- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Mobilizare pentru Autostrada Sibiu – Pitești. Când vor începe lucrările

16 Oct, 19:03 • Oprea Alina
Proiectul Autostrada Sibiu - Piețti este unul foarte așteptat, astfel că PORR amobilizat 330 de drumari pentru lotul cu tunelul Momaia. Foarte important este că lucrările trebuie să înceapă și pentru tunelurile din zona de munte
Mobilizare pentru Autostrada Sibiu - Pitești. Când vor începe lucrările

Ionel Scrioșteanu a făcut declarații cu privire la lucrările de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, acesta menționând că au fost mobilizați, aproximativ, 330 de drumari pe lotul 4 de către Constructorul PORR, adică Austria. Cele două galerii paralele ale tunelului de la Dealul Momaia sunt în permanență sub supraveghere, întrucât se lucrează concomitent la acestea. Lotul 4 prezintă traseul Curtea de Argeș – Tigveni și are o lungime de circa 10 km, iar tunelul are o lungime de 1,3 km. Tunelul acesta, de la Momaia, este primul tunel forat construit în România pe lotul 4, iar metoda care este folosită pentru aceste lucrări este cea de forare NATM. Lucrările sunt în desfășurare de o lună, iar timpul de execuție este estimat la trei ani și jumătate.

Citește mai multe despre: De neconceput! Autostrada Ploiesti – Brasov va fi gata peste 17 ani! Termenul ireal inaintat de Ministerul Transporturilor – 2040! Va costa 5.5 miliarde de euro si va include 13 tuneluri!

Autostrada Moldovei. Două din cele patru loturi ale secțiunii Buzău-Focșani ar putea fi deschise circulației de anul viitor

Lucrările de pe autostrada sunt în desfășurare!

Constructorii au început lucrările în urmă cu o lună, iar timpul de execuție, precum am menționat în rândurile de mai sus, este de trei ani și jumătate. Echipele care au fost aduse pentru construcție sunt din Austria.

„În prezent, stadiul lucrărilor este următorul:

se lucrează în interiorul celor 2 portaluri: ieșirea din tunel spre Pitești, respectiv intrarea din tunel spre Sibiu

interiorul tunelului este construit prin metoda austriacă NATM, care folosește tehnologie de ultimă generație

se execută lucrări de armare pentru stabilizarea interioară a tunelului. Pe acest șantier, sunt mobilizați pe întregul amplasament al lucrărilor 330 muncitori /Reamintesc faptul că la construcția tunelului lucrează 2 echipe concomitent formate din specialiști aduși din Austria, care au la dispoziție câte un set de utilaje. Pentru a asigura continuitatea șantierului, în caz de nevoie, antreprenorul a dotat în șantier încă un set de utilaje suplimentar.”, a declarat Ionel Scrioșteanu, conform Economedia.

Betonul torcretat este folosit pentru rezistența sa la intemperii, dar și pentru elasticitae și rezistență mai mare față de un beton vibrat cu aceleași grosimi.  Autostrada A1 Sibiu – Pitești numără câteva tuneluri care sunt și greu de construit. Cel mai lung tunel va fi cel de la Poiana (1,7 km), însă cel care va fi cel mai greu de construit va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornețu (1.590 m). Atât Lotul 2, cât și Lotul 3 sunt în proces de proiectare. Proiectul tehnic va trebui să fie predat în februarie 2024, iar pentru lotul 3, perioada de proiectare se încheie în februarie 2024. Dacă avizele de mediu nu întârzie și totul decurge conform planului, lucrările vor începe fără probleme vara viitoare.

Citește mai multe despre: Autostrada Moldovei. Două din cele patru loturi ale secțiunii Buzău-Focșani ar putea fi deschise circulației de anul viitor