MEDIA & MARKETING

Operatiunea "Supravietuirea": Distribuitorii vand ziare straine in Romania si romanesti in strainatate

06 decembrie 2011, ora 00:03, autor(i): Andreea Stefan   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
ziare.jpg
Vanzarea de titluri straine catre abonatii din Romania sau a ziarelor nationale catre alte state, cresterea cotei de piata prin falimentul unor jucatori sau campaniile de marketing sunt cateva dintre retetele aplicate de distribuitorii de presa tiparita pentru a compensa scaderea incasarilor.

Mai mult, in ciuda crizei economice, acestia sustin ca afacerile sunt in crestere, si ca urmeaza sa incheie un an mai bun decat cel precedent.

Pe de alta parte, datele publicate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) arataáca in trimestrul al treilea al anului, cotidienele romanesti au inregistrat scaderi ale vanzarilor de mii de exemplare, printre cele mai mari numarandu-se editiile ôAdevarulö si ôJurnalul Nationalö.

Despre paradoxul unor afaceri de distributie in crestere, intr-o piata unde presa tiparita este amenintata cu disparitia, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu mai multi actori implicati in acest business.á



Mihai Manea, director general al Manpres Distribution, a declarat ca firma pe care o reprezinta compenseaza scaderea tirajelor cu vanzarea altor produse de presa, precum titlurile internationale.

In portofoliul sau, compania detine un numar de 1.700 de ziare internationale, care isi gasesc cumparatori in Romania in randul hotelurilor, a ambasadelor, a multinationalelor sau chiar a serviciilor secrete, dupa cum ne-a declarat Manea.

Ziarele internationale, tot mai populare printre romani

Potrivit acestuia, vanzarile de presa internationala reprezinta 2% din cifra de afaceri a companiei.

Datelor raportate de companie la Ministerul Finantelor arata ca in 2010, cifra neta de afaceri inregistrata de Manpres Distribution a fost de aproximativá 6 milioane de lei, cu un profit net de 220.835 lei.á

Pe de alta parte, reprezentantul companiei a afirmat ca 5% din cifra de afaceri a companiei este realizata de vanzarile de titluri romanesti care sunt exportate catre tari precum Canada, Suedia sau Italia si Spania, in special catre centrele universitare din aceste state.

De ce nu se mai vand ziarele?

In ceea ce priveste scaderea vanzarilor de cotidiane nationale, Mihai Manea pune acest lucru atat pe seama crizei si a restrangerii bugetelor, cat si pe seama domeniilor economice si politice care nu mai ofera credibilitate, in ciuda faptului ca ôse scrie corectö.

Cu toate acestea, business-ul distributiei de presa ramane unul profitabil.

Si asta pentru ca vanzarile se micsoreaza doar cand vine vorba de vanzarea la bucata, in timp ce numarul de abonati a ramas constant, in special al persoanelor juridice, potrivit lui Manea.

Manea a mai spus ca in timp ce cumparatorii ôde la tarabaö aleg ziarele de tip cancan, abonatii le cumpara pe cele de business.

In acest context, este de asteptat ca piata ditributiei de presa sa creasca usor in acest an, in contextul in care in 2010-2011 a inregistrat o valoare cuprinsa intre 300 si 400 milioane de euro, dupa cum estimeaza Manea

Cresterea este explicabila prin faptul ca s-au extins reteaua de distributie si punctele de vanzare, numai reteaua detinuta de Adevarul fiind extinsa prin cele peste 600 de magazine mic.ro.

Ringier: In Romania nu exista sistem de abonamente

Pe de alta parte, Mihnea Vasiliu, general manager al Ringier Romania, companie care detine departament propriu de distributie, a spus ca in tara noastra nu exista un sistem de abonare, pentru ca romanii nu isi fac abonamente, ci cumpara de la taraba.

ôZiarele au foarte putine abonamenteô, a spus Vasiliu. Potrivit acestuia, cei mai afectati de scaderea vanzarilor sunt comerciantii la taraba.

In acelasi timp, Mihai Manea de la Manpres apreciaza ca vanzarile la chioscurile vechi au scazut cu 1%.

Contrar asteptarilor, Vasiliu a spus insa ca in ceea ce priveste tabloidului Libertatea, editat de Ringier Romania, vanzarile acestuia nu au scazut la chiosc, in schimb s-a redus numarul de abonamente.

Pentru combaterea scaderilor, reprezentantul Ringier a spus ca va dezvolta campanii de marketing, concomitent cu imbunatatirea continutului editorial.

ôNu o sa stam sa ajungem la zero vanzariö, a adaugat Vasiliu.áá

Zirkon Media: Scaderea vanzarilor, o provocare

La randul sau, Daniel Trasca, director executiv Zirkon Media, sustine ca distribuitorii de presa resimt scaderea vanzarilor ca pe o provocare. ôCompensam cu noi produse si servicii complementare, extinderea ariei de distributie si optimizarea activitatiiö, a precizat Trasca.

El a spus ca in primele 9 luni ale anului, fata de aceeasi perioada a anului trecut, compania pe care o conduce a inregistrat o crestere a numarului de clienti.

Si asta ôdatorita in principal problemelor avute de concurenta, respectiv faliment, probleme in aprovizionare, distributie si a deschiderii de noi puncte de lucru in teritoriuö.

Daniel Trasca estimeaza ca per total,á piata abonamentelor va inregistra in 2011 o scadere de aproximativ 15% fata de 2010, dar in particular,á Zirkon Media va consemna o crestere datorita portofoliului de clienti noi.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
BRAT a spus:
06/12/2011 11:09
Referitor la valoarea pietei distributiei de presa: 300-400 milioane de euro ??? cred ca trebuia sa impartiti la 8-10 sa va apropiati de valoarea reala. De curiozitate, adunati toate vanzarile pentru publicatiile auditate de BRAT, inmultiti cu o valoare medie de ~60 euro/an/publicatie si aveti parte din raspuns.
 
Mihai Manea a spus:
06/12/2011 13:02
Referitor la valoarea pietei distributie de presa :300-400 milioane de euro precizez ca aici am luat in calcul si publicatii care nu sunt auditate de BRAT, publicatii care se vand numai in regim de abonament, nu si la puncte de vanzare cu bucata; aceste publicatii facand parte din portofoliul urmatorilor editori: MONITORUL OFICIAL, TRIBUNA ECONOMICA, CH BECK, WOLTERS, RENTROP, UNIVERSUL JURIDIC, UNIUNEA JURISTILOR DIN ROMANIA, ACADEMIA ROMANA, INSTITUTUL NATIONAL DE STATISTICA etc. In mare, sunt peste 200 de editori din Romania, care vand publicatii in regim de abonament, publicatii ce nu se regasesc ca auditate de BRAT. Nu uitam sa precizam aici si ziarele/revistele internationale care nu sunt auditate de BRAT- sa ne uitam doar la cifra de afaceri pe 2010 la cel mai mare importator din Romania, pe acest segment de piata si lucrurile vor arata altfel. Astfel, piata de distributie de presa ( aici intrand vanzarea cu bucata si piata de abonamente) , ajunge usor la suma de 300-400 milioane de euro.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 17 Mai 2021, 19:26
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter