MEDIA & MARKETING

Zirkon, despre conflictul cu trustul lui Burci: Am privit Adevarul Holding ca un partener privilegiat

29 octombrie 2014, ora 00:06, autor(i): Madalina Pana 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
ziare.jpg
Adevarul Holding a cerut recent in instanta insolventa Zirkon Media. Reprezentantii distribuitorului de presa au prezentat in exclusivitate pentru DailyBusiness.ro detalii din culisele colaborarii cu trustul media controlat de omul de afaceri Cristian Burci, precum si informatii despre planurile de regrupare a companiei, in contextul in care piata abonamentelor pentru clientii corporate a scazut cu peste 30% in ultimul an.

Trustul media patronat de Cristian Burci a initiat doua demersuri in instanta impotriva Zirkon Media, unul pe "ordonanta de plata" si altul prin care solicita insolventa distribuitorului de presa, dupa cum a relatat recent DailyBusiness.ro . 

"In cadrul parteneriatului cu Adevarul am investit 200.000 de euro in masini, logistica si oameni, ce urmau sau fie amortizati in cei 4 ani de derulare a contractului, dar care din cauza insolventei Adevarul Holding a fiintat doar 11 luni", a spus Gabriel Medianu, proprietar al Zirkon Media.

El a adaugat ca investitiile au dus, printre altele, la cresterea numarului de abonamente. “Spre exemplu, pentru Click au crescut la peste 31.000 (o crestere de 30%). Acum sunt distribuite aproximativ 20.000", mentioneaza Medianu. 

In ceea ce priveste datoria catre Adevarul, Medianu spune ca a continuat sa fie platita dupa inchiderea contractului, esalonat, existand mai multe conventii de stingere a acesteia. "In schimb, investitiile noastre au trebuit acoperite din celelalte activitati", a adaugat reprezentantul Zirkon Media.



"Noi am privit Adevarul Holding ca un partener privilegiat, motiv pentru care am acceptat o situatie inechitabila, stiind dificultatiile lor financiare. Chiar ni s-a reprosat acest lucru de catre ceilalti editori. Cu toate acestea, ca-n viata cum ar spune unii, de unde daruiesti vine "binefacerea". Se pare ca optica din perspectiva lor a fost diferita, am fost doar unul dintre cei multi. Avocatii vor face intampinare la cererea Adevarul", a mai spus Medianu.

Renuntarea la ziare

In ceea ce priveste speculatiile conform carora nu ar mai livra niciun ziar/revista catre abonati, reprezentantul Zirkon Media a tinut sa faca unele precizari.

"Dupa analizele de cost, am decis sa renuntam la distributia de cotidiane incepand cu 1 septembrie. Am notificat toti partenerii, printre care Libertatea (Ringier), Romania Libera, Ziarul Financiar (Mediafax Grup), Click (Adevarul)", a mentionat Gabriel Medianu.  

Totodata, el a spus ca business-ul merge mai departe pe celelate linii, pe distributia de carte, reviste si alte proiecte. Chiar daca are unele datorii, compania are de recuperat la randul sau creante semnficative de la diversi parteneri de afaceri.

"Avem de recuperat creante de circa 3 milioane de lei in total. In cel mai pesimist scenariu vom recupera cam 50%, o parte dintre acestea fiind chiar de la unii editori", a precizat proprietarul Zirkon Media. 

Cum omoara editorii distributia

Regruparea business-ului Zirkon Media are loc in contextul in care segmentul privat al distributiei pe baza de abonament, estimat la maximum 4 milioane de euro, nu mai este la fel de atractiv. 

"In ultimul an s-a inregistrat o scadere pentru clientii corporate de cel putin 30%. Pe segmentul persoane fizice, scaderea este mult mai mica", a explicat Medianu.

Acesta a mentionat ca unii clienti importanti, precum o mare banca din Romania, au diminuat drastic comenzile. "De la nivelul de 600.000 lei/an acum doi, aceasta si-a redus comanda la mai putin de 1.000 lei in luna martie (circa 12.000 lei/an)", a aratat oficialul Zirkon Media. 

In opinia sa, distributia de presa pe baza de abonament este vazuta ca o cenusareasa a industriei. “Toti editorii considera abonamentele un dat si nu se gandesc la rentabilitatea distributiei, dar trebuie avut in vedere ca ele sunt livrate totusi la domiciliu, cu costurile aferente", a mai spus Gabriel Medianu. 

El a adaugat ca "protectia sociala" facuta de unele ziare prin reducerea preturilor la abonamente omoara distribuitorii.

"Clientii se atomizeaza, costurile cresc: motorina costa, salariile nu pot fi reduse. Cum pot fi profitabili distribuitorii in aceste conditii?", intreaba reprezentantul Zirkon Media. 

Acesta a mai spus ca distributia de presa mai este afectata de migratia catre online dar si de calitatea propriu-zisa a produselor.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 23 Mai 2019, 04:48
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter