MEDIA & MARKETING

Business-ul RCS & RDS de vanzare? De ce a intrat Digi 24 in must-carry

12 februarie 2014, ora 00:07, autor(i): Andreea Stefan   | 5 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
digi 24.jpg
Lansat in urma cu doi ani ca un produs exclusiv al RCS&RDS, postul de stiri Digi 24 a devenit unul must-carry, urmand sa fie preluat obligatoriu de toate companiile de cablu. Situatia reprezinta o premiera cel putin neobisnuita pe piata televiziunilor din Romania.

Despre motivul care sta in spatele schimbarii directiei de business a postului, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu mai multi actori implicati in piata.

Jurnalistul Moise Guran ne-a declarat ca nu este profitabil ca postul Digi 24 sa fie subventionat din incasarile provenite de la abonati.

Prin transformarea postului Digi 24 in unul must - carry, televiziunea RCS&RDS va incepe sa difuzeze publicitate din care sa obtina o sursa de venit, spune Guran. Si asta pentru ca televiziunea isi acopera cheltuielile din bani proveniti din credite bancare.



Din cauza imprumuturilor, patronul RCS&RDS, Zoltan Teszari, cauta un cumparator pentru intregul sau business, pentru care cere un pret de peste 1 miliard de euro, potrivit lui Moise Guran.  

“RCS&RDS este ok ca business, dar daca te imprumuti si iar te imprumuti va trebui sa faci un exit”, considera Moise Guran.

Potrivit jurnalistului, business-ul lui Teszari este deja scos la vanzare de cativa ani, de cand “a vrut sa-l recapitalizeze si a facut credite pe care le-a rostogolit” .

Cautand un cumparator,  asa a ajuns Zoltan Teszari sa lanseze noile posturi TV, in 2012, respectiv Digi 24, Digi Life si Digi World.

Astfel, pentru a-si vinde business-ul, patronul RCS& RDS “a facut un cosulet cu posturi TV”, dar care, potrivit lui Moise Guran, valoreaza foarte putin pentru ca nu produc bani.

Intrebat care crede ca este valoarea de piata a televiziunii Digi24, Moise Guran a spus ca nu poate estima acest lucru pentru ca audienta postului, masurata intern, nu este facuta publica.

Prima reactie a RCS&RDS

In replica, contactata de DailyBusiness.ro, raspunsul oficial al companiei RCS&RDS la intrebarea legata de vanzarea Digi24 a fost un “Nu” categoric. 

De remarcat este insa faptul ca este pentru prima data cand oficialii companiei raspund la o solicitare de presa. 

Legat de introducerea publicitatii comerciale care ar putea fi difuzata pe Digi 24 dupa ce postul va incepe sa fie retransmis de societatile de cablu, oficialii RCS&RDS ne-au spus ca “Digi 24 nu intentioneaza o schimbare majora de strategie in legatura cu acest aspect in perioada urmatoare, fara sa se excluda o posibila regandire a abordarii in viitor”.

Atentionarea RCS& RDS pentru cablisti

Mai mult, RCS&RDS atentiona, pe site-ul sau, distribuitorii de servicii media audiovizuale ca, in urma aplicarii principiului must-carry, acestia au obligatia de a retransmite postul de televiziune Digi24, "in retelele lor de comunicatii electronice".

"Totodata, compania solicita sa i se comunice modalitatea tehnica, retelele si localitatile in care va fi preluat semnalul Digi24, precum si datele necesare acordului de retransmisie. Documentul este necesar la CNA pentru modificarea Avizului de Retransmisie. SC RCS&RDS a declarat Digi24 liber la retransmisie si fara conditionari tehnice sau financiare, conform Legii audiovizualului", se arata in anuntul operatorului RCS&RDS.

Moise Guran: Avem nevoie de inca un post TV

Dincolo de decizia de a introduce sau nu publicitate pe post,  jurnalistul de business Moise Guran a spus ca din punctul lui de vedere, faptul ca televiziunea a devenit una must - carry este un lucru bun, “putand fi un viitor loc de munca”.

In plus, Guran sustine ca este nevoie de acest post in contextul “ofertei de televiziuni foarte partizane” din Romania.

“Nu-mi pasa daca piata publicitatii TV va fi ingustata, din punct de vedere al interesului public este nevoie ca Digi24 sa fie post must - carry”, a adaugat realizatorul emisiunii Ora de Business.

Potrivit Media Fact Book, piata publicitatii TV a continuat sa scada in ultimii ani, de la 309 milioane de euro, cat era in 2011, la 295 de milioane de euro in 2013.

Digi 24 pentru toti abonatii la cablu, din 7 martie

La randul sau, Radu Petric, presedintele Asociatiei de Comunicatii prin Cablu, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca in conformitate cu lista posturilor obligatorii la retransmitere, publicata de  CNA,  Digi 24 ar trebuie sa fie receptionat de toti abonatii la cablu, incepand cu 7 martie.

Petric a mai spus ca pana atunci, operatorii de cablu trebuie sa ceara si sa obtina acordul de  retransmisie de la posturile devenite must - carry.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a stabilit in urma cu o saptamana lista televiziunilor must-carry, ce trebuie retransmise obligatoriu in 2014 de catre toti cablistii din Romania. Printre posturile nou intrate in aceasta lista se numara Digi TV, Trinitas TV si TV5.

Potrivit lui Petric, obligativitatea nu vizeaza si operatorii care retransmit prin satelit. “Desi serviciul este practic acelasi, legea audiovizualului face un tratament diferit intre cablu si satelit”, a punctat reprezentantul cablistilor.

O mutare care starneste ingrijorari

La randul sau, analistul Iulian Comanescu,a spus pentru DailyBusiness.ro ca acest gen de mutare poate starni ingrijorari din punct de vedere al concentrarii proprietatii media, fiindca detinatorul unei portiuni mai mari din piata poate ajunge si controleze informatia/continutul.

"In legislatia de media din Romania, nu exista insa prevederi anti-monopolistice care sa se aplice in cazul dat. Daca ne uitam pe lista must-carry, vedem langa Digi24 posturi ca Mynele TV, GSP TV, U TV, care nu prea au legatura cu interesul public. Cum in democratie ceea ce nu e interzis e permis, intrarea pe lista a televiziunii RCS & RDS e, si zicem, normala", considera analistul media.

In opinia lui Comanescu, implicarea telecomurilor si a cablistilor in piata de continut TV, este o tendinta de data recenta, iar de obicei, astfel de lucruri se petrec mai mult pe nisele internationale.

"In privinta Digi24, ceea ce e mai nelinistitor e aparitia unui personaj cu trecut politic, Vasile Dancu, in birourile televiziunii. Discursul factual si neutru pe care l-a avut televiziunea de la infiintare si pana la demisia lui George Orbean, managerul de proiect, nu va ramane neaparat acelasi", a spus analistul.

"Daca punem in legatura acest gen de repozitionare, care permite speculatii cu privire la intrarea in zona televiziunilor partizane, cu aparitia in must-carry, ne putem gandi ca lucrurile se leaga de anul electoral. Insa, in sine, intrarea Digi 24 pe lista obligatorie nu poate fi contestata legal in momentul de fata", sustine Iulian Comanescu.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
NUCLEU a spus:
15/02/2014 20:18
DIGI 24 ESTE TELEVIZIUNEA CNA-ULUI NU A RCS ULUI DE ACEIA A INTRAT IN LISTA MUST CARRY
 
Ion Popescu a spus:
15/02/2014 23:50
"ceea ce e mai nelinistitor e aparitia unui personaj cu trecut politic"... pai si personajele cu PREZENT politic din mass media?
 
Sarbu a spus:
17/02/2014 11:49
Abu-reala !!!
 
dorin a spus:
26/02/2014 01:21
Digi a incepur bine dar sunt din ce in ce mai slabi... Din pacate nu sunt nici primii nici ultimii care incep bine si ajung foarte slabi!Poate sa-i bage peste tot oricum nu se uita mai nimeni.
 
Stef a spus:
26/02/2014 11:14
Toata lumea se uita la kanal D si la Gherghe, daca daca vor primi o pastila sau un aifon, la emisiuni de 3 lei cu subiecte gen Pictor Vonta si CrinA sau ce balarii a mai facut WeatherMan cu mademoiselle Dragu. Sa stiti ca multi se uita la posturile Digi, sunt calitate, nu imagini spalaceli gen A1, care nici dupa 20 ani nu au fost in stare sa-si modernizeze echipamentele.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 29 Septembrie 2020, 12:54
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter