- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Niall Fitzgerald: \”Internetul nu creeaza reclame in locul nostru\”

20 Nov, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Niall Fitzgerald, fostul director executiv al Unilever si presedintele Reuters incepand cu 2004, a atras atentia intr-o conferinta asupra faptului ca publicitatea online "este ridicata pe un soclu prea inalt", relateaza presa internationala.
Niall Fitzgerald: \Internetul nu creeaza reclame in locul nostru\

La conferinta Engage 2006 organizata de Internet Advertising Bureau din Londra, Fitzgerald a vorbit despre faptul ca „industria publicitatii a fost sedusa de posibilitatile tehnologiei”, insistand asupra importantei creativitatii in acest domeniu, care este mai importanta decat mijloacele tehnologice prin care se concretizeaza.

„Am invatat ca pentru a obtine ce este mai bun din ceea ce este nou nu trebuie sa uitam ce s-a petrecut in trecut. Indiferent de mijloace, gandirea si marile idei sunt cele care conteaza „.

Presedintele Reuters a subliniat egalitatea canalelor media in fata mediocritatii creatoare: „Reclame care se uita usor se pot gasi la fel de bine si pe Internet, si la televizor. Reclamele memorabile ale trecutului, ca si reclamele care vor deveni celebre in viitor, au un punct de pornire comun, si anume talentul si profesionalismul. Tehnologia nu creeaza in locul nostru”.

Desi a recunoscut ca Internetul ofera oportunitati interesante si inexistente pana acum, Fitzgerald a amintit audientei ca acest canal media „nu este decat un alt mijloc de persuasiune”.

La baza publicitatii de calitate sta creativitatea si „marea idee creatoare”. Desi Internetul ajuta advertiserii sa restabileasca conexiunea intima cu consumatorii, „erodata in decursul anilor”, companiile de publicitate risca „sa neglijeze si sa uite tot ceea ce au invatat in trecut”.

El a mai continuat spunand ca „oricat de multa tehnologie va fi folosita in publicitate, aceasta nu poate sa inlocuiasca calitatea produselor sau serviciilor marilor branduri. E mai important ca oricand ca brandurile sa fie bine pozitionate”.

Fitzgerald a incurajat companiile sa profite de reintoarcerea la „conversatia” cu consumatorii, facilitata de Internet, si sa nu le fie teama de pierderea controlului. „Ne pacalim singuri imaginandu-ne ca publicitatea creeaza branduri. Oamenii le creaza”.

Niall Fitzgerald a lucrat pentru Unilever timp de 37 de ani ocupand posturi precum director executiv al diviziei alimentare din Africa de Sud, trezorier al companiei, director financiar, director al diviziei de detergenti si, in fnal, din 1996 pana in 2004, director executiv.