- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Drumul Expres Craiova-Piteşti. Trei oferte primite de CNAIR pentru proiectarea nodurilor noi de la Coloneşti şi Suseni

10 Oct, 21:03 • Cornel Ghimeșan
CNAIR a primit deja trei oferte pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construcţiei nodurilor rutiere care vor asigura legătura Drumului Expres Craiova-Piteşti cu DN65 (Coloneşti) şi cu DJ659 (Suseni), a anunţat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.
Drumul Expres Craiova-Piteşti. Trei oferte primite de CNAIR pentru proiectarea nodurilor noi de la Coloneşti şi Suseni

Drumul Expres Craiova-Piteşti. „Vom construi două noi noduri rutiere pentru accesul rutier la Drumul Expres Craiova-Piteşti (DEx12)! Au fost depuse astăzi (marţi, n.r.) trei oferte pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcţiei acestor noduri rutiere care vor asigura legătura DEx 12 cu DN65 (Coloneşti) şi cu DJ659 (Suseni)”, a scris Cristian Pistol pe pagina sa de Facebook.

Citeşte şi: Se interzic maşinile pe benzină şi motorină. Unde va fi aplicată măsura începând din 2025

Astfel, companiile interesate de acest proiect sunt Like Consulting S.R.L., Specialist Consulting S.R.L. şi Total Business Land S.R.L.. După semnarea contractului, câştigătorul va elabora Studiul de Fezabilitate într-o perioadă de maximum șapte luni, la o valoare estimată de cel mult 1,47 de milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile.

Lotul 3 din Drumul Expres Craiova-Piteşti poate fi deschis în decembrie

Lotul 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești (Slatina-Colonești 32 km) este la peste 80 % execuție și, potrivit promisiunilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, poate fi deschis în decembrie, UMB urmând să amenajeze o descărcare provizorie la Colonești. Lotul 4, Colonești-Oarja (legătura cu A 1 București-Pitești) pe care va fi amenajat nodul de la Suseni (DJ 659) are tot 32 km. lungime, este la aprox. 30 % și ar putea fi dat în trafic la sfârșitul anului viitor dacă se rezolvă și soluția conexiunii de la Oarja cu A1.

„Necesitatea investiției a apăut datorită dezvoltării socio-economice generate în primul rând de construcția Drumului Expres Craiova-Pitești. Astfel, prezența unei căi rapide de transport a încurajat dezvoltarea economică a zonelor traversate fapt care a generat valori de trafic suplimentare. În urma implementării acestui proiect se vor genera efecte socio-economici pozitive și importante inclusiv prin micșorarea distanțelor și dezvoltarea regională prin mărirea zonei de influență economică gravitațională a orașelor mari asupra orașelor mici, satelitare. Astfel, nodurile rutiere menționate sunt în acord cu obiectivele strategice ale Ministerului Afacerilor Interne, 2021-2030, în mod deosebit cu obiectivul de sustenabilitate, de dezvoltare economică și de dublă utilizare a infrastructurii de transport cât și dinamica populației și a mediului de afaceri din zona UAT-urilor din acest sector”, se arată în caietul de sarcini al CNAIR.

Citeşte şi: Veniturile lunare generate de ChatGPT din aplicaţii au depăşit 4,5 milioane de dolari

Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult