- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Drumul Transregio Brăila-Călărași intră în etapa de reabilitare. Se fac reparații importante la podul de la Călărași pe DN 3 B

29 Apr, 17:49 • Fundeanu Madalina
CNAIR va face reparații majore la podul de la Călărași, pe DN 3 B. Este prima reparație a podului în ultimii 33 de ani.
Drumul Transregio Brăila-Călărași intră în etapa de reabilitare. Se fac reparații importante la podul de la Călărași pe DN 3 B

CNAIR va începe procesul de reparații la podul de la Călărași, pe DN 3 B, Călărași-Chiciu, drumul spre BAC-ul de la Chiciu spre Ostrov și Bulgaria. Podul „Siderurgic” de la Călărași este o parte din Drumul TranRegio Brăila-Călărași-Frontieră Bulgaria și are indicatorii tehnico economici aprobați încă din ianuarie 2023, conform Economedia.

CNAIR va face reparații capitale la podul de la Călărași, pe DN 3 B

CNAIR a lansat licitația pentru contractul de aproape 100 de milioane lei pentru reparații la podul peste Canal de la Călărași. Podul are o lungime de 843 de metri și a fost construit în 1991. Este prima reparație care se face în ultimii 33 de ani. Durata contractului este de 24 de luni, iar garanția de 5 ani. Contractul este finanțat din Fonduri Europene, Programul Transport 2021-2027.

Comparativ, Podul de la Fetești ce are o lungime de 970 metri lungime, pe Autostrada Soarelui, a avut un cost al contractului în 2021 de aproape 70 de milioane lei (la valorile anterioare creșterii prețurilor la materialele de construcții).

Podul de la Călărași are câte două benzi/sens, iar în timpul reparațiilor se va lucra pe o cale.

„Obiectul contractului il reprezinta executia lucrarilor de reparatie capitala a podului de pe DN 3B km 000+822 peste canal la Calarasi, in lungime de aproximativ 843,54 m.”, este notat în SEAP.

Citește și: Important pentru toți șoferii cu permis categoria B! Klaus Iohannis a promulgat noua lege! 

Podul „Siderurgic” de la Călărași
Podul „Siderurgic” de la Călărași

În anul 2020 a fost realizată expertiza tehnică pentru podul de la Călărași, de către expertul tehnic prof. Dr. Ing. Florian BURTESCU, care încadrează structura în clasa tehnică IV, indicele global Ist = 40 puncte (cu valabilitate 5 ani dacă nu se produc evenimente deosebite), corespunzătoare unei „Stări tehnice nesatisfăcătoare” cu elemente constructive aflate într-o stare avansată de degradare.

Principalele degradări și defecte identificate constau în: fisuri, crăpături în bulbul grinzilor și în elevațiile stâlpilor, beton dislocat, armături corodate și fără strat de acoperire, defecte de suprafață a betonului la grinzi, placă și antretoaze, beton segregat, infiltrații, resturi de cofraje rămase între grinzi, degradarea grinzii parapetelui, lipsa etanșeității și degradarea rosturilor de dilatație, aparatele de reazem prezintă rupturi, coroziuni și deformații ale plăcilor metalice, lipsa protecție în interiorul casetelor, cuzineți și banchete de rezemare cu beton crăpat, pereul din albie degradat, calea cu gropi și fisuri, guri de scurgere insuficiente, fără gratar și fără tuburi prelungitoare, parapeți corodați, sistem de iluminat dezafectat integral.

Se are în vedere realizarea următoarelor obiective:

  • utilizarea podului la parametrii normali de exploatare;
  • asigurarea cerințelor de rezistență;
  • stabilitate,;
  • îmbunătățirea siguranței, confortului și funcționalității podului în exploatare.

Contractul are o valoare cuprinsă între 86 și 98 milioane lei, iar prețul reprezintă 84 % din punctaj. Ofertele pot fi depuse până pe 6 iunie 2024.

Vezi și alte știri: Se deschid primii kilometri din Autostrada Moldovei A7. Sorin Grindeanu: „În acest moment sunt în diverse stadii de construcție toate cele 13 loturi”