- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ratarea calificarii la Euro 2008 costa economia Angliei 1 mld. de lire

22 Nov, 15:56 • Redactia DailyBusiness
Ratarea calificarii la Euro 2008 a echipei de fotbal engleze, in urma esecului de miercuri in meciul cu Croatia, va aduce daune de 1 miliard de lire, circa 1,38 miliarde euro, economiei britanice, cei mai afectati fiind advertiserii, retailerii si sponsorii, informeaza presa internationala.
Ratarea calificarii la Euro 2008 costa economia Angliei 1 mld. de lire

Investitiile in publicitate, in actiunile de sponsorizare, in drepturile de difuzare TV si in promotii se vor diminua vara viitoare in Anglia.

Umbro, sponsorul echipei de fotbal engleze, intrat de curand in portofoliul Nike, va cumula pierderi in valoare de milioane de lire sterline, pe fondul scaderii vanzarilor de echipamente sportive cu insemnele echipei Angliei.

Reprezentantii Umbro au anuntat, joi dimineata, ca planurile de profit pentru acest an ale companiei nu vor fi atinse.

Sports Direct, cel mai mare retailer de articole sportive din Marea Britanie, care detine 30% din actiunile Umbro si care vinde 65% din replicile echipamentului echipei engleze de fotbal in Marea Britanie, se asteapta ca profitul comaniei, pana in aprilie 2008, sa fie mai scazut decat cel inregistrat anul trecut.

Actiunile Sports Direct au scazut cu pana la 17%, in timp ce titlurile Umbro si JJB Sports Plc au coborat, la randul lor, in urma infrangerii englezilor de miercuri seara. Actiunile Umbro au pierdut 3,2%, iar titlurile JJB Sports Plc s-au ieftinit cu 8,6%.

Umbro se bazeaza pe turneele internationale de fotbal, cum a fost Cupa Mondiala de anul trecut, pentru a-si creste veniturile prin vanzarea de exemplare ale echipamentului de fotbal al britanicilor.

Umbro a imbracat echipele Braziliei si Angliei care au castigat patru campionate mondiale de fotbal, din 1958 pana in 1970, iar in prezent sponsorizeaza echipele Suediei, Kuwaitului si alte sase cluburi engleze din Premier League, cea mai bogata liga de fotbal din lume.

Alte companii care vor avea de infruntat pierderi financiare din cauza ratarii calificarii Angliei la Euro 2008 sunt posturile de televiziune Setanta Sports si ITV, care au semnat recent contracte in valoare de 150 de milioane de lire (208 milioane euro) pentru drepturile de difuzare ale meciurilor echipei nationale de fotbal a Angliei.

Sponsorii Federatiei engleze de fotbal, pritre care Nationwide, Carlsberg, E.on si McDonald’s, vor cumula, la randul lor, pierderi financiare. Federatia engleza de fotbal estimeaza ca va pierde venituri potentiale in valoare de 10 milioane de lire (13 mil. euro), pentru ca nu va putea vinde drepturile de difuzare TV pentru competitia de anul viitor.

Nationala de fotbal a Angliei a pierdut miercuri seara in fata Croatiei cu scorul de 2-3, in cadrul preliminariilor pentru Euro 2008. Anglia avea nevoie de un meci egal pentru a merge la Euro.