aprox. 35 000 treceri. Spre deosebire de alte zone unde DN 2 are acostament lărgit, pe acel segment sunt 4 benzi, iar CNAIR spune că pasajul pietonal este necesar pentru ca pietonii să nu mai traverseze prin loc nepermis. Zona este foarte aglomerată pentru că preia și traficul de pe DJ 203 K, drum paralel cu râul Buzău.

Un alt pasaj pietonal subteran va fi realizat pe DN 21 în zona Lacul Sărat (județul Brăila).

Alte articole: Motivul pentru care a fost închis Podul de la Brăila în noaptea de luni spre marți. CNAIR a făcut anunțul: ”Constructorul a considerat că luni nu este sărbătoare”

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”