- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj, oferă explicații detaliate privind motivele pentru care România nu intră în Spațiului Schengen

19 Sep, 18:24 • cristian.barbu
Competiția este feroce în urma începerii reconstrucției Ucrainei, un proiect evaluat la sute de miliarde de euro, iar toată lumea dorește să obțină o parte din această afacere. Acest lucru reprezintă o piedică destul de mare pentru aderarea României în Spațiul Schengen.
Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj, oferă explicații detaliate privind motivele pentru care România nu intră în Spațiului Schengen

Materii prime și materiale necesare pentru reconstrucție vor fi livrate din China, India și Țările Arabe, principalii producători mondiali, folosind containere pe nave de mari dimensiuni și tancuri petroliere, către Ucraina.

„Fără România în Spațiul Schengen. Vasele gigantice vor porni din China și India pe mările lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile petroliere), Marea Roșie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Oceanul Atlantic, Marea Mânecii, Marea Nordului, Marea Baltică. Vasele gigantice și tancurile petroliere vor descărca containerele în porturile din Europa de Vest, iar de aici transportatori din Europa de Vest le vor duce către Ucraina, pentru reconstrucția țării.”

Schengen

Citește și: S-a aflat data la care România ar putea intra în spațiul Schengen. Austria se opune aderării totale

Acesta a mai adăugat faptul că tariful pentru fiecare container este de aproximativ 10.000 de dolari, iar timpul necesar pentru transportul pe mare și uscat este de aproximativ 80 de zile

„Cu România în spațiul Schengen. Vasele gigantice vor porni din China și India pe mările lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile pretroliere), Marea Roșie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Marea Egee, Marea Marmara, Marea Neagră. Vasele gigantice și tancurile petroliere vor descarcă containerele în porturile din Europa de Est și Turcia iar de aici transportatori din Europa de Est și Turcia le vor duce către Ucraina, pentru reconstrucția țării. Costul pe container: în jur de 8.000 $, durata transportului pe mare + uscat = circa 50 de zile”, a declarat Dragoș Damian.

Dacă România (și Bulgaria) ar fi admise în Schengen, ar putea avea un impact semnificativ asupra rutelor maritime și ar putea afecta interesele de afaceri în valoare de zeci și sute de miliarde. Perspectivele de admitere a României (și Bulgariei) în Spațiul Schengen în următorul ciclu al Parlamentului European sunt minime.

„Doar banii contează, sunt deasupra acordurilor politice, securității frontierelor sau politicillor de coeziune….”

Vezi și: Decizia Comisiei Europene privind cerealele din Ucraina și impactul asupra fermierilor români