MEDIA & MARKETING

5 evenimente care au schimbat mass media in 2013

05 ianuarie 2014, ora 00:07, autor(i): DailyBusiness.ro   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
tv1.jpg
Anul trecut a fost unul plin de surprize pentru industria mass media din Romania. De la schimbari neasteptate de actionariat sau management si pana la anchete penale, 2013 si-a pus puternic amprenta asupra peisajului mediatic autohton.


Prima TV, preluata de Cristian Burci

Grupul german de media ProSiebenSat.1 a vandut televiziunea Prima TV omul de afaceri roman Cristian Burci, in timp ce postul Kiss TV si radiourile Kiss FM, Magic FM, One FM si Rock FM au fost preluate de Antenna Group din Grecia.



Cristian Burci a precizat ca primele schimbari la Prima TV se vor vedea dupa avizul Consiliuliui Concurentei. Postul trebuie “revitalizat si intarit in zonele de entertainment, de digital, de stiri, de comedie”, a adaugat el.

Citeste si: Regatul lui Burci. Pentru un cal haituit 

In octombrie 2012, noul proprietar al Prima TV a batut palma si cu Dinu Patriciu pentru preluarea trustului Adevarul Holding, dupa ce cu doi ani inainte negocia cu Sorin Ovidiu Vantu achizitia Realitatea TV. Atunci, Vantu a spus ca a primit "nu mai putin de noua oferte" pentru vanzarea postului TV.  

Pro TV, pe bani

In vara anului trecut, Pro TV a instiintat CNA ca intentioneaza sa iasa din grila must-carry. Societatile de cablu trebuie sa ceara astfel acordul Pro TV si sa plateasca pentru a putea retransmite postul catre abonati.

Este o premiera in existenta de 18 ani a postului fondat de Adrian Sarbu.  Pro TV era in capul listei posturilor must carry libere la retransmisie, avand cea mai mare audienta medie.

Central European Media Enterprises (CME), compania care opereaza canalele Pro TV, a inregistrat in 2012, din operatiunile din Romania, venituri de 134 milioane de dolari, in scadere cu 19% fata de 2011.

"Rezultatele reflecta situatia dificila a pietei din 2012. Vremurile grele necesita actiuni indraznete: cresterea preturilor de publicitate si a tarifelor pentru cablu”, a declarat in februarie 2013 Adrian Sarbu, fost CEO si presedinte al CME. 

Citeste si Frigul lui Sarbu. Si inghetul care o sa vina 

Ulterior, Pro TV a anuntat prin intermediul canalelor sale de televiziune ca incepand din data de 9 septembrie 2013, posturile vor iesi de pe platforma DTH Focus Sat, parte a UPC Romania.

Pretul cerut de Pro TV SA, companie detinuta de CME,  pentru retransmisia canalelor sale PRO TV, PRO TV HD, Acasa TV, Acasa TV HD, PRO Cinema, PRO TV International, Acasa TV Gold, Sport RO si Sport RO HD este de 4,5 lei plus TVA pe luna pentru fiecare abonat. 

Plecarea lui Sarbu

In august, compania care opereaza in Romania posturile Pro TV, Acasa, Sport.ro, MTV si Pro Cinema, a anuntat ca Adrian Sarbu a demisionat din functiile de presedinte si chief executive officer (CEO) ale companiei.

Anuntul a venit la doar 4 luni dupa ce grupul a informat ca Adrian Sarbu isi prelungeste contractul cu CME pentru inca 3 ani.

O luna mai tarziu, Central European Media Enterprises (CME) a anuntat numirea a doi directori cu experienta in industrie in calitatea de CEO a retelei de televiziune, dupa demisia lui Adrian Sarbu.

Conducerea duala reflecta parteneriatul cu americanii de la Time Warner.

Urmarire penala pentru santaj

In toamna anului trecut, procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie au dispus trimiterea in judecata a mai multor persoane, actionari si angajati ai Antena 3, Antena Group si Intact Publishing, precum si a fostului sef al ANAF, Serban Pop, pentru santaj si complicitate la santaj in dosarul RCS&RDS.

Potrivit procurorilor, Sorin Alexandrescu, director general al Antena TV Group SA, este acuzat de santaj, iar Dan Voiculescu si fiica sa Camelia, precum si Daniel Matiescu, director general al Intact Publishing SRL, de complicitate la infractiunea de santaj.

De aceleasi infractiuni mai sunt acuzate si firmele Intact, Antena 3 SA si Antena TV Group.
 
Ioan Bendei, unul din administratorii RCS&RDS, a depus o plangere in legatura cu un santaj exercitat asupra sa de Antena TV Grup, prin directorul general Sorin Alexandrescu.

"Scopul santajului era sa forteze incheierea unui contract de retransmisie prin satelit a canalelor Antena TV Group, in conditiile impuse de aceasta, pentru o suma de peste 30 milioane euro", spuneau reprezentantii RCS&RDS.

Spalare de bani la Realitatea TV?

2013 a fost un an plin de surprize in special pentru Realitatea TV, care si-a schimbat actionariatul si a intrat si in vizorul DNA.

In primavara anului trecut, CNA a aprobat modificarea actionariatului Realitatea TV, Cozmin Gusa si Maricel Pacuraru devenind atunci actionarii majoritari ai societatii Realitatea Media SA, in timp ce Elan Schwartzenberg si copiii lui Sorin Ovidiu Vintu nu mai aveau nicio participatie la societatea care detine licenta televiziunii.

Actionariatul societatii Realitatea Media SA a fost modificat oficial pe 8 martie 2013, conform documentelor depuse la Oficiul Registrului Comertului.

Cateva luni mai tarziu, DNA a inceput urmarirea penala impotriva firmelor Realitatea Media, Strategies Research Investments - detinute de Cozmin Gusa si Maricel Pacuraru - si Rovigo, fostul administrator judiciar al Realitatea Media. Cele trei firme sunt acuzate de activitati infractionale desfasurate in cadrul procedurii de insolventa a SC Realitatea Media SA. 

Astfel, SC Realitatea Media SA este urmarita penal pentru spalare de bani, avand in vedere ca, potrivit anchetatorilor, "exista date si indicii temeinice ca a fost finantata cu bani proveniti din evaziune fiscala, transferul banilor fiind realizat sub forma unor contracte de imprumut".
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Radu Zlatian a spus:
05/01/2014 20:24
Da, dar toate astea nu au fost de ajuns pentru a ne da ?i ?tiri despre lucruri bune ce se-ntâmpl? în ?ar?. Ne-am s?turat numai de ?tiri negative. Oare în România nimeni nu face nimic bun?
 
andu a spus:
06/01/2014 17:09
Evenimentul media al anului a fost inchiderea nejustificata a OTV.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 12 Noiembrie 2019, 08:39
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter