- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

„Golden Gate de România” rămâne fără parapeți. CNAIR anunță că au mai fost găsite alte 125 de șuruburi slăbite pe podul suspendat peste Dunăre

01 Sep, 17:25 • Constantin Cristina
CNAIR a anunțat că echipele constructorului italian Webuild au continuat joi acțiunea de verificare a șuruburilor utilizate la montarea parapetului Podului peste Dunăre. În urma efectuărilor, au fost identificate încă 125 de șuruburi puse doar de formă.
„Golden Gate de România” rămâne fără parapeți. CNAIR anunță că au mai fost găsite alte 125 de șuruburi slăbite pe podul suspendat peste Dunăre

Antreprenorul Webuild a încheiat joi verificările pe sensul de mers Brăila-Tulcea, în total fiind controlate 57.000 de șuruburi, a anunțat CNAIR, potrivit Agerpres.

De asemenea, în prima zi au fost controlate 35.000 de șuruburi, 22.000 în cea de-a doua zi și identificate în total 195 de șuruburi cu probleme la sistemul de prindere, 70 în prima zi și 125 în cea de-a doua zi.

Citește și: S-a reluat circulația pe podul Giurgiu-Ruse! Poliția de Frontieră anunță că lucrările între România și Bulgaria au fost finalizate

„Golden Gate de România” rămâne fără parapeți. CNAIR anunță că au mai fost găsite alte 125 de șuruburi slăbite pe podul suspendat peste Dunăre

Webuild a început vineri verificările și pe sensul de mers Tulcea-Brăila. Au fost folosite 100.000 de șuruburi la montarea parapetului Podului suspendat peste Dunăre.

„Antreprenorul Webuild a finalizat astăzi (joi) verificarea situaţiei şuruburilor pe calea 1 a Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila. Astăzi (joi) au fost verificate aproximativ 22.000 de şuruburi utilizate la montarea parapetului pe sensul de mers Brăila – Tulcea. Dintre acestea, 125 prezentau probleme la sistemul de prindere. De mâine (vineri), constructorul, sub supravegherea angajaţilor CNAIR, va începe verificarea celor de pe calea 2, sensul de mers Tulcea – Brăila”, se arată într-o postare făcută de CNAIR pe pagina sa de Facebook.

Pod Dunăre
Pod Dunăre

Verificările au fost efectuate în circumstanțele în care, în cursul acestei săptămâni, au circulat pe internet imagini video realizate de localnici, în care se poate observa că mai multe șuruburi din parapetul de pe Podul Suspendat peste Dunăre sunt relaxate și pot fi scoase fără prea mult efort. În plus, pe același pod suspendat s-au format denivelări la nivelul stratului de asfalt, care au fost atribuite de directorul CNAIR, Cristian Pistol, nerespectării restricțiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele cu temperaturi ridicate.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, spune însă că nu e niciun pericol.

„Îi asigur pe români că nu e niciun fel de pericol să pice podul, să pice unii în Dunăre. Am văzut că sunt şi formaţiuni politice, că fac şi plângeri la Bruxelles. Dacă au temeri să treacă peste pod, pot trece şi cu bacul, dacă nimeresc Brăila. Trecând într-un registru serios, vă asigur că nu există probleme de siguranţă în trafic”, a spus el.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod de acest tip construit vreodată în România și al treilea ca mărime în Europa, a fost oficial inaugurat la data de 6 iulie 2023. La eveniment au participat personalități importante precum președintele Klaus Iohannis, președintele Senatului Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu, precum și comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean. Costul inițial al proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, finanțat parțial din fonduri externe nerambursabile, iar construcția a fost realizată de Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd. Acest pod este ultimul traversat de Dunăre înainte de a se vărsa în Marea Neagră.

Alte articole: Zeci de șuruburi slăbite la Podul suspendat de la Brăila. Ce a descoperit CNAIR