MEDIA & MARKETING

Hemoragie de personal la trustul PRO. De ce si unde pleaca numele grele?

12 martie 2014, ora 00:07, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
P.jpg
Vedete si piese grele din management au decis sa plece, nume cu rezonanta care se identificau cu unul dintre cele mai puternice branduri din media romaneasca isi anunta aceeasi intentie. De ce aceasta "hemoragie" la trustul PRO?

Seria plecarilor din trustul PRO a culminat cu parasirea postului de catre Horia Brenciu, membru al juriului “Vocea Romaniei”, care a semnat un contract cu Antena 1.

Pe de alta parte, surse din piata media sustin ca dupa ce ProTV a ramas fara sediul din Bulevardul Pache Protopopescu, urmeaza lovitura de gratie: vrea sa plece si Andreea Esca.

Si asta dupa ce in ultimul timp, oameni cu vechime in televiziunea formata de Adrian Sarbu au ales sa plece din PRO TV.



Recent, Maria Apostol, fost marketing&corporate affairs director al postului, omul care se ocupa cu imaginea vedetelor PRO, a parasit compania, dupa o perioada de 13 ani .

De asemenea, la inceputul anului, si directorul executiv al PRO TV, Elena Petre, a plecat din companie. Elena Petre a fost cea care a condus practic afacerea televiziunii si care a lucrat in companie de la inceputurile ei.

Un alt exemplu de plecare al unui om cheie este si cel de saptamana trecuta, cand  Doina Gradea, directorul PRO TV International, a plecat din trust. Gradea lucra de peste 20 de ani in trustul Media PRO, fiind o perioada si asistenta personala a lui Adrian Sarbu.

Potrivit analistului media Iulian Comanescu, o schimbare organizationala era logica, dupa plecarea lui Adrian Sarbu de la sefia European Media Enterprises Ltd. (CME). Sarbu a demisionat in luna august 2013 desi mandatul sau fusese prelungit pana in 2016, pe un salariu de 1,8 milioane dolari pe an.

Analistul media a declarat pentru DailyBusiness.ro  ca potrivit  informatiilor aparute, a fost vorba de contracte care s-au incheiat si diferite alte situatii, astfel ca mai degraba, in fond, dincolo de forma juridica, despartirile s-ar fi produs cu acordul ambelor parti.

Comanescu a mai spus ca dincolo de modificarile de management, mai importante pentru evolutia PRO TV sunt reducerile de costuri pe care le putem presupune, fiindca postul are pierderi in ultimele ani.

“De aceea, am vazut, de pilda, Serviciul Roman de Comedie la Antena 1. Probabil ca filmele vor conta mai mult in grila, daca ne gandim la informatiile despre imprumutul pe care Time-Warner l-a oferit CME, care ar putea consta in drepturi pentru o serie de titluri”, a adaugat analistul media.

Grupul Central European Media Enterprises (CME) a inregistrat in 2013 venituri totale de 691 de milioane de dolari, in scadere semnificativa fata de 2012, cand raporta venituri de 772 milioane de dolari, potrivit rezultatelor financiare anuntate recent.

Tot anul trecut, CME a inregistrat, la nivel de grup, o pierdere operationala inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) de 46,5 milioane de dolari, comparativ cu OIBDA de +125,4 milioane in 2012.

Romania, printre tarile cu venituri mai mari

Cu toate acestea,  Romania, Bulgaria si Croatia sunt singurele tari unde CME a inregistrat o crestere a veniturilor nete in 2013, iar cresterea a fost cea mai mare in Romania, de 208 milioane de dolari, comparativ 195,5 milioane in 2012.

Pe de alta parte, in Romania, OIBDA a inregistrat o scadere considerabila, de la 17,6 milioane de dolari in 2012 la 6 milioane de dolari in 2013.

Actualii sefi ai CME au spus la anuntarea rezultatelor ca 2013 a fost unul dificil, dar ca au incredere in evolutia companiei, confruntata cu datorii scadente in perioada urmatoare. Ei au anuntat si o serie de tranzactii financiare care sa "raspunda nevoii companiei de lichiditati", cu bani de la principalul actionar, Time Warner.

“Sub conducerea lui Adrian Sarbu, CME a obtinut pozitii de lider in mai toate pietele estice in care opereaza. Aceasta strategie s-a intalnit insa cu criza, ceea ce a insemnat, printre atlele, o finantare scumpa prin imprumuturi. Evolutia actuala a CME, si implicit a PRO TV, a fost determinata prin 2009, cand Time-Warner a achizitionat 31% din companie. Globalizarea CME e de altfel normala: la volumul atins la sfarsitul deceniului trecut, implicarea unui gigant de entertainment era inevitabila. Insa, din cauza crizei, ea nu s-a produs la modul triumfal”, a explicat Iulian Comanescu.

Tot din seria reducerii costurilor face parte si recenta anuntare a mutarii  PRO TV-ului din sediul din Pache Protopopescu, din cladirea respectiva urmand sa transmita o alta televiziune din Romania, Prima TV. Potrivit unor surse, actuala intelegere pentru sediul PRO TV se ridica la un milion de euro anual.

Se muta redactia, nu platourile

“Se muta, mai degraba, redactia decat platourile. PRO TV SA, adica toate televiziunile CME, au 491 de angajati, conform ultimelor date de la Ministerul de Finante. Reduceri de personal au fost deja in anii trecuti, e de vazut ce va decide actualul management”, a adaugat Iulian Comanescu.
 
In acest context, viitorul PRO TV ar putea fi unul cu mai multe filme de actiune si mai putine productii interne.

“E de vazut daca principalul competitor, Antena 1, va reusi sa profite de acest gen de restrangere. Productiile PRO au fost si pana acum relativ putine, dar de succes. Televiziunea fondata de Adrian Sarbu a programat adesea filme de actiune la concurenta cu formate locale de pe Antena 1. E totusi greu sa-i bati pe van Damme si Steven Seagal. Kanal D o duce comparativ bine, cu serialele turcesti si know-how-ul de la Istanbul, pe care Fatih Salis il aplica la formatele tabloide din grila”, sustine Comanescu.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 17 Noiembrie 2019, 20:17
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter