MEDIA & MARKETING

Cele mai bune spoturi publicitare din 2012: De la "Odiseea Cartier" la "Cei 3 purcelusi"

08 decembrie 2012, ora 00:07, autor(i): Raluca Abrihan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
cartier.jpg
2012 s-a dovedit a fi un an foarte bun in materie de creatie pentru industria publicitatii. De la Odiseea Cartier la Cei 3 Purceluri, topul celor mai bune spoturi publicitare surprinde lumi total diferite, dar indiferent de ce promoveaza - produse, branduri sau idei - toate reclamele selectate au un important punct comun: originalitatea.

Business Insider a realizat un top al celor mai bune spoturi publicitare din acest an, un top despre care publicatia admite ca se poate spune ca este subiectiv, dar care are totusi la baza cateva criterii clare: originalitatea, valoare pe care o aduce in divertisment si nu in ultimul rand povestea de succes pe care o promoveaza.

Clasamentul de mai jos prezinta acele reclame care s-au evidentiat dintr-o lista foarte lunga, dupa ce toate spoturile au fost trecut prin filtrul criteriilor mentionate.

O parte dintre aceste spoturi nu fost niciodata difuzate pe TV.

10.Cartier: "L'Odysse de Cartier. Agentia: Marcel, Paris.



Scurmetrajul regizat de Bruno Aveillan foloseste numeroase efecte vizuale pentru realizarea carora a fost nevoie de mai bine de 2 ani de munca si un buget de 5 milioane de dolari.

Spotul, care dureaza 3 minute si jumatate, face o trecere prin intreaga arhiva a bijuteriilor Cartier si prin istoria a celor 165 de ani de existenta a companiei.

Pantera, personajul principal al filmului si figura emblematica a brandului, isi incepe calatoria in St Petersburg, trece apoi prin China, India si incheie itinerariul la Paris, orasul in care a luat nastere Cartier.

DailyBusiness Video:



9.Samsung: "The Next Big Thing Is Already Here". Agentia: 72andSunny.

Reclama la Samsung Galaxy 3, al carui slogan ar putea fi tradus prin Urmatorul smartphone care conteaza este deja aici, a aparut cu doar cateva zile inainte de lanseara iPhone 5 si in scurt timp spotul a devenit viral pe Internet.

In prezent, clipul are aproape 17 milioane de vizualizari pe youtube.

DailyBusiness Video: The Next Big Thing is Already Here - Samsung Galaxy S III


8. Old Milwaukee: "Will Ferrell Super Bowl Spot". Agentia: Funny Or Die.

Super Bowl-ul in fotbalul american profesionist este meciul pentru campionat al National Football League(NFL). De-a lungul anilor transmisiile televizate ale evenimentului au devenit cele mai urmarite programe de televiziune din Statele Unite.

Super Bowl-ul este perceput ca o sarbatoare nationala in SUA. Drept urmare sa reusesti sa realizezi o campanie sau un spot pe care sa le asociezi cu acest eveniment sportiv este un lucru extrem de important pentru un brand.

Old Milwaukee este la prima campanie de acest gen si, chiar daca video-ul nu a reusit sa se faca prea vizibil pe TV, si-a gasit nisa pe Internet, pentru ca Will Ferrell are si el fanii lui.

DailyBusiness Video: Will Ferrell Super Bowl Ad (Hi-Res) - Old Milwaukee


7. Chrysler: "Halftime in America". Agentia: Wieden + Kennedy, SUA.

Protagonistul reclamei Sfarsit de prima repriza in America este legendarul actor american Clint Eastwood, care le vorbeste americanilor, in spotul difuzat din pauza Super Bowl-ului, despre criza care a afectat Detroitul si intreaga tara si transmite un mesaj de inbarbatare:

Tara asta nu poate fi doborata cu o singura lovitura. Ne vom reveni in curand si cand o vom face-o, o lume intreaga va auzi zgomotul motoarelor noastre. Da! E sfarsit de prima repriza, America! Si cea de a doua repriza e pe cale sa inceapa - asa isi incheie Estwood discursul menit sa ii trezeasca pe americani din amorteala in care i-a bagat criza financiara din ultimii ani.

Spotul a strans peste 11,28 de milioane de vizualizari pe youtube.

DailyBusiness Video: Halftime in America: Chrysler Super Bowl 2012


6. Procter & Gamble: "Best Job. Agentia: Wieden + Kennedy, SUA.

Spotul Cel mai bun job face parte dintr-o serie de reclame lansate de Procter & Gamble cu cateva zile inainte de inceperea Jocurilor Olimpice din acest an si este cea mai mare campanie din istoria de 175 de ani a companiei.

Scurtmetrajul a fost regizat de Alejandro Gonzalez Inarritu (cunoscut pentru filmele 21 de Grame, Biutiful, Babel). Clipul a fost filmat pe patru continente si prezinta actori si sportivi locali din Londra, Rio de Janeiro, Los Angeles si Beijing.

DailyBusiness Video: Procter & Gamble "Best Job"


5.TNT: "A Dramatic Surprise On A Quiet Square (O surpriza dramatica intr-o piata linistita). Agentia: Duval Guillaume, Belgia.

Este un spot amuzat care a reusit sa stranga peste 39,2 milioane de vizualizari. Filmul realizat cu ajutorul camerei ascunse surprinde reactiile unor simpli trecatori dintr-un mic oras belgian, care devin personjele unui film de actiune pentru simplul fapt ca nu au reusit sa isi stapaneasca curiozitatea si au apasat pe butonul deasupra caruia era scris: Apasa pentru a adauga drama.

DailyBusiness Video: A Dramatic Surprise On A Quiet Square


4. Water Is Life: "#FirstWorldProblems (Principalele probleme ale umanitatii). Agentia: DDB New York.

Acest spot a avut un mare succes pe Twitter, reteua unde multi simt nevoia isi planga problemele de zi cu zi in timp ce altii, care nu au acces la retele de socializare sau Internet, se confrunta cu adevaratele probleme.

Surpriza este ca spotul nu abordeaze niste clisee, cum ar fi copiii scheletici inconjurati de muste, scrie Business Insider. In schimb, personajele pentru ajutorul carora a fost lansata aceasta campanie se adreseaza intr-un limbaj atat de cunoscut fanilor retelelor sociale, ceea ce da o nota de sarcasm.

DailyBusiness Video: First World Problems Anthem


3. Nike: "Jogger". Agentia: Wieden + Kennedy, SUA.

Cu toate ca nu a fost unul dintre sponsorii Olimpiadei, Nike a reusit sa se remarce printr-un spot realizat cat se poate de simplu, cu o singura camera, un singur personaj si niciun fel de efecte speciale.

Nathan, un pusti corpolent, alearga pe o strada pustie. In timp ce se apropie de obiectiv se aude o voce pe fundal: Maretia e doar ceva inventat de noi.Cumva am ajuns sa credem ca maretia este un dar dobandit doar de cei putini alesi, de cei supradotati, de superstaruri, iar noua celorlalti nu remane decat sa stam deoparte si sa privim. Poti uita asta! Maretia nu este o particula rara din ADN, nu e ceva pretios. Maretia nu e cu nimic mai speciala pentru noi decat respiratul. Suntem toti in stare sa o obtinem. Toti!

DailyBusiness Video: Nike: "Jogger"


2. NSPCC: "The $#*! Kids Say (Prostiile pe care le spun copiii). Agentia: Inferno, Londra.

Rar se intampla ca un spot sa debuteze printr-un moment amuzat, iar pana la final sa te faca sa izbucnesti in plans de tristete. Spotul de mai jos reuseste asta.

Campania incearca sa traga un semnal de alarma celor care asista la abuzuri impotriva copiilor.

DailyBusiness Video: The $#*! Kids Say


1. The Guardian: "Three Little Pigs (Cei trei purcelusi). Agentia: BBH Londra.

Ce s-ar intampla daca povestea celor trei purcelusi s-ar transforma intr-un eveniment real din ziua de azi? Exagerat de mass-media, investigat si dezbatut de bloggeri si social media, clipul spune ca la baza scandalului legat de distrugerea locuintelor celor trei sta de fapt criza creditelor ipotecare.

Acesta a fost considerat de Business Insider cel mai original spot al anului.

DailyBusiness Video: The Guardian: "Three Little Pigs"
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 18 Ianuarie 2021, 21:01
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter