- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Trei studenți din Timișoara au creat bicicleta viitorului, pe hidrogen: „Butelia este rezistentă şi la căzături”. Costă în jur de 10.000 de euro

24 Oct, 13:18 • stefan.vlad
Trei studenți din Timișoara au creat bicicleta viitorului, pe hidrogen. România este al doilea producător de biciclete din Uniunea Europeană. Ţara noastră este recunoscută şi pentru producţia de vehicule electrice. O astfel de fabrica este la Timişoara, unde vânzările sunt în creştere.
Trei studenți din Timișoara au creat bicicleta viitorului, pe hidrogen: Butelia este rezistentă şi la căzături. Costă în jur de 10.000 de euro

Trei studenți din Timișoara au creat bicicleta viitorului, care funcționează pe hidrogen. Modelul a fost o bicicletă electrică, pe care au modificat-o. Au păstrat cadrul, pe care au montat un mecanism mai prietenos cu mediul decât bateriile clasice. Bicicleta pe hidrogen poate atinge 25 de kilometri pe oră.

Trei studenți din Timișoara au creat bicicleta viitorului

La inceput bicicleta a fost una cu acumulator, cu o baterie. aici era bateria, am dat-o jos pentru a putea pune butelia cu hidrogen, pentru a face tot mecanismul asta pentru o bicicletă nouă şi mult mai economică”,

spune Daliana Duma, studentă Ingineria Materialelor, potrivit Observatornews.ro.

Nu este absolut niciun risc, butelia este rezistentă şi la căzături, nu se poate întampla nimic”, completează Traian Bena, profesor coordonator.

Corneliu Crăciunescu, Universitatea Politehnica Timișoara: Costul unei asemenea biciclete prin componentele pe care le-am achiziţionat şi componentele pe care le avem în vedere şi în viitor a fost între 8000 – 10000 de euro”.

Citește și: Schimbare majoră în Codul Rutier 2023! Sunt vizați bicicliştii şi mopediştii. Ce nu au voie să facă în trafic

RCA obligatoriu pentru circulația cu trotineta sau bicicleta

Proiectul de act normativ a fost lansat în dezbatere publică de către Ministerul Finanțelor și elaborat la nivel ASF. Ceea ce s-a dorit, mai concis, de la acest roiect a fost ca legislația locală să fie transpusă în prevederile europene.

Astfel, o modificare foarte important și care trebuie să intre în atenția imediată a cetățenilor este schimbarea definiției behoculului, atsfel încât, atât trotinetele, cât și bicicletele cu motor vor fi opbligate să aibă RCA.

Ca urmare vor intra sub obligația de asigurare și vehicule ce conform legislației naționale nu sunt supuse înmatriculării/înregistrării (trotinete electrice, biciclete electrice și alte vehicule).”, au comunicat autorii proiectului de act normativ.

În afară de această modificare mai este cea care impune creșterea sumelor asigurate prin RCA în ei, nu în euro. Daunele materiale au stabilit o sumă de 6,43 de milioane de lei, față de 1,22 milioane de euro cât ste în prezent, iar pentru vătămări corporale și daune morale, 31,9 milioane de lei maximum, față de 6,07 milioane de euro, adică 30 milioane de lei.