MEDIA & MARKETING

Branduri cu sexualitate incerta. Ce le place femeilor, ce vor barbatii

10 aprilie 2012, ora 13:23, autor(i): Andreea Stan  
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
brand.jpg
Apple, Coca-Cola, BMW, Gillette, Kent sau Orbit sunt branduri pentru barbati sau pentru femei? Aceasta este una dintre intrebarile pe care si-o pun atat consumatorii, cat si creatorii de brand, cand vine vorba de adresabilitate.

Semnul de intrebare apare pentru ca pe piata din Romania, vorbim cu precadere de branduri cu o "sexualitate incerta", care sunt adresate fie femeilor, fie barbatilor, dar nu intotdeauna sunt cumparate de cei carora li se adreseaza.

Despre simbolurile la care reactioneaza femeile sau barbatii, cum se face comunicarea pentru unii sau pentru altii sau despre cine este mai dispus sa incerce un brand nou, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Anca Tazlaoanu, brand consultant in cadrul BrandTailors.

Aceasta este de parere ca la noi, brand-urile sunt slab diferentiate, pentru ca Romania este inca o piata tanara, aflata abia la inceputul consumerism-ului, cu industrii neconsolidate.



Motivul? Exista categorii de produse care se adreseaza deopotriva femeilor si barbatilor, in care decizia de cumparare o ia femeia sau ea este influentatorul.

"Pentru stadiul de dezvoltare al pietei, aceasta ruta este cea mai sigura decizie pentru producatori, care au nevoie sa faca volume de vanzari", a explicat Anca Tazlaoanu.

Pe de alta parte, consultantul a precizat ca diferentierea brand-urilor, gandite sa aiba o adresabilitate specifica, respectiv destinate exclusiv femeii sau barbatului, incepe chiar din natura produsului, fiind vorba de mai multe niveluri de diferentiere.

Astfel, intr-o prima categoriesunt produsele adresate intrinsec femeilor, cum sunt cele specifice de ingrijire, sau barbatilor, cum ar fi pamatufurile de barbierit.

In a doua categorie, sunt produsele care s-au nascut pentru a satisface nevoile unuia dintre sexe si, in timp, au fost adaptate sa le satisfaca si pe ale celuilalt, ca de exemplu aparatele de ras.

"Aici putem incadra si extensiile de brand sau de linie, precum brand-urile care au fost mult timp feminine si lanseaza acum game sau linii destinate barbatilor, de exempluNivea si Dove", a spus reprezentanta BrandTailors.

In a treia categorie, sunt produsele neadjudecate de femei sau de barbati, in care optiunea de a adresa un brand doar femeilor sau barbatilor este o decizie cu adevarat strategica.Aici intra brand-urile lansate de organizatiile de marketing, cu portofolii bine structurate, care targeteaza in baza research-urilor, nu a intuitiei.

Brand-urile gandite sa aiba o adresabilitate specifica, destinate exclusiv femeilor sau barbatilor, nu se limiteaza la o comunicare targetata, ci incep cu produsul, respectiv reteta, forma produs, ambalare si continua cu branding-ul.

"Daca vorbim de crearea design-ului de ambalaj al unui brand adresat barbatilor, diferentierea nu consta in schimbarea culorilor sau a fonturilor, ci in crearea unui concept care sa transmita putere - principalul atribut pe care il cauta consumatorul barbat si care ii semnaleaza ca produsul ii este destinat", a aratat Tazlaoanu.

Aceasta a atentionat insa ca elementele vizuale utilizate sunt preluate din universul barbatilor si nu au relevanta sau atractivitate pentru femei.

De exemplu, aceeasi agentie a creat de curand un brand de mancare semipreparata, destinat in exclusivitate barbatilor.

Pentru barbati, shopping-ul este o necesitate, nu o excursie, o placere. Femeia, mai "cumparatoare de meserie", are o apetenta deosebita pentru descoperirea de noi produseAnca Tazlaoanu, BrandTailors

Pe langa caracteristicile de gust, respectiv satietate, continut ridicat de carne sau gustul picant, agentia de branding a apelat la o cromatica si elemente grafice inspirate din filmele western, respectiv centura de piele sau teaca de pistolar care nu ar fi dus la decizia de cumparare in cazul unei femei.

Totodata, de la crearea brand-ului pana la cumpararea acestuia de catre barbati este, insa, o cale destul de lunga.

Si asta pentru ca, spre deosebire de femei, de multe ori barbatii nu observa produsele noi la raft daca acestea nu le sunt comunicate direct la raft sau la TV.

Nu la fel stau lucrurile cand creatorii de branduri concep unul adresat femeilor.

Dupa cum sustine reprezentanta BrandTailors, cand vorbim de brand-urile care adreseaza femeii, exista o alta diferentiere, respectiv cele care i se adreseaza ca si consumator exclusiv si cele care o adreseaza ca influentator sau cumparator pentru intreaga familie.

Acest lucru face ca la femei, simbolul familiei sa devina unul foarte important in comunicare, mai ales cand vine vorba de produse sau servicii care sunt consumate impreuna cu familia.

In cazul barbatilor, se utilizeaza, in schimb, simbolul femeii in comunicare, ca premiu pe care il primesc pentru masculinitatea "dobandita" sau sporita prin utilizarea brand-ului promovat.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 22 Noiembrie 2019, 08:03
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter