- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Greșeala pe care o fac magazinele online din România. Ajung să piardă și 30% din vânzări din această cauză

02 Apr, 18:43 • Adrian Popovici
O analiză recentă arată că magazinele online din România ajung să piardă chiar și 30% din volumul de vânzări deoarece nu automatizează o serie de procese estențiale pentru funcționarea acestor platforme.
Greșeala pe care o fac magazinele online din România. Ajung să piardă și 30% din vânzări din această cauză

O analiză recentă a arătat greșeala pe care o fac magazinele online din România care face ca acestea să piardă 30% din volumul de vânzări. După cum arată concluziile studiului făcut de TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software, doar aproximativ 5% dintre e-shopuri apelează la automatizări de procese şi asta doar în caz de forţă majoră, transmite News.ro.

„Magazinele online din România pierd aproximativ 30% din vânzări, în lipsa automatizării proceselor operaţionale, potrivit unei analize a TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software. Mai mult, doar aproximativ 5% dintre magazinele online româneşti apelează la automatizări de procese, dar asta doar în caz de forţă majoră”, arată această analiză.

Citește și: Tinerii români au conceput 5 roboţi care nu mint şi pot lucra non-stop. Ar putea fi „angajaţi” în 2.500 de magazine online

Greșeala pe care o fac magazinele online din România. Ajung să piardă și 30% din vânzări din această cauză
Greșeala pe care o fac magazinele online din România. Ajung să piardă și 30% din vânzări din această cauză

Greșeile pe care le fac magazinele online din România

În ultimii doi ani, procentul a crescut constant, într-un context în care managerii de magazine online din țara noastră, orientați în principal către automatizarea vânzărilor și a marketingului, își încep să conștientizeze importanța extinderii automatizării în toate domeniile operaționale, pentru a eficientiza gestionarea și a reduce costurile.

În acest context, magazinele online din țara noastră au nevoie de soluții legate de prețuri dinamice, ajustarea rapidă a stocurilor prin intermediul furnizorilor care facilitează comenzile online și automatizarea facturării și închiderii facturilor, ceea ce reduce cu până la 10 ori munca reprezentanților de vânzări.

„Proiecţiile pentru 2024 subliniază o tendinţă către automatizarea integrată a proceselor, de la gestionarea stocurilor, până la interacţiunea cu clienţii. Într-un mediu unde lipsa forţei de muncă devine tot mai presantă, automatizarea se impune ca o soluţie eficientă, capabilă să sporească productivitatea şi să asigure o gestionare optimă a resurselor.

Prin adoptarea automatizărilor, precum sistemele de pricing dinamic, facturarea automată şi optimizarea lanţului de aprovizionare, magazinele online pot atinge un nivel superior de performanţă, reducând simultan costurile şi îmbunătăţind experienţa de cumpărare pentru utilizatori”, mai transmit cei care au făcut analiza.

Conform analizei, în ceea ce privește modul în care funcționează magazinele online din țara noastră, inițial, companiile alocă bugete cuprinse între 2.000 și 5.000 de euro pentru automatizare. Cu toate acestea, după ce observă beneficiile aduse de implementarea automatizării, acestea tind să-și mărească investiția în acest domeniu la nivelul cuprins între 10.000 și 15.000 de euro în primul an. Acest lucru evidențiază o adaptare pozitivă și o exploatare eficientă a avantajelor tehnologiei.

Comparativ cu țările unde comerțul online este mult mai bine dezvoltat, cum ar fi statele din vestul Europei sau SUA, bugetele alocate pentru segmentul de automatizare a proceselor operaționale sunt cu 5 până la 10 ori mai mari.

Citește și: Magazinele online ar putea fi obligate să facă asta. Val uriaș de plângeri de la cumpărători