În prezent, 43% dintre consumatori plătesc pentru a putea accesa canalele media preferate. Două treimi (66%) dintre cei care au abonamente speciale pentru conţinut de calitate nu cred că acest conţinut media va fi disponibil gratuit în următorii 10 ani.
Studiul a chestionat 6.000 de consumatori media din Franța, Germania, Olanda, Marea Britanie și Statele Unite și a urmărit rolul pe care îl joacă media în viața acestora, arătând că importanța Internetului, canalul prin intermediul căruia este consumat mare parte din conținutul media, nu va scădea în următorul deceniu.
De fapt, peste două treimi (69%) dintre consumatori consideră că accesul la Internet va deveni un drept fundamental în următorii 10 ani.
“Telefoanele smart și tabletele au devenit companionii noștri permanenți, ceea ce duce la o creștere vertiginoasă a consumului de servicii media”, a spus Greg Schoenbaum, Media Industry Leader, Xerox. “Fie că sunt furnizate online, la TV, radio, sau prin social media, aceste servicii devin esențiale pentru viața de zi cu zi.”
Alte tendințe observate în cadrul studiului sunt:
- Utilizatorii de new media sunt mai mulțumiți: Aceștia recomandă cu mai mult entuziasm serviciile de new media, care au un indicator de performanţă, denumit Net Promoter Score (NPS)[1], de +28,5, spre deosebire de +14,8, în cazul serviciilor de media tradiționale. Cei mai loiali clienți ai new media sunt cei care plătesc abonamente, doar 6% dintre aceștia fiind dispuși să își schimbe abonamentul în următoarele 12 luni.
- Protejarea datelor personale versus personalizare: Jumătate (51%) dintre consumatorii de servicii de media tradiționale încă nu se simt confortabil cu folosirea datelor lor personale de către brandurile media. De asemenea, este de 2 ori mai probabil ca acești consumatori să nu beneficieze de personalizarea ofertelor din partea furnizorului de conţinut media, spre deosebire de clienții de new media.
- Contact online sau call center? Utilizatorii new media preferă să acceseze secțiunea de asistenta online (20%) sau email-ul (18%) înainte să contacteze telefonic departamentul de customer service (16%). Utilizatorii de canale media tradiționale folosesc, de două ori mai mult decât utilizatorii de new media, opțiunea de call centre.