- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Venituri in crestere pentru televiziunile din familia Pro

27 Jul, 11:27 • Redactia DailyBusiness
Veniturile nete ale televiziunilor din Romania ale grupului CME au crescut cu aproximativ 8% in cel de-al doilea trimestru al anului, la 47 milioane de dolari, de la 43,5 milioane dolari in aceeasi perioada a lui 2010, potrivit raportului financiar, dat publicitatii miercuri, de reprezentantii Central European Media Enterprises (CME). In ceea ce priveste profitul operational, televiziunile au inregistrat o scadere usoara in aceasta perioada.
Venituri in crestere pentru televiziunile din familia Pro

In primele sase luni ale anului, veniturile televiziunilor CME au crescut usor, pana la pana la 81,369 milioane de dolari.

Pe de alta parte, profitul operational (OIBDA – calculat ca profit
operational inregistrat inaintea deprecierilor si amortizarii activelor
intangibile) realizat din operatiunile din Romania ale grupului CME s-a
ridicat, in prima jumatate a anului, la 12,746 milioane de dolari, in
scadere cu 16% fata de perioada similara a anului trecut.

De
asemenea, in cel de-al doilea trimestru al anului, televiziunile din
Romania ale grupului au inregistrat un profit operational de aproape 9,3
milioane de dolari, in scadere de la 10,7 milioane de dolari.

Grupul CME detine in Romania ProTV, Acasa, Sport.ro, ProCinema, ProTV International si MTV
Romania. In plus, rezultatele operatiunilor din Romania ale CME includ
si ProTV Chisinau.

Central European Media Enterprises (CME) afacerea media, condusa de
Adrian Sarbu, a inregistat in cel de-al doilea trimestru al anului o
crestere a veniturilor nete de 24%, la 201,7 milioane de dolari, la
249,7 milioane de dolari, potrivit raportului financiar, dat
publicitatii miercuri, de reprezentantii CME.

CME este o companie de televiziune cu operatiuni in sapte state din Europa Centrala si de Est, cu o populatie agregata de aproximativ 97 milioane de persoane.

Raportul mai arata ca Cehia ramane cea mai importanta dintre cele sase tari in care opereaza CME, detinand o contributie de 82,6 milioane dolari, in veniturile totale.
[img=1916]Veniturile CME pe tari [/img]

Adrian Sarbu, directorul general al CME, a afirmat ca majorarea s-a datorat brandurilor puternice pe care grupul le are in componenta, cresterii audientei, a Media Pro Entertainment si a diviziilor de New Media.

Veniturile diviziei New Media au crescut la 4,6 milioane dolari, de la 2,9 milioane dolari, cat au inregistrat in trimestrul al doilea al lui 2010.

De asemenea, MediaPro Entertainment a inregistrat o crestere de la 38,3 milioane, la 51,2 milioane dolari, in aceeasi perioada.

Sarbu a subliniat ca aceasta crestere s-a realizat in ciuda contractiei pietei de publicitate, cu 3%, inregistrata in trimestul doi al anului.

Cu toate acestea, seful CME estimeaza o tendinta de majorare pe toate „pietele noastre de publicitate TV” in a doua jumatate a anului, pe baza imbunatatirii indicatorilor macroeconomici.

[img=1915]Venituri CME[/img]