- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Pași mari în 2024 pentru Autostrada Transilvania. Ofertele pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pot fi depuse până pe 9 ianuarie

03 Jan, 13:00 • Bumbeneci Diana
Autostrada Transilvania. Ofertele pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pot fi depuse până pe 9 ianuarie
Pași mari în 2024 pentru Autostrada Transilvania. Ofertele pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pot fi depuse până pe 9 ianuarie

Autostrada Transilvania prinde tot mai mult contur atunci când vine vorba despre proiecte. Lotul Nădășelu-Zimbor (30 km.) care include cele două viaducte este la 72 % execuție și are termen nou de finalizare, mai 2025, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km.) la 42 % are termen prelungit pentru iulie 2025. De la Poarta Sălajului la Nușfalău (41 km.), luna aceasta CNAIR ar urma să anunțe oficial cine este câștigătorul proiectului.

Noi încercări pentru proiectul Autostrada Transilvania

„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP. Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Ai mai putea citi și: Zile libere 2024. De câte zile libere vom beneficia și când este următoarea minivacanță

Autostrada Transilvania
Autostrada Transilvania

Constructorii au solicitat reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile CNAIR se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică. Din explicațiile tehnice pe care le-a consultat Economedia rezultă că, pe lângă expertiza tehnică din februarie 2022 care a propus varianta tunelului cut&cover, complementul de expertiză din decembrie 2022 a mers pe varianta unui viaduct de 2000 metri.

Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, avertizează Asociația Pro Infrastructură. Dacă în 2022 lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023, acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR”, potrivit API.

Poți citi azi și: Se schimbă radical vremea după Anul Nou. Meteorologii anunță o nouă prognoză pentru 4 săptămâni

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult