- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Lucrările de modernizare la lotul 2 al Transalpinei de Apuseni au fost reluate. Când se va putea circula pe șoseaua de 35 de kilometri

19 May, 17:39 • Cornel Ghimeșan
Lucrările de modernizare la lotul 2 al Transalpinei de Apuseni (DJ 107I) au fost reluate, la aproximativ un an de la întreruperea activităților. În aceste momente, se lucrează pe mai multe tronsoane, la partea de terasamente, consolidări, poduri și podețe.
Lucrările de modernizare la lotul 2 al Transalpinei de Apuseni au fost reluate. Când se va putea circula pe șoseaua de 35 de kilometri

Lucrările la lotul 2 al proiectului de modernizare a Transalpina de Apuseni au fost reluate. Lucrările de modernizare trebuiau să fie de mult timp finalizate, însă ele au fost blocate în urmă cu aproximativ un an, după ce contractul cu fostul operator economic a fost reziliat.

Citește și Autostrada A10 Sebeș-Turda se pune pe picioare! CNAIR ridică restricțiile și precizează că toate lucrările au fost efectuate

Lucrările la lotul 2 al proiectului de modernizare a Transalpina de Apuseni au fost reluate

Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, a anunțat că în aceste momente, se lucrează pe mai multe tronsoane, la partea de terasamente, consolidări, poduri și podețe, potrivit Adevărul.

Lotul a cărui termen de execuție este aprilie 2024, are o lungime de 36,5 km și pornește din Ponor, trece prin Mogoș și Bucium, până la intersecția cu DN 74.

Compania care a câștigat licitația pentru finalizarea lucrărilor pe acest segment este Elis Pavaje SRL, aceiași care a câștigat și contractul  pentru lotul 1.

Pentru contractul de peste 25 de milioane de euro s-au luptat patru firme, însă doar compania Elis Pavaje a făcut o ofertă ca firmă unică, restul de trei fiind asocieri între mai multe firme, au spus reprezentanții Consiliului Județean Alba.

În aceste momente, stadiul fizic de realizare a investiției este de 27%.

La începutul acestui an au fost reluate lucrările și pe lotul 1, între localitățile Aiud și Ponor, care are o lungime de 43 de kilometri. Autoritățile spun că pe acest segment a fost turnat deja asfalt pe o lungime apreciabilă.

Potrivit reprezentanților Consiliului Județean Alba, lucrările care sunt în aceste momente derulate pe întreaga lungime a șoselei, vizează reabilitare părții carosabile prin execuție fundație din balast și piatră spartă și două straturi de mixturi asfaltice; construire/reabilitare poduri și podețe; montare parapete flexibile pe fundații izolate/adâncite.

Fondurile pentru realizarea proiectului sunt asigurate, în cea mai mare parte, din fonduri europene.

Transalpina de Apuseni traversează de la est la vest zona de sud a Munților Apuseni și treceprin cele mai spectaculoase zone din această parte a țării. Drumul are o lungime de aproximativ 80 kilometri și este cea mai mare investiție într-un drum județean din România.

Citește și Anunț de ultimă oră! Bucureștenii rămân fără apă caldă din cauza unor lucrări urgente. Nu s-a decis încă pentru ce perioadă

Tags:
Trăim în secolul vitezei, în secolul în care ORICE este la un click distanța, iar diferențele sunt dictate de calitatea “ambalajului”. Trăim în secolul în care suntem victimele dezinformării ... citește mai mult