- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Iordache, Leo Burnet: In 2009 vor fi si companii care isi vor suspenda bugetele de publicitate

12 Jan, 11:04 • Redactia DailyBusiness
Stefan Iordache, COO Leo Burnett, sustine ca 2009 va avea semnificatii diferite, in privinta bugetelor alocate publicitatii, in functie de specificul fiecarui client. Astfel, vor fi bugete care vor scadea, altele care vor creste, ba chiar vor fi si companii care isi vor suspenda complet bugetele pana cand se dezgheata piata, a declarat seful agentiei Leo Burnett pentru NewsIn.
Iordache, Leo Burnet: In 2009 vor fi si companii care isi vor suspenda bugetele de publicitate

„Insa, ca trend general, estimez ca valoarea totala a bugetelor de publicitate va avea o crestere minima anul acesta, comparativ cu anul 2008”, a mai afirmat reprezentanul Leo Burnett.

Liana Mihai, managing director al companiei House of Media, parte a grupului The Group, sustine ca 2009 va insemna diminuarea sumelor investite in publicitate in special pentru acele categorii puternic afectate de criza.

„Marii clienti internationali deja au facut reduceri de buget inca de la mijlocul anului trecut si vor fi apreciati furnizorii flexibili, care vin in intampinarea dorintelor clientilor prin oferte speciale sau parteneriate”, a explicat Liana Mihai.

Reprezentantii industriei intervievati de NewsIn considera ca televiziunea va continua sa joace un rol important in 2009.

„In mod traditional in Romania se investeste mult in publicitatea TV, pe de-o parte datorita penetrarii foarte bune (TV-ul inca reprezinta cea mai ieftina distractie a romanilor), dar si pentru ca publicitatea TV si-a demonstrat eficacitatea si puterea de a genera vanzari. Cu siguranta televiziunea va beneficia de cea mai mare parte din bugetul media in 2009, dar valoric nu se va ridica la nivelul din 2008 sau 2007”, a explicat Liana Mihai.

Pe de alta parte, reprezentanta House of Media considera ca afectata de reducerea bugetelor de publicitate va fi presa scrisa. Potrivit acesteia, publicatiile care se bazau pe investitiile industriilor puternic afectate de criza, precum auto, financiar, imobiliar si al produselor de lux, vor avea o perioada dificila.